2024-06-10, 20:04
Medlem
På filmen där dom bär iväg honom det det ut som han har ena armen på magen
Citera
2024-06-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiaMannen.
Vad yrar du om? Finns ingen bild på honom när han ligger ihopkrupen! Endast en blurrad när han ligger på rygg med ansiktet uppåt och ena handen över bröstet.

Kolla detta klipp
Ett av de första som kom

https://www.ertnews.gr/roi-idiseon/s...astis-tou-vvc/
Senast redigerad av popll 2024-06-10 kl. 20:13.
Citera
2024-06-10, 20:09
Medlem
Hegamons avatar
30 meter på 30 minuter. Indikerar benbrott:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/film-visar-tar-mosley-30-minuter-att-ta-sig-30-meter/ar-BB1nWE4e?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=2686836fa63c4e 8a9c07c0c53110c420&ei=6
Citera
2024-06-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Han mådde dåligt och lämnade sällskapet för att gå hem.
Bakfull?
Magsjuk?
Virus/bakerier?
Sovigt för lite?
Uttorkad?
Brist på elektrolyter?
Att ge sig ut ensam utan rikligt med vatten, lättsmält föda, mobil och kamrat i ett hett landskap helt befriat från skugga, ja då vet vi käre Mosley att det kan få ödesdigra konsekvenser.
Stackars karl och familj.
Sjösjuk? Eftersom han tyckte att gå i hettan var bättre än att åka en kort båttur.
Citera
2024-06-10, 20:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Detta!

Jag håller med dig! Hela tiden skrivs det om att han minsann "gick fel" när han valde att gå upp till berget, istället för att följa huvudgatan i Pedi till Symi.

Jag tror att hans val att gå till berget var 100% medvetet och ett val han gjorde utan att ha haft alltför mycket solsting. Han ville dit, av någon anledning.

Fel väg blev det i såfall först uppe på berget, vilket skulle förklara hur anlände till stängslet.

Kort och gott: jag tror att han aktivt valde, medvetet, att gå till berget. Jag tror inte att han gick fel/vilse vid slutet av huvudgatan i Pedi. Högersvängen in till berget/Pedi Marina var nog 100% medveten.
Fast det är ändå märkligt att han valde att svänga upp över kullen strax innan Agia Marina. Tror att han förlorat omdömet helt där. Karta på hur dom tror att han har gått:
https://i.dailymail.co.uk/1s/2024/06/10/18/85917067-13513341-image-a-1_1718040034683.jpg

Vill passa på o tacka dig för ditt fina arbete i tråden!
Citera
2024-06-10, 20:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Han dog inom 2,5 timme efter att ha lämnat sitt sällskap. Är det verkligen förenligt med värmeslag och utmattning?
Citera
2024-06-10, 20:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ms Dimoglidou said the initial conclusion that Dr Mosley died of natural causes was based on the position his body was found in, as well as a lack of injuries.

Så då kan vi nog konstatera att slutsatsen att han dog en naturlig död är kraftigt förhastad. Den baserar sig alltså bara på avsaknad av yttre skador och positionen man hittade honom i.

Hans död kan alltså mycket väl ha orsakats av yttre omständigheter, som exempelvis värmeslag.
Citera
2024-06-10, 20:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så då kan vi nog konstatera att slutsatsen att han dog en naturlig död är kraftigt förhastad. Den baserar sig alltså bara på avsaknad av yttre skador och positionen man hittade honom i.

Hans död kan alltså mycket väl ha orsakats av yttre omständigheter, som exempelvis värmeslag.
Dom ville väl bara få fram att han inte verkade ha utsatts för brott.

Värmeslag platsar väl i facket olyckor/skador, antar jag.
Citera
2024-06-10, 20:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han dog inom 2,5 timme efter att ha lämnat sitt sällskap. Är det verkligen förenligt med värmeslag och utmattning?
Nu vet vi inte om han dog av det. Men själv tycker jag att han klarade sig ovanligt långt i den värmen med tanke på att han bara hade en liten flaska vatten med sig.

När kroppen går från överhettning till värmeslag så handlar det om minuter innan man dör.
Citera
2024-06-10, 20:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu vet vi inte om han dog av det. Men själv tycker jag att han klarade sig ovanligt långt i den värmen med tanke på att han bara hade en liten flaska vatten med sig.

När kroppen går från överhettning till värmeslag så handlar det om minuter innan man dör.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/nya-svaret-om-mosleys-dod/
Citera
2024-06-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kolla detta klipp
Ett av de första som kom

https://www.ertnews.gr/roi-idiseon/s...astis-tou-vvc/
Eftersom länken är borta
finns det i inlägg #1125
Citera
2024-06-10, 20:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Finns det inte offentliga brunnar? Dvs att han kan ha druckit i byn han passerade samt fyllt på vattenflaskan i byn.
I så fall har han fått i sig uppåt litern med vätska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in