Citat:
Ursprungligen postat av
Mmeeaa
Det skulle aldrig funka här hemma. Här måste bebis somna nära och hade vaknat direkt om jag försökt lyfta över till en spjälsäng. Sover bara i vagn om den är i rullning ute.
Skjuter era ungar iväg som missiler där hemma? 😂 min kamera larmar direkt hon börjar röra sig, och hon behöver ju antingen rulla flera varv eller sätta sig upp och sen krypa iväg. Inte ens chans att jag inte skulle hinna dit.
Samma här, noll chans att förflytta bebisen sovandes, men det är gott om tid att ta sig till sovrummet från att jag ser att bebisen är vaken. Antingen larmar den för rörelse eller så ser jag ett par öppna ögon, jag skulle lätt hinna ta mig ut ur duschen, torka det värsta och ändå hinna till sängen i tid. Har hört att vissa har bebisar som sätter fart direkt, men min sätter sig alltid lugnt upp eller rullar långsamt. Snabb bebis som "springkryper", men aldrig direkt från uppvaknandet. Säkrar dock alltid upp med täcken på golvet ifall något skulle hända, men det har aldrig varit ens i närheten. Max en rullning eller ställa sig helt groggy i krypposition som max.