2024-06-10, 13:13
Medlem
Skulle inte familjen lägga blommor på stället? Läste nu att frun åker till Rhodos och sen vidare till England direkt?
Nån som sett nåt om det
Citera
2024-06-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Precis! Håller med till 100%.

Dessutom, om det är privat så kan det också vara en försäkringsfråga för ägaren. Det verkar inte vara en ofarlig miljö där utanför stängslet, med mycket giftorm enl. borgmästaren och säkert lätt att glida nerför bergsluttningen, och sina barn vill man gärna ska var skyddade från sådana platser.

Nog för att det kan vara stekhett om det är 36 grader och man befinner sig i stenöken. Men så är det i en storstad också, bara sten och betong runtomkring, men där finns i alla fall skugga att söka sig till vilket det inte gör i ett öppet bergsområde. Var i Aten när det var precis så, så otroligt hett och ingen vind. Har också vandrat i grekiskt stenlandskap under stekande sol, vet inte hur varmt det var, så kan inte jämföra. Men det var vindstilla och hett.

Ja, det är inte alls konstigt att vilja ta en omväg, men tyvärr tog han fel beslut denna dagen. Det var nog varmare än han tänkt sig. Skillnad på havsbrisen vid havet och när man kommer en bit upp i ett stenlandskap.

Förstår inte hur stängslet skulle kunna skydda stranden mot giftormarna.
Citera
2024-06-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Skulle inte familjen lägga blommor på stället? Läste nu att frun åker till Rhodos och sen vidare till England direkt?
Nån som sett nåt om det

Frun kanske inte har någon lust att klättra på de sylvassa stenarna bland giftormarna i hettan för att lägga några blommor på platsen han hittades på?
Citera
2024-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Undrar hur långt han gått? Låter väldigt ansträngd trots att det går nedför.
ja jag funderade också på hur långt han gått. måste varit en riktigt lång bit från början till slut, och så i denna värmen
Citera
2024-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
15:44 - Övervakningskamera fångar Mosely när han går nedför berget vid Agia Marina

Att dom inte letade där samma dag eller dagen efter.. Eller smälte han in i terrängen kanske så han syntes inte från helikoptern?

Läste någonstans att man hade gått o letat ungefär på den platsen i tjugo ggr redan..
Citera
2024-06-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atepe
Verkligen!
Om det dessutom är en privat marina så är det ännu mindre konstigheter att det är inhägnat. Det verkar som att många personer här aldrig varit utomlands.

Ser inte heller några konstigheter med att vilja gå en omväg hem när det är varmt och fint väder (36 grader är en helt normal dagstemperatur på sommaren vid södra Medelhavet) och man är på semester.. att han sedan verkar ha kommit av sig lite, är en helt annan femma.

För mig är det jättekonstigt att vilja ta en omväg i hettan bland giftormar över en svår och halkig terräng med vassa stenar.

Kan tillägga att jag ändå har rest lite grann under mitt liv..
Citera
2024-06-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För mig är det jättekonstigt att vilja ta en omväg i hettan bland giftormar över en svår och halkig terräng med vassa stenar.

Kan tillägga att jag ändå har rest lite grann under mitt liv..

Jag tror knappast att planen från första början var att traska och hamna där han gjorde, utan att han hamnade just där på grund av omständigheter.
Citera
2024-06-10, 13:30
Medlem
"Jag utbildade mig till läkare på Royal Free Hospital i London och efter avlagd examen började jag praktikplats på BBC... " sidan 14 i svenska översättningen av Dr Michael Mosleys första bok om 5:2 dieten 2013.

Är MM känd för att fara med osanning eller varför ifrågasätts hans läkarexamen?
Citera
2024-06-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
"Jag utbildade mig till läkare på Royal Free Hospital i London och efter avlagd examen började jag praktikplats på BBC... " sidan 14 i svenska översättningen av Dr Michael Mosleys första bok om 5:2 dieten 2013.

Han tycks ha varit en orolig själ som lätt tröttnade på saker han hade påbörjat.

Först filosofi och ekonomi mm i Oxford. Sen jobb som bankman i två år. Kursändring till medicin och psykiatrin. Tröttnade redan innan examen (men slutförde så vitt jag vet). Jobbade inte en dag som läkare/psykiatriker utan började som journalist för BBC.

Folk kanske undrar därför?

Jag har märkt att ex diplomatbarn har svårt att sluta flänga runt och koncentrera sig i ett ämne. Har man bytt land och världsdel flera ggr under sin barndom/ungdom då blir det som en livsstil.
Citera
2024-06-10, 13:57
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Stängslet som alla skriver om står på en liten mur. Kroppen hittade precis bakom muren vilket gjorde att kroppen inte var synlig från Agia Marina beach.

Men man kunde misstänkt att han befann sig där eftersom han försvunnit
Citera
2024-06-10, 14:05
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Förstår inte hur stängslet skulle kunna skydda stranden mot giftormarna.
Muren som stängslet står på hjälper nog till.
Citera
2024-06-10, 14:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille

Han var utbildad till läkare men jobbade aldrig som läkare. Påminner väl lite om vår svenska Dr. Sandström. TV-läkare som antingen aldrig faktiskt jobbat som läkare eller som då Sandström en med dåligt rykte från vården som blir sk "TV-läkare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in