2024-06-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det är väl extremt vanligt att man vill ta en promenad när man är på semester? Det är inte alla som bara vill jäsa på stranden

Men han är läkare och borde förstå påfrestningarna. Alltså vid varmaste tiden på dygnet ligger man i skugga och har det bra.

När jag själv var i Spanien gick jag promenad eller löptränade tidigt på morgonen.

Jag förstår inte detta men inget att göra åt det nu.
Citera
2024-06-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Ni överdriver med solen och värmen. Är man frisk så är 36 grader ingenting. Han led av av uttorkning. Äldre personer klarar inte sån värme.

Mosley kanske hade svårt att acceptera sig tillhöra gruppen ”äldre personer”?
Citera
Medlem
Jag säger det alla egentligen tänker: Var han vaccinerad? 🫨
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mycket märkligt att en person som borde förstå hur kroppen fungerar väljer att ta en promenad mitt i värsta hettan på eftermiddagen och särskilt om han dessutom har följt sin egen diet.

Hans rygga verkade vara platt från början. Inte mycket vatten i där..
Att utsätta bar hud för eftermiddagssolen är inte heller att rekommendera.

Vissa män tror sig vara odödliga. Särskilt i ing ålder. Nu borde pensionären haft mer vett i skallen, men vissa mognar aldrig.

Vi får aldrig veta men kanske han kände sig osårbar. Jag är chockad.
Citera
2024-06-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Ja, och det är precis så det går till vid värmeslag. Först huvudvärk och sedan kraftig yrsel, vilket gör att man instinktivt stannar upp och troligtvis sätter sig ned eller tar stöd mot någonting i omgivningen. Om man inte finner svalka förlorar man medvetandet och slutligen dör av hjärtstillestånd.

https://www.youtube.com/watch?v=_YVzv5SIuAg

Ja, precis. Det känns mest rimligt. Och det känns inte som en "naturlig" ställning att hamna i om han skulle t.ex halkat eller ramlat/tumlat.
Citera
2024-06-09, 13:42
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Svalt sig för att hålla sig smal och sälja många böcker. 0 depåer. En extra motionspromenad trots värmen blev för mycket.

Men givetvis tragiskt.

Detta.

Detta mina vänner är det troligaste scenariot av de alla.

Hans böcker kommer nog inte sälja så bra framöver.

Evolutionen är byggd på misstag och ingen är mer uthållig än verkligheten. Men ofta kräver det en serie av misstag för att det till slut ska bli dödlig utgång. Arten måste sen ta lärdom av misstaget. En leopard måste snabbt lära sig klättra i träd och människan måste lära sig att inte gå ut på långpromenader i den stekheta solen på fastande mage (om man är gammal exempelvis). Man vinner sällan mot Darwin.
Senast redigerad av TotalWar 2024-06-09 kl. 13:46.
Citera
2024-06-09, 13:43
Medlem
Solarplexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han satte sig kanske ner för att vila, var ordentligt omtöcknad, lägger sig sakta ner och någonstans där blir han medvetslös?

1177;
Jo, men det här med armarna? Har de fastnat i en likstelhet och det dessutom fast att det var så varmt där?
Jag läste nyss om en man som dött instängd i en brandtrappa. Han hade försvunnit i ett köpcentrum och frun efterlyste honom. Polis sökte igenom byggnaden, men de sökte aldrig i brandtrappan.
Där hittas sedan mannen efter tre veckor och då satt han död på knä, framåtlutad med huvudet mot en vägg. I det döda tillståndet hittades han så då faller inte alltid ens kropp ihop helt och hållet då när man är död?
Jag trodde det.
Med Mosley så kanske han höll sig för bröstet av smärta, att hans armposition vittnar om en hjärtinfarkt.
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tror helt klart att han trillat och slagit i huvudet. Finns ju ingen stig där, bara en massa sten.

Om man ser till borgmästarens vittnesmål så ska det ha "legat några stenar uppepå kroppen"
Jag har svårt att tro att han hittar på så jag tror också att MM ramlade ner, död eller levande. Det kan faktiskt vara så att hans döda kropp ramlat ner dit nyligen (djur, stenar, vind..) och det är anledningen till att man inte har sett en kropp tidigare.

Citat:
Lefteris Papakalodoukas, the island's mayor, told The Associated Press he was on the boat with members of the media representatives when they saw a body some 20 meters above the Agia Marina beach.

“We zoomed with the cameras and saw it was him,” he said.

The mayor said that the body appeared to have fallen down a steep slope, stopping against a fence and lying face-up with a few rocks on top of it.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ett märkligt sätt att vilja dö. I hettan. Liggandes obekvämt.

Varför inte hoppa i havet istället? 🤔

Hemskt för de efterlevande 🥲

Dieten kan ju ha bidragit till depression..

Han var ju läkare och kunde skriva ut vilket 'dödligt preparat' som helst till sej själv. Sen tog han det, eller injicerade det på platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Får också en märklig känsla, både av borgmästarens snabba (och ofta felaktiga) uttalanden men även andra omständigheter. Tycker att bilderna visar både olika platser och olika positioner på kroppen beroende på när de publicerades.

Vad är det förresten för ställe, den här resorten Agia Marina? Är den tillgänglig för vanliga turister? Jag kanske inbillar mig, men de första bilderna av det grekiska tv-teamet som filmade från sin båt när de körde längs kustremsan verkar visa att kroppen låg ovanför båtrampen som ju ligger innanför murarna (man ser tydligt det kapade/torkade trädet till höger om båtrampen). MM kan väl inte ha misstagits för en inkräktare så någon väktare ingrep och det gick överstyr?
Ja verkligen! Det med hur kroppen låg är olika ställen och om nu alla i lokalbefolkningen gått ut och letar hade de hittat honom samma dag!

Nej, känns inte bra
Citera
2024-06-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En tunnis klarar värmen bättre.

Han var tunn på bilder. Han var dietguru och ville sälja böcker.

Han hade svultit bort sina depåer verkar troligare. Men inget är säkert.

Då.gäller det att bära näringsdryck.

Uttorkning och kanske energibrist är logiska förklaringar.

Så märkligt att vara läkare och inte ta siesta. Promenader tidigt på morgonen skulle jag tagit. Detta känns så onödigt och faktiskt dumt!
Citera
2024-06-09, 13:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Vilket stängsel, dock. Är det turkarna man fruktar? Oavsett lite märkligt att han inte lyckats ta sig den där sista biten.

Det hör ju till vanligheten där nere att hägna in all egendom. Ser så tragiskt ut i sammanhanget. Vad jag förstår kom han gående uppifrån, när han kände att han inte hade mycket krafter kvar eller såg att det inte fanns en väg framåt vek han av neråt vattnet. Där var ingen stig utan bara sten och stenblock men vattnet var nära och civilisationen inom räckhåll. Han var utmattad, satte sig först för att vila, blev tröttare, lade sig då och när man är nära att somna lägger man sig bekvämt med händerna på magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in