2024-06-09, 12:45
Medlem
Patrik2108s avatar
Han var en sympatisk man och jag gillade att se hans program även om jag inte köpte alla hans sanningar. Vad jag minns hade han beslutat sig för att ta statiner. Han hade övervägt det noga och till slut beslutat sig för att ta dem.
I ett program så undersökte de könsroller, vad är medfött och vad är socialt betingat. När de sen skulle sammanfatta det så var det Mosley och nån kvinna. Kvinnan höll hårt på att allt handlade om miljö och social påverkan. Mosley verkade inte riktigt hålla med. Utifrån inslagen i programmet så verkade det medfödda ha större betydelse. Man såg det på honom att han inte riktigt visste hur han skulle förhålla sig till kvinnans slutsatser men lät bli att skapa dålig stämning. Han var sympatisk.
Citera
2024-06-09, 12:46
Medlem
stimulanspakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han är precis vid stängslet, att han skulle klappa ihop av solsting/värmeslag tror jag knappast. Så långt gick han inte och han klarade med lätthet den första etappen.

Nu är väl inte någon dödsorsak fastställd så kanske har du rätt, men det varnas ju för att ge sig ut i terrängen i hettan just för att det är farligt.
Borgmästaren på ön har även angett vandringen i värmen som trolig orsak.
Citera
2024-06-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vet inte om du missat bilden som totto30 postat i tråden:
https://images.jpost.com/image/upload/q_auto/c_fill,g_faces:center,h_537,w_822/602769
Ser ut som flera stör och tar bilder med mobilen. Får verkligen hoppas det är poliser som gör det i vittnes syfte!
Citera
2024-06-09, 12:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vet du åt vilket håll han hittades från marinan?

Sista bilden på honom efter Pedi mot Marinan tas kl 13.57 och då är han vid god vigör.

Det är inte särskilt lång väg kvar till Marinan därifrån.

Olustigt.

Det skulle egentligen stå 10 meter, och inte 10 minuter i mitt inlägg. (Är dock väldigt säker på att den ursprungliga artikeln faktiskt skrev 10 minuter, så jag misstänker att de själva hade fått fel uppgifter eller skrivit fel). Vill bara påpeka detta, så det inte blir en trådsanning

Vad gäller din fråga om riktningen så framgår en hel del i de senaste inläggen.
Citera
2024-06-09, 12:48
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Han var en sympatisk man och jag gillade att se hans program även om jag inte köpte alla hans sanningar. Vad jag minns hade han beslutat sig för att ta statiner. Han hade övervägt det noga och till slut beslutat sig för att ta dem.
I ett program så undersökte de könsroller, vad är medfött och vad är socialt betingat. När de sen skulle sammanfatta det så var det Mosley och nån kvinna. Kvinnan höll hårt på att allt handlade om miljö och social påverkan. Mosley verkade inte riktigt hålla med. Utifrån inslagen i programmet så verkade det medfödda ha större betydelse. Man såg det på honom att han inte riktigt visste hur han skulle förhålla sig till kvinnans slutsatser men lät bli att skapa dålig stämning. Han var sympatisk.

Tar han statiner så är det för att han haft dåliga blodvärden av kolesterol osv, och det i sin tur tyder på kronisk inflammation och stress i kroppen, så mycket för den dieten som sagt
Citera
2024-06-09, 12:49
Medlem
https://www.newsit.gr/ellada/symi-vrethike-nekros-o-parousiastis-tou-BBC-maikl-moslei/4105392/

Ryggsäcken står där ovanför hans huvud och han ligger på rygg som om han ska vila. Döden verkar ju inte ha inträffat plötsligt, men förmodligen har han mått mycket dåligt. Kanske hjärtproblem, solsting eller ormbett.
Citera
2024-06-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Så han har gått över berget verkar det som.

Ja, det måste han ha gjort. Finns inget annat sätt att ta sig dit förutom med båt. Så sjukt tragiskt att han dog bara några meter från där en hel del folk låg och solade.
Citera
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
https://www.newsit.gr/ellada/symi-vrethike-nekros-o-parousiastis-tou-BBC-maikl-moslei/4105392/

Ryggsäcken står där ovanför hans huvud och han ligger på rygg som om han ska vila. Döden verkar ju inte ha inträffat plötsligt, men förmodligen har han mått mycket dåligt. Kanske hjärtproblem, solsting eller ormbett.

Det är väl hans svarta paraply man ser? Hans ryggsäck var väl inte svart?
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är väl ändå ofattbart om han dog av solsting och uttorkning. Det är ju inget som kommer plötsligt utan tar tid, och man hinner få massor med varningssignaler från kroppen. Och han borde varit expert på sin kropp och hur han ska må. Jag får inte ihop det.

Hur många dör av solsting i världen? 0.001 promille?

Synd han aldrig gjorde ett TV-program om solsting. Då kanske han levt.

Obduktionen kanske visar på något annat fatalt fel, en hjärtinfarkt eller så.

Bra där, inte undra på att människor dör av värmeslag när aningslösheten är så total. Är det för att du inte har gjort lumpen kanske? Du kan gå från att vara frisk som en nötkärna till att knappt veta vad du heter på 30 minuter med lite fysisk ansträngning i hettan.
Citera
2024-06-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Det är väl hans svarta paraply man ser? Hans ryggsäck var väl inte svart?

Ok, my bad i sådana fall.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Har för mig att han var livrädd för statiner. Dom påverkar hjärnan vilken kräver kolesterol. Med nyttig diet behöver man inte käka statiner som ger biverkningar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
På en bild är foten inte blurrad och den ser ut att ligga ganska oskönt på en sten. Väskan ser ut att ligga nere vid fötterna och paraplyet ovan huvudet. Som att han hastigt varit tvungen att lägga sig på oskön plats säkerligen bland ormar.
Tror helt klart att han trillat och slagit i huvudet. Finns ju ingen stig där, bara en massa sten.
Kanske tog han av sig ryggsäcken då han snart var framme för att dricka eller stoppa ner paraplyet, men vinglade till och föll handlöst. Kanske efter att ha blivit ormbiten, men inte nödvändigtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in