2024-06-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Till er som kan detta med rösträkning - Jag skrev ett långt manifest med politiska frågor på valsedeln - negrer ska ut, förrädare ska till finspång, kvinnlig rösträtt ska avskaffas, nordiska män ska bestämma etc. Hur räknas detta vid röstfördelning? Ger man poäng till alla partier som driver dessa frågor. Jag kan se att min valsedel är så välskriven att det borde ge minst 1500 röster till partier som AFS och kanske 40-50 röster till SD etc. Hur går bedömningen till?
Ditt inlägg fick mig att tänka på att det skulle krävas någon typ av logiskt test för att få rösta. Tror ändå miljöfrågor väger tyngst idag när folket röstar. MP V kommer gå bra
Citera
2024-06-09, 13:23
Medlem
Hyperkits avatar
Enklaste rösten på SD någonsin
Citera
2024-06-09, 13:25
Medlem
Jag ska rösta blankt
För jag vet inte vilket parti eller vem jag ska rösta på
Citera
2024-06-09, 13:26
Medlem
EricBlairs avatar
Röstade självklart på AfS. Skiter högeligen i eventuella taktikröster på mesarna i SD, de får inget gjort ens hemmavid där de kan fälla regeringen när de vill. Redan denna mandatperiod har de släppt in över 100.000 från 3e världen. Vad tror de sig kunna göra inom EU?. Vi behöver gå ur EU, ju förr dess bättre. Problemet är ni som mesröstar på SD trots att ni anser att AfS vore bättre, ni är 5e kolonnare som saboterar. Rösta efter övertygelse, inte näst bäst. Weimers lär ju komma in ändå och om SD får in en eller annan ytterligare knapptryckare kan kvitta.

Valproceduren fungerade utmärkt. Valsedlar bakom skynke. Istoppande av valsedel bakom annat skynke. Ner i lådan efter avprickning i vallängden. Enda smolket var att bunten med AfS sedlar var väl tjock, dvs inte så många som plockat där.
Senast redigerad av EricBlair 2024-06-09 kl. 13:48.
Citera
2024-06-09, 13:26
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moistez
Så om jag går och röstar för det alternativ jag tror är sämst för Sverige så har jag kvalificerat mig för diskussion?

Jajamen. Dock i rent hypotetisk mening så underminerar du ditt egna förstånd mot bättre vetande, dessutom att din trovärdighet därmed misskrediteras.
Citera
2024-06-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Enklaste rösten på SD någonsin
Varför?
Jag röstar på Sd i vanliga fall
Men deras kampanj i mitt Europa bygger jag murar
Jimmie Åkesson verkar ha fått hybris
Citera
2024-06-09, 13:28
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Jag lägger också min röst på SD och Charlie Weimers idag. Asyl- och gränspolitiken måste styras upp annars dör Europa!
Citera
2024-06-09, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Visst men ändrar inte fördelningen på mandat som är det viktiga.
Nej men det gör att L får svårare att få 4 procent vilket leder till att dom tappar alla sina mandat
Citera
2024-06-09, 13:33
Medlem
maxatdunders avatar
SD har inte nödvändigtvis bra politik, eller förebilder för den delen heller. Men en röst på SD är en röst mot etablissemanget och det hållet Europa egentligen behöver. Eftersom andra partierna bryr sig mer om att hata SD än att framföra sin egna politik blev det SD för mig.
Citera
2024-06-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag röstade i förtid. Det parti jag röstade på får tacka ZZocialdemokraternas trollarme och msm med tv4. Utan Kallas Faktas reportage har jag inte tänkt rösta i EU- valet.

Röstade varken på ZZocialdemokraterna eller miljötalibanerna.
Du är inte ensam jag gjorde exakt samma sak fast jag inte hade tänkt rösta på idioterna.
Citera
2024-06-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag lägger också min röst på SD och Charlie Weimers idag. Asyl- och gränspolitiken måste styras upp annars dör Europa!

SD:s förslag för att stoppa den illegala invandringen är tyvärr genom att helt sonika legalisera den, då anser sig partiet ha verkat för ett stopp av illegal invandring.
Citera
2024-06-09, 13:44
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Varför?
Jag röstar på Sd i vanliga fall
Men deras kampanj i mitt Europa bygger jag murar
Jimmie Åkesson verkar ha fått hybris

För Europa och framför Sverige SKA bygga murar, helst faktiska murar.

Vi ska behålla det som gör Sverige svenskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in