2024-06-12, 01:34
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Lika trist line-up som vanligt. Jag hittar 3 (något) intressanta namn:

Andrev Walden Begåvad med självständigt tänkande och förmåga till reflektion, som kan uttrycka sig väl i text, men tyvärr alldeles för PK och vänster för min smak, så troligtvis ingen lyssning från min sida ändå.

Zećira Mušović Jävligt charmig tjej egentligen, men misstänker(med tanke på hennes bosniska bakgrund) att hon kommer ha på sig offerkoftan i sitt sommarprat - vedermödorna i forna Jugoslavien, flykten till Sverige och utmaningarna i det nya landet, så troligtvis hoppar jag nog över detta sommarprat också.

Olof Lundh Trodde länge att Olof var en fotbollstönt bland andra. Men han har faktiskt en intressant personlighet, uppriktig med mycket integritet. Ruskigt allmänbildad i "Alla mot alla". Smart kille, det får bli en lyssning.

Summa summarum, ointressant lista, förutom 3 namn, och av dem är ändå två namn tveksamma.

Edit: Såg nu att Kristian Matsson ”The Tallest Man on Earth” är med på listan, han kanske kan vara värd att lyssna på. Möjligtvis Sigge Eklund också, han kan ju vara ganska kul/vass i sina bästa stunder trots allt.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-06-12 kl. 01:51.
Citera
2024-06-12, 01:43
Bannlyst
Ingen Dan Park i år heller? Dags att införa en alternativ podd på YT med mer intressanta personligheter.

Lyssnar förresten folk på radio, och särskilt STATSradio, numera??
Citera
2024-06-12, 02:22
Moderator
T-80Us avatar
Samma typ av trist line up som vanligt. Lite mysmänniskor, släng in invandrare som ska få oss att må dåligt över att vi inte är krigsdrabbade, blanda i ett gäng hqrdcore vänsterfolk med anti-SD och miljöpatos och avsluta med några ulvar i fårakläder, som Bildt, exempelvis.

Det är förutsägbart, tråkigt och inte ett dugg bildande.
Citera
2024-06-12, 02:53
Medlem
Erik Östs avatar
Brukade alltid lyssna på 80 och 90-talet när det fanns riktigt intressanta i varierande ämnen sommarpratare fortfarande , försökte lyssna lite då och då i början på 2000-talet också men orkade aldrig lyssna klart på det då kraftigt vänsterlutande "oberoende" Public Servicebolaget SR:s "speciellt" inbjudna sommarbabblare längre , men jag ser att de har en "Lyssnarnas sommarvärd" nu. Intressant!

Varför låter DDR ,f-låt SR, inte alla program bara vara "Lyssnarnas favorit" ? Låt folket välja vad de vill lyssna på och lista resultatet till nästa års sommar på P1 (liksom som i en demokrati...tadah ). Då kanske t.o.m jag börjar lyssna på programmet igen!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-06-12 kl. 03:04.
Citera
2024-06-12, 03:23
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Så trött på politiskt korrekta sommarvärdar som gaggar sin skit om hur de växte upp i stockholms skärgård när de hade sommarlov.

Jättefint, absolut, orkar bara inte höra skiten mer.
Citera
2024-06-12, 03:46
Medlem
Månsans avatar
Så sjukt jävla ointressanta, rättskaffens pk-typer. Jag blir riktigt förbannad. Hittade ytterst få namn i listan som jag kan tänka mig att lyssna på — Lasse Åberg, Lasse Holm, Olof Lundh. Möjligen också han militären som dagligen påstår att ryssarna är på väg att kapitulera i Ukraina.

Rekordblåsta Åsa Romson, självgode Carl Bildt, Hamaskramaren Cecilia Uddén eller nån satans rappare skulle jag inte ens lyssna på för 2000 spänn. 3000 kr skulle det minst kosta. Bortslösad tid på den vidriga folkpartikärringen Ohlsson kostar fem tusen.
Citera
2024-06-12, 04:00
Medlem
ziggarillens avatar
Kommer inte lyssna på någon av dessa. Vet knappt vilka många är och dom jag känner till är helt ointressanta.
Senast redigerad av ziggarillen 2024-06-12 kl. 04:02.
Citera
2024-06-12, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger
Ingen Dan Park i år heller? Dags att införa en alternativ podd på YT med mer intressanta personligheter.

Lyssnar förresten folk på radio, och särskilt STATSradio, numera??

Det har du tydligen svårt att veta hur man tar reda på

https://www.kantarsifo.se/rapporter-...fror-radio-ppm
Citera
2024-06-12, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Det har du tydligen svårt att veta hur man tar reda på

Men kan man verkligen LITA PÅ dessa uppgifter? Ser väldigt inflaterat ut. jag känner inte EN ENDA PERSON som lyssnar på statsradio.
Citera
2024-06-12, 04:35
Medlem
Som vanligt en massa journalister och programledare. Två dirigenter känns som en för mycket. Önskar de släppte fram fler av de man får rösta fram. Kanske fem i stället för bara en.
Citera
2024-06-12, 05:38
Medlem
MrsEjPKs avatar
Prat om miljön,mot rasism(subtila hintar om Sd inom det området som vanligt antar jag)ukraina kriget, barnen i Gaza osv.
.Allmänt ointressanta godhetsknarkare som kommer sitta och babbla.
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-06-12 kl. 05:41.
Citera
2024-06-12, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Det kan väl helt klart debatteras. Tydlig högergubbe ekonomiskt ja.
Kulturellt nej.

Fd partiledare för det största högerpartiet, så nej det kan inte debatteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in