Citat:
Ursprungligen postat av
TitusTistel
Varit på ön två gånger. Ska dit snart igen. Troligen trillat. Finns nästan ingen brottslighet på den lilla ön och vattnet är så klart att man lätt skulle sen en människa flytandes i det från helikopter. Troligtvis tagit ett snedsteg i värmen och rasat ner i en skreva. Jag hoppas att han klarar sig om det inte var nått planerat. Ön är helt fantastisk likt människor a som bor där och är mer för äldre och folk inom kultur. Inte ett festar ställe
Det är som att leta efter en nål i en höstack med helikopter. Så fort luften i lungorna ersatts med vatten sjunker kroppen tills bakterierna i magen producerat tillräckligt med gas för kroppen att svälla upp och flyta upp igen, beroende på flera faktorer kan detta ta allt från ett par timmar till veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sorgensvart
Om jag minns rätt finns väl inga giftormar i Grekland. Eller så var det på någon specifik ö, där jag befann mig.
Jodå, europas giftigaste huggorm finns där (sandhuggorm) och lite överallt i den delen av Europa, föredrar klippor över sand så namnet är missvisande, dödligheten är dock minimal eftersom de flesta får vård i tid. Du tänker förmodligen på Kreta där det endast finns snokar, varav kattsnoken den enda med gift som är helt ofarligt för människor.