Citat:
Detta!
Jag håller med dig! Hela tiden skrivs det om att han minsann "gick fel" när han valde att gå upp till berget, istället för att följa huvudgatan i Pedi till Symi.
Jag tror att hans val att gå till berget var 100% medvetet och ett val han gjorde utan att ha haft alltför mycket solsting. Han ville dit, av någon anledning.
Fel väg blev det i såfall först uppe på berget, vilket skulle förklara hur anlände till stängslet.
Kort och gott: jag tror att han aktivt valde, medvetet, att gå till berget. Jag tror inte att han gick fel/vilse vid slutet av huvudgatan i Pedi. Högersvängen in till berget/Pedi Marina var nog 100% medveten.
Jag håller med dig! Hela tiden skrivs det om att han minsann "gick fel" när han valde att gå upp till berget, istället för att följa huvudgatan i Pedi till Symi.
Jag tror att hans val att gå till berget var 100% medvetet och ett val han gjorde utan att ha haft alltför mycket solsting. Han ville dit, av någon anledning.
Fel väg blev det i såfall först uppe på berget, vilket skulle förklara hur anlände till stängslet.
Kort och gott: jag tror att han aktivt valde, medvetet, att gå till berget. Jag tror inte att han gick fel/vilse vid slutet av huvudgatan i Pedi. Högersvängen in till berget/Pedi Marina var nog 100% medveten.
Ja, lindriga symptom på solsting gjorde att han ville dra sig hemåt, vätskar upp sig på vägen hem och symptomen går över, tänker att han då kan passa på att bestiga berget med fin utsikt som han troligen spanat in under dagen och kanske även diskuterat med fru och vänner, de kände ju till att han hade en karta med sig där Agia Marina var utsatt, han är ju trots allt väldigt nära och är van vid att promenera varje dag.
Paraply, keps och vatten återställde kanske kroppen och han mådde bra när han var i närheten av Yachtklubben.
Det handlar inte om långa avstånd men kombinationen av värme, luftfuktighet och stigning gjorde att han uppe på berget fick värmeslag.
Tanken kan ha varit att gå mot bostaden men uppe på berget får han värmeslag och inser att han är illa ute och måste försöka ta sig till hjälp.
Närmsta hjälp finns i Agia Marina och han kämpar för att ta sig dit.
Vid fyndplatsen kan han ha svimmat, fått en blodpropp eller helt enkelt bara lagt sig ner för att samla kraft.
Jag inbillar mig att detta ligger nära sanningen om vad som har hänt.