2024-06-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tog han mRNA-giftet så är detta en no-brainer. Gick förvirrat, och sedan kollaps. Jag tror han tog giftet.

Att mRNA vaccin kan ha förödande effekt på människor med dåligt hjärta eller andra underliggande sjukdomstillstånd med lågt immunförsvar är kliniskt konstaterat.

I detta specifika fall pekar nog dödsorsaken mer på att han fått värmeslag och kollapsar varpå han sen avlider.
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-10 kl. 15:08.
Citera
2024-06-10, 15:13
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Tydligen sågs han gå omkring "förvirrad" i 20 minuter och vilade sig mot en vägg innan han försvann ur sikte (kamera från en restaurang):
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13513341/Dr-Michael-Mosley-collapsed-died-outside-holiday-resort-two-half-hours-left-wife-Greek-island-hike-a utopsy-reveals-criminal-act-ruled-out.html

Det står att han förmodligen ramlat nedför slänten, men då borde han ha haft synliga skador på kroppen, något som han inte verkar ha haft. Inte heller har vi kunnat få bekräftat att han slog i bakhuvudet i fallet. Kanske gled han liksom bara långsamt nedför slänten efter att han kollapsat, och lyckades lägga sig i viloställning när han kommit ner?
Det är ungefär så jag ser händelseförloppet också. Kroppens positionering tyder på att han levde en stund efter fallet åtminstone. Den kan varit ett högst lätt fall men att han var fullständigt utmattad.

'Naurliga orsaker' kan mycket väl inkludera en hjärtinfarkt också.
Citera
2024-06-10, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Att mRNA vaccin kan ha förödande effekt på människor med dåligt hjärta eller andra underliggande sjukdomstillstånd med lågt immunförsvar är kliniskt konstaterat.

I detta specifika fall pekar nog dödsorsaken mer på att han fått värmeslag och kollapsar varpå han sen avlider.

Jag tror på en kombination av dessa båda.

Men det blir nog svårt att få en fullständig bedömning vid obduktionen, då kroppen måste varit i kraftig förruttnelse efter att ha legat flera dagar i den hettan.

Övervakningsfilmen från restaurangen i Ag. Marina visade att han gick försiktigt nerför slänten mot staketet och sen försvann ur åsyn. Enl. media.
Senast redigerad av sirsia0 2024-06-10 kl. 15:17.
Citera
2024-06-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tror på en kombination av dessa båda.

Men det blir nog svårt att få en fullständig bedömning vid obduktionen, då kroppen måste varit i kraftig förruttnelse efter att ha legat flera dagar i den hettan.

Övervakningsfilmen från restaurangen i Ag. Marina visade att han gick försiktigt nerför slänten mot staketet och sen försvann ur åsyn. Enl. media.

var finns övervakningsfilmen från restaurangen ? ingen dom har släppt väl
Citera
2024-06-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Frun kanske inte har någon lust att klättra på de sylvassa stenarna bland giftormarna i hettan för att lägga några blommor på platsen han hittades på?
Fast han hittades ju inte där uppe
Utan nära ett träd
Citera
2024-06-10, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotthus
var finns övervakningsfilmen från restaurangen ? ingen dom har släppt väl

Den ska vara den sista filmen om honom men jag tror inte den har släppts. Ingen som har länkat till den här iallafall. Finns bara text som beskriver den.
Citera
2024-06-10, 15:24
Medlem
Hmm
När såg de egentligen de där övervakningsfilmen från Marina café??
Skulle det verkligen ta 4 dagar??
För hade de sett filmen hade genast förstått var han var.
Lite skumt med all tidsfördröjning
Citera
2024-06-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Läste någonstans att man hade gått o letat ungefär på den platsen i tjugo ggr redan..
Okej… vad ska man säga om det
Citera
2024-06-10, 15:30
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tog han mRNA-giftet så är detta en no-brainer. Gick förvirrat, och sedan kollaps. Jag tror han tog giftet.
Uppenbart hur det gick till. Allt gick bra på första delen av vandringen, tills han nådde Pedi. Där smög en utsänd representant för Pfizer fram till honom snett bakifrån och högg honom med en covidboosterspruta. Ganska omgående kom biverkningarna, hjärtkollaps och förvirring, och han sjönk ihop död. Som så många andra som dött på detta sätt men inte uppmärksammats för att de inte är kändisar.
Citera
2024-06-10, 15:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Var det åtta år sedan han var där så har ju kroppen förändrats, klimatet likaså. Äldre har svårare att reglera hanteringen av värmen. När Sverige är som varmast i juli-augusti trillar ju många som furor, har sett den saken i decennier. Det beror på cirkulation, blodtryck, lägre vätskeintag och sämre förmåga känna av signaler.

Svd skriver idag också om mosley-caset och just värme, att "Det finns två olika ... värmeutmattning och värmeslag. Med värmeutmattning jobbar kroppen hårdare för att kyla ner ... svettas ... kan få yrsel och bli illamående och få hög puls ... Reagerar du inte kan du drabbas av värmeslag ... kroppens temperatur blivit över 40 grader ... du får synrubbningar ... slutar svettas och ... kramper ... och blir förvirrad // Det finns en anledning till att många länder har siesta mitt på dagen" vilket ju låter som en exakt beskrivning av hans sista timme innan han föll (han sade tex att han mådde illa).
Citera
2024-06-10, 15:38
Avslutad
Obduktionen är klar och tydligen så dog Mosley av ”naturliga orsaker”.

Hur man nu ska tolka det?

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28406208/michael-mosley-autopsy-tragic-final-rest/
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13513341/Dr-Michael-Mosley-collapsed-died-outside-holiday-resort-two-half-hours-left-wife-Greek-island-hike-a utopsy-reveals-criminal-act-ruled-out.html
Senast redigerad av petronix 2024-06-10 kl. 15:41.
Citera
2024-06-10, 15:41
Avslutad
På den här bilden som finns i Daily Mails tidning så är det lättare att förstå det hela.

Den näst sista filmen visar honom 15.32 och 12 min senare den sista filmen, 15.44.

Som jag förstått det så skulle den promenaden ta 5 min men tog alltså 12 min. Han måste ha varit kraftigt påverkad av värmen och sen dött av hjärtattack antagligen.

https://i.dailymail.co.uk/1s/2024/06/10/09/85919495-13512445-image-a-2_1718006725286.jpg

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in