2024-06-06, 23:57
Medlem
totto30s avatar
Tror tyvärr också han är borta vid detta laget.
Ca 1 1/2 dag av extremt stark sol och värme + en hel lång natt talar emot oddsen för överlevnad om han nu "bara" skadat sig.

Enda realistiska möjligheten att han fortfarande är vid liv är väl om en kidnappning skett (viket inget tyder på i nuläget).
Citera
2024-06-07, 00:01
Avstängd
Varför utsätter sig folk för ansträngning i värme? Alla dessa idioter som sprang Marathon t ex, och då var det 'bara' 25 grader.

Här snackar vi uppåt 40 grader? Hur kan man tycka det är en bra idé för vandring?
Citera
2024-06-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Kan han ha blivit rånbögmördad av brunstiga grekiska bögar?

Kan ha blivit biten av en giftig grekisk orm också.
Om jag minns rätt finns väl inga giftormar i Grekland. Eller så var det på någon specifik ö, där jag befann mig.
Citera
2024-06-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han gick iväg igår klockan 13.30 och hade inte kommit hem i dag på morgonen, då anmäler hans fru honom försvunnen.

Varför anmälde hon inte redan i går kväll, brukar han vara borta så länge när han promenerar?
Hon kanske somnade tidigt…
Citera
2024-06-07, 00:18
Medlem
WhereIsRussias avatar
garanterat självmord han såg sliten ut på sista bilden och ingen glömmer sin mobil på stranden
Citera
2024-06-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Har alltid haft en skavande känsla om denna man, men alls inte tyckt illa om honom.
Bara så att han inte kännts helt frisk däruppe.
Tyvärr kan vi räkna honom som avliden, till 100%. Simma i frid!
Det som jag reagerat på är att han ofta ser trött ut i ögonen, kan ju givetsvis bero på sömnbrist som han också berättat att han lidit av under många år. Men ev sömnbrist och den värmen gjorde kanske att han faktiskt glömde mobilen på platsen.
Citera
2024-06-07, 00:21
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
garanterat självmord han såg sliten ut på sista bilden och ingen glömmer sin mobil på stranden

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13503585/search-Mail-Dr-Michael-Mosley-missing-Greek-island-holiday-walk.html

Citat:
He had left his phone at their friends' home, and when Dr Bailey and the couple returned to the property, they found that Dr Mosley had not returned and his mobile was where he left it.
Citera
2024-06-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Nu vill jag inte spekulera om självmord, men håller med om att han sett trött ut länge, men inte så konstigt om han led av sömnsvårigheter.
Citera
2024-06-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totto30
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13503585/search-Mail-Dr-Michael-Mosley-missing-Greek-island-holiday-walk.html
Så han hade inte glömt mobilen på stranden utan tidigare hos en vän? Jag hoppas dom kan öppna mobilen för eventuella ledtrådar
Citera
2024-06-07, 00:55
Medlem
Varit på ön två gånger. Ska dit snart igen. Troligen trillat. Finns nästan ingen brottslighet på den lilla ön och vattnet är så klart att man lätt skulle sen en människa flytandes i det från helikopter. Troligtvis tagit ett snedsteg i värmen och rasat ner i en skreva. Jag hoppas att han klarar sig om det inte var nått planerat. Ön är helt fantastisk likt människor a som bor där och är mer för äldre och folk inom kultur. Inte ett festar ställe
Citera
2024-06-07, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TitusTistel
Varit på ön två gånger. Ska dit snart igen. Troligen trillat. Finns nästan ingen brottslighet på den lilla ön och vattnet är så klart att man lätt skulle sen en människa flytandes i det från helikopter. Troligtvis tagit ett snedsteg i värmen och rasat ner i en skreva. Jag hoppas att han klarar sig om det inte var nått planerat. Ön är helt fantastisk likt människor a som bor där och är mer för äldre och folk inom kultur. Inte ett festar ställe

Det är som att leta efter en nål i en höstack med helikopter. Så fort luften i lungorna ersatts med vatten sjunker kroppen tills bakterierna i magen producerat tillräckligt med gas för kroppen att svälla upp och flyta upp igen, beroende på flera faktorer kan detta ta allt från ett par timmar till veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Om jag minns rätt finns väl inga giftormar i Grekland. Eller så var det på någon specifik ö, där jag befann mig.

Jodå, europas giftigaste huggorm finns där (sandhuggorm) och lite överallt i den delen av Europa, föredrar klippor över sand så namnet är missvisande, dödligheten är dock minimal eftersom de flesta får vård i tid. Du tänker förmodligen på Kreta där det endast finns snokar, varav kattsnoken den enda med gift som är helt ofarligt för människor.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-06-07 kl. 01:31.
Citera
2024-06-07, 01:17
Avslutad
Han kanske va utbränd av all uppmärksamhet och blivit deprimerad. Kan ju ha fått nåt hemsk diagnos ställd och såg ingen annan väg än att hoppa i havet och låta sig uppslukas. Parkinson, Alzheimer eller annan demens känns som något som skulle kunna ligga närmast. Hoppas verkligen inte han tagit livet av sig. Vore så sorgligt. Han dietidéer har betytt mycket för mig.

Men ser mörkt ut nu, de borde hittat honom om han va i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in