2024-06-11, 22:42
Medlem
mr.demons avatar
Finns i butik. Smakar som päronsplitt, piggelin. Godaste saften jag har druckit. Borde finnas överallt. Hittade den på en Ica butik.
Citera
2024-06-11, 23:34
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Ilningar tyvärr. Det går inte och sensodyne är jag ännu för ung för. Undvik till varje pris.
Citera
2024-06-12, 00:02
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Ilningar tyvärr. Det går inte och sensodyne är jag ännu för ung för. Undvik till varje pris.
Får du ilningar av annan dryck också?
Citera
2024-06-12, 00:07
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Är det en saft? Kan man göra isglass av den? Låter supergott. Gör ofta isglass på sommaren men på senare tid har jag inte hittat saft som passar. Brukade göra på Zeroh cola men den finns inte mer.
Citera
2024-06-12, 01:57
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Finns i butik. Smakar som päronsplitt, piggelin. Godaste saften jag har druckit. Borde finnas överallt. Hittade den på en Ica butik.

Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Är det en saft? Kan man göra isglass av den? Låter supergott. Gör ofta isglass på sommaren men på senare tid har jag inte hittat saft som passar. Brukade göra på Zeroh cola men den finns inte mer.

Saft?

På allvar?

Din ICA butik bör inte kalla den för saft.

Detta är reglerna.

Livsmedelsverkets författningssamlingar.
LIVSFS 2012:5
(H 135)

"2 a § Beteckningen saft får endast användas på produkter som inte tillförts aromer."

...

Det betyder på ren svenska att de ska innehålla fruktjuice och inte ha några aromer.

Det du köpt är bara skit med aromer och säkert annat skit som förstör din hjärna.

Hoppas din hjärna står pall.
Senast redigerad av The-D-Drumpf 2024-06-12 kl. 02:00.
Citera
2024-06-12, 02:29
Medlem
Det där är definitivt inte saft.

Det är syntetiskt skit med nervgiftet aspartam eller om det var skiten sukralos.

Bara fattiga tattare som inte vet vad riktig juice är köper skräpet.
Citera
2024-06-12, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Saft?

På allvar?

Din ICA butik bör inte kalla den för saft.

Detta är reglerna.

Livsmedelsverkets författningssamlingar.
LIVSFS 2012:5
(H 135)

"2 a § Beteckningen saft får endast användas på produkter som inte tillförts aromer."

...

Det betyder på ren svenska att de ska innehålla fruktjuice och inte ha några aromer.

Det du köpt är bara skit med aromer och säkert annat skit som förstör din hjärna.

Hoppas din hjärna står pall.

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det där är definitivt inte saft.

Det är syntetiskt skit med nervgiftet aspartam eller om det var skiten sukralos.

Bara fattiga tattare som inte vet vad riktig juice är köper skräpet.

Jag är inte Livsmedelsverket, jag är en människa och vi uttrycker oss på ett sätt som får oss förstådda. Saft menar man är en dryck som är koncentreras och spädes. Sedan att den inte får kallas för saft i affären är en annan sak.

Vad är det som är så fint med riktig juice då? Att man pressar den själv? Jag äter hellre frukten.

Äter bättre än de flesta, tror inte jag kommer dö av att något extra utanför måltiderna är kemikalier. Har prövat att ta bort onaturliga saker, mådde inte bättre för det.

Hoppas ni inte äter potatis som inte är eko. Mycket besprutning som du dör av.
Citera
2024-06-12, 03:16
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jag är inte Livsmedelsverket, jag är en människa och vi uttrycker oss på ett sätt som får oss förstådda. Saft menar man är en dryck som är koncentreras och spädes. Sedan att den inte får kallas för saft i affären är en annan sak.

Vad är det som är så fint med riktig juice då? Att man pressar den själv? Jag äter hellre frukten.

Äter bättre än de flesta, tror inte jag kommer dö av att något extra utanför måltiderna är kemikalier. Har prövat att ta bort onaturliga saker, mådde inte bättre för det.

Hoppas ni inte äter potatis som inte är eko. Mycket besprutning som du dör av.

Kring juice finns också regler. juice är 100 % fruktjuice.. sen finns det nektar och fruktdryck.. och sånt som bara innehåller arom.. som lightdrycker oftast gör. Googla så kommer du förstå vad jag menar.
Citera
2024-06-12, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Kring juice finns också regler. juice är 100 % fruktjuice.. sen finns det nektar och fruktdryck.. och sånt som bara innehåller arom.. som lightdrycker oftast gör. Googla så kommer du förstå vad jag menar.

Juice får kallas juice även om den är från koncentrat. Det tycker jag är fel. Det är en slaskig dryck som ingen bör dricka.

https://iform.se/nyttig-mat/myter-om-juice

Citat:
Juice från koncentrat är lika nyttigt som icke-koncentrat
FALSKT

Att juicen är från koncentrat betyder att apelsinjuicen, i produktionslandet, kokats ner till ett kraftigt koncentrat som sedan transporteras till landet där den färdiga juicen ska säljas eller distribueras vidare från. Metoden används eftersom det är mycket billigare att transportera koncentrat än drickfärdig juice eller till exempel apelsiner.

Tyvärr kostar det i näringsämnen att göra koncentrat. Bland annat störtdyker innehållet av C-vitamin, och därför är det också tillåtet för producenten att tillsätta extra C-vitaminer när koncentratet blandas ut med vatten. De övriga växtämnena som också förloras i processen gör man inget åt, och därför är juice från koncentrat mindre näringsrik än juice som inte har varit koncentrerad.
Citera
2024-06-12, 05:36
Medlem
Fan vilket fittstim här blev av lite saft.

Om det vore det minsta hälsoskadligt hade Livsmedelsverket stoppat det för länge sedan.

Drick på för helvete och var inte så livrädda för allt era fucking autister.
Citera
2024-06-12, 06:15
Avslutad
Sockerfritt? Då kan det inte vara gott.
Citera
2024-06-12, 07:04
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Låter gott, ska testa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in