2024-06-09, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Ungefär mitt i debatten pratas det om euron och om det borde införas i Sverige eller ej, samtliga partiledare nickar instämmandes om att svenska folket borde få rösta om saken. När fick svenska folket i sann demokratisk anda folkomrösta om massinvandringen de senaste 20 åren? När fick svenskarna säga något om NATO-inträdet?
Detta säger bara allt om vilken skendemokrati vi varit och är (?). Svenskarna får rösta om euron men inte om sånt som påverkar oss ännu mer i vardagen. Vidrigt att ingen säger någonting om detta och hur media fört oss bakom ljuset i tiotals år.

Vi har ju redan röstat om detta och svaret blev "nej". Men det är väl som vanligt, får man inte "rätt" svar så fortsätter man till dess man fått det. Om man inte lyckats få ett ja i omröstningen för att gå med i EU så lär det ha kommit nya folkomröstningar till dess det blivit ett "ja"... efter man fått "rätt" svar så upphör frågandet.

Tvi!
Citera
2024-06-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Intressanta resultat när Aftonbladets läsare röstar om vem de tyckte var bäst:

(Jag skriver partierna istället för namnen, går fortast så. Procent.)

V 22
C 19
Sd 18
Kd 14
S 9
M 9
Mp 8
L 2

Jag kan förstå att V (Jonas S) går hem. Han ger ett sympatiskt intryck.
Men C-tjejen?? Hon framstod ju som rabiat och närmast hatisk mot vissa av de andra. Grälsjuk.
Sd inte så många. Då kanske Charlie inte var så bra. Typ långt från Jimmies nivå?
Kd oväntat högt. Då kanske Alice TD kan höja dem lite ändå. Att meningarna om henne går isär behöver inte alls vara negativt för henne/Kd.
S 9 %... Snacka om lågt! Är det delvis pga Fritzon(?) eller vad kvinnan i debatten heter? Hon gav inget bra intryck, framstod som närmast hatisk och grälsjuk.
M 9 %... Också lågt. Går Tobé inte hem?
L 2 %... Goodbye L..?

Aftonbladet hetsar som vanligt mot Kd.
Tv4 pratar på om trollfabriken/Sd.

Hm... Nu är ställningen:
Sd 63
C 12
V 10
Kd 5
M, S, Mp 3 var
L 1

Snacka om förändring! Nog måste det väl vara nåt skumt nu när Sd fått såhär många röster?
Jag vet att de är stora på nätet, men det här ter sig lite väl överdrivet?
Citera
2024-06-09, 02:09
Medlem
Är det någon annan som känner igen sig i att Weimers och Sjöstedt var de enda som inte var så irriterande att man ville slänga datorn ut genom fönstret? De står på varsin sida, men tycker de två var bäst.
Citera
2024-06-09, 02:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Är det någon annan som känner igen sig i att Weimers och Sjöstedt var de enda som inte var så irriterande att man ville slänga datorn ut genom fönstret? De står på varsin sida, men tycker de två var bäst.
Jo, dom två var dom enda som framstod som vuxna sansade människor och inte som några gråtande småbarn. (Jag kollade bara 15 min dock).
Citera
2024-06-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Jo, dom två var dom enda som framstod som vuxna sansade människor och inte som några gråtande småbarn. (Jag kollade bara 15 min dock).

Verkligen. Detta är ändå intressant. Har hela mitt liv haft sympatier med vänstern vad gäller ekonomi, men på senare tid känner jag att SD är de enda som keep things real med vissa saker som inga av de andra vågar. Det gäller flera ämnen. Tror faktiskt det finns en röd linje i detta. Jag tror att om man verkligen är genuin och bryr sig om någon form av ärlighet och rättvisa så ser man både ekonomiska orättvisor, men man ser också när människor är fega och opportunistiska.
Både Charlie och Sjöstedt framstår ändå som att de tror på det som de säger.
De andra känns mest som karriärpolitiker. Kan inte känna någon samhörighet med någon av dem.
Citera
2024-06-09, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Imörra gäller det. Dags att rösta för Swexit banansvenskar.
Och hur ska du rösta för Swexit? Du är medveten om att EU-medlemskapet är inskrivet i grundlagarna och att det alltså skulle krävas en majoritet i riksdagen som vill ändra grundlagen plus sisådär 6+ år.
Senast redigerad av keny69 2024-06-09 kl. 02:22.
Citera
2024-06-09, 02:24
Medlem
Kan inte SD och V gå ihop? Det känns ändå som att de har riktiga frågor om riktiga orättvisor.
Citera
2024-06-09, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Undrar om Center-Emma gick hem i stugorna med sitt folkliga anslag? Eller tittade alla på Johan Glans i grannkanalen TV4?

Ingen under 40 borde ens få bli parlamentariker.
Man borde inte heller ens kunna söka om man inte arbetat i samhället med andra saker än politik i x antal år. Som det är nu med ungdomsförbund och direkt till toppen är helt sjukt. Mest högljudd vinner.
Citera
2024-06-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jonas Sjöstedt skötte sig verkligen bra, saklig och lugn. Han satt i EU-parlamentet tidigare innan han blev partiledare och har stenkoll. Det märks.

Dessutom enda norrlänningen på valbar plats.

Ja, han och Charlie var bäst.
De två var de enda som framstod som sympatiska. De enda som man skulle kunna tänka sig att
sätta sig ner med och ta en fika och diskutera något. De andra var rent hemska i debatten.
Hade röstat V om det inte vore för att de blundar för feminazismen.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-06-09 kl. 02:40.
Citera
2024-06-09, 02:33
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ingen under 40 borde ens få bli parlamentariker.
Man borde inte heller ens kunna söka om man inte arbetat i samhället med andra saker än politik i x antal år. Som det är nu med ungdomsförbund och direkt till toppen är helt sjukt. Mest högljudd vinner.

Helt rätt! Det påpekade redan Ian Wachtmeister: Politiska broilers.
Citera
2024-06-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Helt rätt! Det påpekade redan Ian Wachtmeister: Politiska broilers.

Tänk tom. han hade rätt i något.
Citera
2024-06-09, 04:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ja, han och Charlie var bäst.
De två var de enda som framstod som sympatiska. De enda som man skulle kunna tänka sig att
sätta sig ner med och ta en fika och diskutera något. De andra var rent hemska i debatten.
Hade röstat V om det inte vore för att de blundar för feminazismen.

Man kan ju rösta på Jonas för att han är nåt så ovanligt som en sansad kunnig politiker, som garanterat kommer se till Sverige som land. Partitillhörigheten är inte lika viktig i Bryssel som här hemma.

Det är inte av snikenhet Jonas vill till Bryssel, vänsterpartisterna donerar det som överstiger en arbetarlön till partikassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in