2024-06-09, 14:11
Medlem
Jag kommer inte att skänka en spänn till Dumpen mer!
Citera
2024-06-09, 14:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Dumpen visar sig vara en del av det vänster liberala klägget försöker nu saboterat genom att framställa Sverigevänner som pedofiler.

https://dumpen.se/2024/06/08/kampanjegaddan-napp-426-varberg-halmstad/

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lokal-sd-topp-i-halland-uthangd-av-dumpen-/

Offerkoftan passar fint ser jag 🤣🤣🤣
Citera
2024-06-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
hade det varit en centerpartist igen så hade ju inte SD-npc:arna på forumet klagat. fördöm istället för att försvara pedofiler era dumma jävlar.
Tror inte många försvarsr bögpeddot. Tycker det känns löjligt att vissa i tråden anklagar Dumpen för att gå kulturmarxisternas ärenden, de tog ett bögpeddo häromveckan som var en fläskig fackpamp också. Alla äckel hängs ut.
Citera
2024-06-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag kommer inte att skänka en spänn till Dumpen mer!
Är du också kompis med bögpeddot eller?
Citera
2024-06-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Är du också kompis med bögpeddot eller?

Vad hade skillnaden varit om Dumpen publicerat imorgon istället?
Detta handlar om partipolitik, inte om någons sjuka sexuella böjelser.

Edit. Har skänkt mycket stålar och som sagt tänker jag inte göra det något mer, kommer också att påpeka det hela för dom jag känner så dom inte heller bidrar med mer stålar. Jag tycker det är extremt fult gjort av Dumpen!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-06-09 kl. 14:20.
Citera
2024-06-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det juridiska är vad som avgör om det är ett brott eller inte, inte vad du känner eller vad "alla förstår". Om du vill att det ska vara ett brott så får du ändra lagen först och det är väl det Dumpen många gånger propagerar för.
Med respekt för din oro och dina moraliska bedömningar, är det viktigt att skilja på vad som utgör moraliska överväganden och vad som är juridiskt hållbart. I enlighet med den svenska lagstiftningen definieras brott som handlingar som strider mot lagens bestämmelser. I fallet med en potentiell pedofil som planerar att träffa ett påstått barn för sexuella syften, även om detta inte resulterar i ett faktiskt möte, är det avgörande att vi förstår den juridiska definitionen av begreppet "brott".

Enligt brottsbalken i Sverige, kapitel 6, paragraf 10a, kan en person åtalas för grooming om de försöker uppvakta eller förbereda ett barn för att utsätta det för sexuellt utnyttjande eller andra sexuella handlingar. Den juridiska bedömningen grundar sig på avsikten och handlingarna, snarare än det faktiska utfallet.

Med andra ord, även om inget faktiskt barn var inblandat i mötet, är det själva avsikten och handlingarna som bedöms enligt lagen. I detta fall, om det kan bevisas att personen i fråga aktivt försökte träffa ett påstått barn för sexuella syften, skulle detta enligt den svenska lagstiftningen anses vara grooming och därmed ett brott.

Att hävda att det inte är ett brott eftersom inget faktiskt barn var inblandat är att missförstå den juridiska definitionen och tillämpningen av lagstiftningen i Sverige. Vårt rättsväsende bedömer handlingar utifrån de gällande lagarna, inte utifrån allmänna moraliska åsikter.

När jag säger att "alla förstår att det är olagligt", belyser jag en viktig aspekt. Det är inte bara en fråga om lagens ordalydelse, utan också om den allmänna uppfattningen av vad som är rätt och fel. Att stämma träff med någon som är under 15 år är en handling som betraktas som olaglig och moraliskt förkastlig. Från synvinkeln av pedofilen är handlingen olaglig oavsett vad, eftersom han inte vet vem som sitter i andra änden av konversationen. Han har begått en brottslig handling.

Sammanfattningsvis, medan det kan finnas en juridisk teknikalitet angående det faktiska utfallet av handlingen, är det viktigt att erkänna att den moraliska och etiska dimensionen av frågan inte kan förbises. Handlingen i fråga utgör en fara och kränkning av grundläggande moraliska principer. Det är därför av avgörande betydelse att vårt rättssystem effektivt adresserar och förhindrar sådana handlingar, även om de inte resulterar i ett faktiskt möte.
Citera
2024-06-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Med andra ord, även om inget faktiskt barn var inblandat i mötet, är det själva avsikten och handlingarna som bedöms enligt lagen. I detta fall, om det kan bevisas att personen i fråga aktivt försökte träffa ett påstått barn för sexuella syften, skulle detta enligt den svenska lagstiftningen anses vara grooming och därmed ett brott.

Nej. Det är alltså inte grooming och brott eftersom att inget riktigt barn existerar. En polisanmälan kommer läggas ned omgående eftersom att inget barn finns. Så ser lagen ut och du vet inte vad du pratar om.

Du verkar inte ens ha förstått vad det är Dumpen sysslar med. Dumpen bedriver sin verksamhet just för att bedriva opinion att lagen bör ändras så att det ska vara ett brott även om inget riktigt barn existerar.
Citera
2024-06-09, 14:33
Medlem
c.divers avatar
Tror inte att nån SD sympatisör kommer att rösta på nåt annat parti bara för detta! Så länge SD tar hand om såna dårar snabbt stärker det bara partiet. Äckel finns i alla partier men klart är att SD hanterar sån här ärenden bäst och snabbast.
Citera
2024-06-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej. Det är alltså inte grooming och brott eftersom att inget riktigt barn existerar. En polisanmälan kommer läggas ned omgående eftersom att inget barn finns. Så ser lagen ut och du vet inte vad du pratar om.

Du verkar inte ens ha förstått vad det är Dumpen sysslar med. Dumpen bedriver sin verksamhet just för att bedriva opinion att lagen bör ändras så att det ska vara ett brott även om inget riktigt barn existerar.
När jag säger att "alla vet om att det är ett brott" menar jag att varenda normalt tänkande individ förstår att det är ett brott, men lagstiftningen har inte hängt med. Det är ett brott, men inte juridiskt (än). Men det är klart som fan att det är ett brott och den typen av människor borde straffas oavsett vad. Man lagstiftningen och rättsväsendet är tappade bakom en vagn just nu.
Citera
2024-06-09, 14:35
Avslutad
90 procent dumpen fångat upp röstar nog på SD eller AfS.
Citera
2024-06-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
När jag säger att "alla vet om att det är ett brott" menar jag att varenda normalt tänkande individ förstår att det är ett brott, men lagstiftningen har inte hängt med. Det är ett brott, men inte juridiskt (än). Men det är klart som fan att det är ett brott och den typen av människor borde straffas oavsett vad. Man lagstiftningen och rättsväsendet är tappade bakom en vagn just nu.

Du förstår inte vad ett brott ens är. Det är inte vad "alla förstår" som avgör vad ett brott är utan det är brottsbalken som avgör det. Polisanmälan för grooming kommer läggas ned omgående. Däremot kan han ha begått andra brott som t.ex. sexuellt ofredande om han skickat dickpics och så vidare.

Du menar att det borde vara ett brott, men skriv det i så fall, istället för att skriva direkta felaktigheter som att det är ett brott.
Citera
2024-06-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Dumpen visar sig vara en del av det vänster liberala klägget försöker nu saboterat genom att framställa Sverigevänner som pedofiler.

https://dumpen.se/2024/06/08/kampanjegaddan-napp-426-varberg-halmstad/

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lokal-sd-topp-i-halland-uthangd-av-dumpen-/

Kan vara den enskilt trögaste posten i Flashbacks historia detta här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in