2024-06-10, 20:54
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Detta!

Jag håller med dig! Hela tiden skrivs det om att han minsann "gick fel" när han valde att gå upp till berget, istället för att följa huvudgatan i Pedi till Symi.

Jag tror att hans val att gå till berget var 100% medvetet och ett val han gjorde utan att ha haft alltför mycket solsting. Han ville dit, av någon anledning.

Fel väg blev det i såfall först uppe på berget, vilket skulle förklara hur anlände till stängslet.

Kort och gott: jag tror att han aktivt valde, medvetet, att gå till berget. Jag tror inte att han gick fel/vilse vid slutet av huvudgatan i Pedi. Högersvängen in till berget/Pedi Marina var nog 100% medveten.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han var ju inne på något café och troligen på toaletten där. Han har säkert druckit vatten. Han skulle ha suttit kvar på cafeet, tagit det lugnt och tagit en fruktdryck. Sedan kunde barens personal ringt efter en taxi som kört honom hem. Han hade inte mobilen med sig

Om inte taxin kommit hade väl borgmästaren dykt upp för han verkar figurera överallt.

Ja, jag tror detta är förklaringen och att han gick upp mot bergstoppen för att orientera sig.

Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Som jag skrev tidigare är detta ett mysterium som inte förklarats. Det finns ju en möjlighet att han faktiskt vilat vid toaletten som finns vid de vita husen längst ner till vänster på bilden nedan och tagit några klunkar vatten. Sedan har han gått längs med stigen som går på utsidan av stängslet och begett sig mot höjden för att se hur han skulle nå Symi stad som var hans mål. Efter en bit mot toppen känner han sig trött och yr, går tillbaka mot hotellet, följer stängslets utsida och kollapsar bara ett tiotals meter från stranden.

https://imgur.com/JLOt156

https://i.dailymail.co.uk/1s/2024/06/09/22/85908451-13511611-image-m-28_1717969087894.jpg
Senast redigerad av DickeFix 2024-06-10 kl. 21:04.
Citera
2024-06-10, 20:55
Medlem
Helikopterbesättningarna hade säkert kikare och om något var avvikande kunde dom hovrat ned nära marken för att kontrollera avvikelsen.

Denna historia är mycket underlig. Först från en båt med den beryktade borgmästaren ser man något och agerar. Mycket mycket märkligt från början till slut.

Och hur kunde hustrun bara låta honom gå i den enorma hettan?
Citera
2024-06-10, 20:56
Medlem
Citat:
Han var ju inne på något café och troligen på toaletten där. Han har säkert druckit vatten. Han skulle ha suttit kvar på cafeet, tagit det lugnt och tagit en fruktdryck. Sedan kunde barens personal ringt efter en taxi som kört honom hem. Han hade inte mobilen med sig

Om inte taxin kommit hade väl borgmästaren dykt upp för han verkar figurera överallt.

Ren envishet kanske? A la gubbar?

Offtopic kanske, men skrattade högt åt din kommentar om borgmästaren. Han verkar sannerligen vara överallt på denna ö!
Citera
2024-06-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ren envishet kanske? A la gubbar?

Offtopic kanske, men skrattade högt åt din kommentar om borgmästaren. Han verkar sannerligen vara överallt på denna ö!

Ja troligen var han mycket envis. Hustrun kunde nog inte stoppa honom.

Dock en bra borgmästare som tog ärendet på allvar, tror jag.
Citera
2024-06-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifTheNotLucky
En källa inom polisen säger att preliminära fynd visar att det kan komma att bli omöjligt att fastställa den exakta dödsorsaken på grund av den långt framskridna förruttnelsen.

De höga temperaturerna gör att förruttnelsen går mycket snabbare och att det motsvarar en död som legat inomhus i 20 dagar. (Fritt översatt)

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-michael-mosley-post-mortem-32995223
Att ingen känt lukten är för mig ett fullkomligt mysterium!!
Har upplevt det i mitt liv och det kan man inte ta fel på. Även om vinden går åt annat håll

Dessutom..

varför satt baren i Agia Marina inne på filmen så länge?? Dröjde 4 dgr innan man hörde om det
När man ser Michael vingla på berget
Senast redigerad av popll 2024-06-10 kl. 21:11.
Citera
2024-06-10, 21:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Helikopterbesättningarna hade säkert kikare och om något var avvikande kunde dom hovrat ned nära marken för att kontrollera avvikelsen.

Denna historia är mycket underlig. Först från en båt med den beryktade borgmästaren ser man något och agerar. Mycket mycket märkligt från början till slut.

Och hur kunde hustrun bara låta honom gå i den enorma hettan?
Varför skulle en hkp flyga speciellt högt när det i princip är soprent på träd och skog?
Det är master, ev kraftledning och bergen i sig som de behöver ta hänsyn till.
Citera
2024-06-10, 21:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Han var på toa kl. 13.00. Det var innan han lämnade sällskapet.
Citera
2024-06-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ja troligen var han mycket envis. Hustrun kunde nog inte stoppa honom.

Dock en bra borgmästare som tog ärendet på allvar, tror jag.

Nu vet jag inte hur mycket/ofta de vistats just på Symi, men för oss nordbor kan det vara svårt att bedöma den hettan då man är så präglad på att ”det är gött med lite sol”. En i mitt resesällskap fick just solsting under en värmebölja på en grekisk ö, det kom väldigt snabbt och med diffusa symptom som liknade något slags panikattack, hen kunde till slut inte tänka adekvat alls.

Ja denna borgmästare har nog inte sovit mycket sedan försvinnandet, kudos till honom som verkligen varit med i sökandet.
Citera
2024-06-10, 21:13
Medlem
Min erfarenhet av solsting är att personen börjar kräkas, svettas och må dåligt

Detta verkar inte varit så--

Dessutom är det inte säkert vatten hjälper, bättre med salt och fett
Citera
2024-06-10, 21:15
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
”A forensic scientist, Panayiotis Kotretsis, ordered further toxicological and histological tests in the hope of being able to pinpoint the precise cause of death. The results are not expected for several months”.

Det kan ta månader innan de får svar på de provet de har tagit. (Någon skrev att det kan vara likadant i Sverige)

https://amp.theguardian.com/media/article/2024/jun/10/michael-mosley-almost-certainly-died-natural-causes-inquest
Citera
2024-06-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle en hkp flyga speciellt högt när det i princip är soprent på träd och skog?
Det är master, ev kraftledning och bergen i sig som de behöver ta hänsyn till.

Nej, ja du har rätt. Jag tänkte bara att först överblickar dom ett större område och sedan undersöker dom närmare.

Men kanske var det så att dom flög lågt hela tiden, men missade kroppen. Han var nog redan död ändå men historien är underlig.
Citera
2024-06-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han var på toa kl. 13.00. Det var innan han lämnade sällskapet.

OK jag kanske missuppfattade tidslinjen. Jag uppfattade det som om han var ensam vid det där caféet där en av övervakningsbilderna togs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in