2024-06-09, 18:10
Medlem
La min röst på SD
Kryssade Weimers
Citera
2024-06-09, 18:12
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Och då röstade du på M?
Ja de är de enda vuxna i rummet. Inte ens sd är ett seriöst parti.
Skulle afs få mer inflytande tvingas sd föra traditionell konservativ politik.
istället kör de memes via trollkonton och leds av en partiledare som käkar antidepressiva.
sad!
Citera
2024-06-09, 18:13
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Blev KD i det här valet. Kanske något annat parti nästa gång. Har ett visst förtroende för Alice Teodorescu och hennes sätt att resonera och argumentera.

.
Kd prioriterar inte skattesänkningar i den mening jag önskar. Därför blev det M.
Citera
2024-06-09, 18:14
Medlem
inkboys avatar
Vilka partier, förutom de åtta riksdagspartierna, har fått röster från flashbackarna?

Här är en lista över samtliga partier som det går att rösta på:
https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Alternativ för Sverige och Piratpartiet har nämnts i tråden. Vilka fler partier har ni röstat på?

En medlem skrev Nyans och en annan NMR, men oklart ifall de röstade på respektive parti.

Ingen har än så länge nämnt Folklistan, FI eller Medborglig samling.
Citera
2024-06-09, 18:17
Medlem
enklistras avatar
Röstade för första gången på SD idag. Har tidigare val röstat Folkpartiet som det tidigare hette och på senare år Kristdemokraterna. I undersökningar har jag alltid varit placerad högt på SD, särskilt i utrikespolitiken (EU-frågor). Inför detta valet så var jag säker väldigt länge på att KD även skulle få denna röst men det ändrades efter TV4s granskning och allt spel efter det. Tycker heller inte att regeringspartierna skött denna frågan snyggt utan valde till och med att delta i drevet. Därför valde jag att lägga min röst mot TV4 och dessvärre för SD. Detta var en röst för demokrati och emot drevande påverkansoperationer. Hoppas att saker likt detta upphör och att huvudfrågan i framtiden får handla om just politiken.
Citera
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Ja de är de enda vuxna i rummet. Inte ens sd är ett seriöst parti.
Skulle afs få mer inflytande tvingas sd föra traditionell konservativ politik.
istället kör de memes via trollkonton och leds av en partiledare som käkar antidepressiva.
sad!

Nej, de trollade via memekonton.

Och jag hade troligtvis också knaprat enorma mängder antidepressiva preparat om jag varit i hans sits. Att ha haft rätt på så många punkter i decennier men hela tiden blivit kallad nazist tär nog på psyket. Han verkar dock lite gladare nu för tiden.
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Kd prioriterar inte skattesänkningar i den mening jag önskar. Därför blev det M.

Inom Europa, menar du? Vill inte bråka, men menar du att EU skulle lägga sig i ländernas skattesatser?

I övrigt är jag intresserad av att skattemedlen används bättre, först och främst, sedan kan vi sänka skatterna lite "pö om pö" och leva lite gladare som medborgare. Den resan har ju tyvärr Reinfeldt och sossarna gemensamt försvårat för oss.
Citera
Medlem
geir44s avatar
När kommer valresultatet? 23:00?

Egentligen är euparlamentet ganska impotent och oviktigt. Kommissionen och ministermöten styr.
Citera
2024-06-09, 18:19
Medlem
Denbredamittens avatar
Röstade på Miljöpartiet och gav Kuhnke min personröst då hon är kompetent.
Citera
2024-06-09, 18:20
Medlem
Jag brukar rösta KD eller M. Tycker också Alice gjort det bra i debatterna.
Men, det räcker tyvärr inte längre.
Nu blir det SD även om jag tycker delar av deras politik är lite knölig.
Vi måste få mer tryck i att på allvar kunna skicka ut kriminellt patrask och stänga gränserna.

Blev Charlie. Har inte så starka kandidatpreferenser där, men han verkar ha gjort det ok så här långt.
Citera
2024-06-09, 18:20
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
När kommer valresultatet? 23:00?

Egentligen är euparlamentet ganska impotent och oviktigt. Kommissionen och ministermöten styr.

De första och högst preliminära siffrorna kommer klockan 23. Om jag förstått allt rätt.
Citera
2024-06-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denbredamitten
Röstade på Miljöpartiet och gav Kuhnke min personröst då hon är kompetent.
Att säga "klimatet" X antal gånger är knappast tecken på kompetens utan snarare ett medgivande att hennes väljare är efterblivna och lider av låg kognitiv funktion i behov av grovt förenklade budskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in