2024-06-09, 13:02
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag har inte bestämt mig ifall jag ska rösta eller inte. Är det öppet till 20.00?
Här är listan på alla godkända partier:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Skriv ett av de partiernas namn på en blank valsedel.
Glöm inte röstkort och legitimation.
Ge alla riksdagspartier en känga i röven!
Citera
2024-06-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Oj, det är klart att du inte hängde med i resonemanget. Jag ska försöka dumma ner det lite mer. Om L åker ur EU-valet, alltså får mindre än 4% och förlorar sin enda EU-parlamentariker, så innebär det att väljarna inte accepterar deras samarbete med SD på hemmaplan och att deras vägval i förra riskdagsvalet därför var felaktigt. Då blir de tvingade, för sin egen överlevnad, att dra sig ur Tidö-samarbetet och lämna walkover till Maggan. Capish nu?

Som sagt, - logiskt tänkande är inte sossars starka sida! Du tänker som en sosse, blandar äpplen med päron!
Citera
2024-06-09, 13:04
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Till er som kan detta med rösträkning - Jag skrev ett långt manifest med politiska frågor på valsedeln - negrer ska ut, förrädare ska till finspång, kvinnlig rösträtt ska avskaffas, nordiska män ska bestämma etc. Hur räknas detta vid röstfördelning? Ger man poäng till alla partier som driver dessa frågor. Jag kan se att min valsedel är så välskriven att det borde ge minst 1500 röster till partier som AFS och kanske 40-50 röster till SD etc. Hur går bedömningen till?

Din röst är ogiltig och kommer inte räknas .
Citera
2024-06-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag stod och valde mellan SD och AfS.. Men valde SD , men tanke på att AfS chanser att komma in är minimala. Att AfS skulle göra copy cat på PP eller Juni listan och komma in är föga troligt. Bättre med ett starkt SD än inget alls.

TS bör addera på 20 år på årtalet i rubriken dock.

Samma taktik här. Landade ofta på AfS i valkompass och röstade SD. Bra val vännen.
Citera
2024-06-09, 13:10
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Din röst är ogiltig och kommer inte räknas .
Det stämmer. Blanka röster och alla röster på annat än godkända partier ogiltigförklaras och räknas inte alls.
Därför ska man rösta på ett godkänt parti.
Här är hela listan med godkända partier.

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Skriv ett godkänt partis namn på en blank valsedel.
Glöm inte att ta med legitimation.
Rösta ner de korrupta riksdagspartierna och visa att de inte lurar dig så lätt. Alla riksdagspartier är råttor.
Citera
2024-06-09, 13:10
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag röstade i förtid. Det parti jag röstade på får tacka ZZocialdemokraternas trollarme och msm med tv4. Utan Kallas Faktas reportage har jag inte tänkt rösta i EU- valet.

Röstade varken på ZZocialdemokraterna eller miljötalibanerna.
Citera
2024-06-09, 13:11
Medlem
—-
Senast redigerad av sandbob 2024-06-09 kl. 13:52.
Citera
2024-06-09, 13:12
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Ingen aning om vad jag ska rösta på ännu.

Alltid röstat höger tidigare, men pallar inte rösta på ett parti som bedriver häxjakt på journalister och som har en svans som jagar oliktänkande. Media behövs, även om det som skrivs stundtals är obekvämt.

Pallar inte heller rösta på ett parti som har en rabiat kärring som toppkandidat, en person som tidigare har varit köpt av AcadeMedia och nu skall dra till Bryssel för att dra in de stora pengarna. Mutbara politiker ska inte sitta i ett parlament.

Pallar inte heller rösta på ett obetydligt parti som ändå aldrig kommer få något mandat.

Tips?
ANARKISTERNA, det enda partiet som inte är ett parti.
Anarkister vill avskaffa staten och alla jävla överförmyndare.
Citera
2024-06-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Som sagt, - logiskt tänkande är inte sossars starka sida! Du tänker som en sosse, blandar äpplen med päron!
Blandar äpplen med päron är det många som gör. Inte bara vi svenskar. I många länder använder man EU-valet som en folkomröstning om den egna regeringen. Gör Liberalerna ett dåligt val riskerar Korv-Pehrson få sparken som partiledare. Samma sak med C-Demirok. För centerns del spelar det ingen roll. Det finns ingen opposition inom C som vill byta inriktning åt något annat håll. Det gör det däremot i L.
Citera
2024-06-09, 13:18
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1

Ojoj, dig lurar man inte!
Citera
2024-06-09, 13:18
Medlem
PK-befriads avatar
Rösten är lagd på Bullerby-idyll och fred med världs-tsaren.

Citera
2024-06-09, 13:19
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Blandar äpplen med päron är det många som gör. Inte bara vi svenskar. I många länder använder man EU-valet som en folkomröstning om den egna regeringen. Gör Liberalerna ett dåligt val riskerar Korv-Pehrson få sparken som partiledare. Samma sak med C-Demirok. För centerns del spelar det ingen roll. Det finns ingen opposition inom C som vill byta inriktning åt något annat håll. Det gör det däremot i L.
Därför ska man rösta på vad som helst utom centern, liberalerna och kristdemokraterna så att de får lägre procent. Eftersom de vippar på spärren åker de ut om valdeltagandet på andra partier blir högt.
Ut med skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in