2024-06-09, 20:09
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skulle inte det gå? Det är ju inte från själva valet utan vad folk säger till en som frågar utanför. Det har dock visat sig vara opålitligt då det inte tar hänsyn till de som förtidsröstar.
Det ger ju ändå en hyfsad inblick i hur folk röstar och ge partier ett fördel eller nackdel.
Citera
2024-06-09, 20:10
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Röstade mot TV4 o för demokratin o SD ;-)
Citera
2024-06-09, 20:10
Medlem
Näe, det tog emot.

Är så besviken att politruckerna tvingade oss in i en allians som subjekt så V, MP hade varit på tapeten.
Dock skulle det vara som att äta "gul kaka" till frukost.
Citera
2024-06-09, 20:11
Medlem
Finns inga bra men röstade personkryss
Citera
2024-06-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Jag vet om att han sade så. Det var inte så lyckat och jag tycker inte om klimatalarmismen. Men vad man än tycker om det så gör det inte miljöfrågan mindre viktig. Jag har inte slängt bort min röst. Tvärtom är jag för klok.

Jo du har slängt bort din röst på ett extremistparti, det är väldigt oklokt. Dessutom har du inte koll på vad dina företrädare sagt?

https://www.expressen.se/nyheter/snon-pa-vag-att-forsvinna-for-alltid/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3w5lqd2R1MT9lzHzgAH96O Su3jsSjCFyAZ2y4M7oF2xwoPDIQuEfiT0XU_aem_AedC1DnZ_p 8-lzGBUs8SXTNj7nKs_hO48VeRdsN6ExvGW7m_zVmm2cykZH59b_ 2A9JoQNrAwzgq-_Wdsk4JzH0R5

En bedrövlig individ.

MP bryr sig inte om miljön. Klimatet, klimatet, klimatet är deras slogan i år….det är en helt annan fråga än jordklotets miljö.
Citera
2024-06-09, 20:12
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Ha, glöm inte att ta din medicin.

Du brukar skriva vettiga inlägg, vik inte ner dig.

Citat:
Ursprungligen postat av inkboy
Hellre det än att knyta näven i fickan, gnälla bittert efteråt att att det inte blev som man tänkt sig, och inse att man har röstat på ett parti med en motbjudande politik.

Säger du som röstat på ett parti som har absolut 0 att säga till om. Lägg din röst på ett parti som kan förändra istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vad ska vi med fler extremistpartier till? Först ska vi dras med avskumen i extremvänstern sedan ska vi dras med dito i extremhögern.

+1
Citera
2024-06-09, 20:13
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Alltid röstat SD, så blev det nu också. För gränskontroller, säkerhet, förnuftig miljö- och energipolitik, och mer frihet åt Sverige.
Citera
2024-06-09, 20:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Men tänk så klarar sig Mp med några ynka rösters övervikt och det är på grund av att Kerstin 72 ångade upp ditt kuvert och ersatte din SD-sedel med en Mp-dito? Törs du ta den risken?

Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Med tanke på hur mycket lagstiftning som kommer från EU så röstar du inte så insignifikanta val som riksdagsval som lagstiftar långt mindre?

Om jag hade haft minsta misstanke på valförrättarna så hade jag stått där som en jävla hök. Nu tycker jag folket över dem är muppar men fotfolket verkar göra saker helt ok.
Jag bor i ett starkt M/KD-fäste, så jag är inte så orolig för att det råkar bli vänster av min röst.
Citera
2024-06-09, 20:17
Medlem
Som vanligt har jag självklart inte röstat i dessa teaterval.

Men till er som röstat, så kommer ert land säkert att bli mycket bättre snart.
Citera
2024-06-09, 20:21
Medlem
Prokloss avatar
Vad är det för värdelösa människor som röstar på ett sådant skitparti som KD? Och varför för att få ett mandat Rädda jobbet till subban Alice Teodorescu

Att folk överhuvudtaget orkar jobba grattis för alla dessa värdelösa Gamar till politiker är obegripligt.
Citera
2024-06-09, 20:22
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Som vanligt har jag självklart inte röstat i dessa teaterval.

Men till er som röstat, så kommer ert land säkert att bli mycket bättre snart.

Vad skall man göra då? Ge upp på förhand? Förstärka sin och andras inlärda hjälplöshet?

Men givetvis behöver vi göra mycket, mycket mer. Men att rösta går fort och lätt, det skall ni göra för tusan!
Citera
2024-06-09, 20:27
Medlem
Miljöpartiet, hade velat kryssa Jakop Dalunde men då han valt att ej fortsätta så föll mitt val på Pär Holmberg.

Kul tråd för övrigt, demokratin lever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in