2024-06-07, 23:15
Medlem
Intressanta resultat när Aftonbladets läsare röstar om vem de tyckte var bäst:

(Jag skriver partierna istället för namnen, går fortast så. Procent.)

V 22
C 19
Sd 18
Kd 14
S 9
M 9
Mp 8
L 2

Jag kan förstå att V (Jonas S) går hem. Han ger ett sympatiskt intryck.
Men C-tjejen?? Hon framstod ju som rabiat och närmast hatisk mot vissa av de andra. Grälsjuk.
Sd inte så många. Då kanske Charlie inte var så bra. Typ långt från Jimmies nivå?
Kd oväntat högt. Då kanske Alice TD kan höja dem lite ändå. Att meningarna om henne går isär behöver inte alls vara negativt för henne/Kd.
S 9 %... Snacka om lågt! Är det delvis pga Fritzon(?) eller vad kvinnan i debatten heter? Hon gav inget bra intryck, framstod som närmast hatisk och grälsjuk.
M 9 %... Också lågt. Går Tobé inte hem?
L 2 %... Goodbye L..?

Aftonbladet hetsar som vanligt mot Kd.
Tv4 pratar på om trollfabriken/Sd.
Citera
2024-06-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

V 22
C 19
Sd 18
Kd 14
S 9
M 9
Mp 8
L 2

Men C-tjejen?? Hon framstod ju som rabiat och närmast hatisk mot vissa av de andra. Grälsjuk.
Sd inte så många. Då kanske Charlie inte var så bra. Typ långt från Jimmies nivå?
Kd oväntat högt. Då kanske Alice TD kan höja dem lite ändå. Att meningarna om henne går isär behöver inte alls vara negativt för henne/Kd.
S 9 %... Snacka om lågt! Är det delvis pga Fritzon(?) eller vad kvinnan i debatten heter? Hon gav inget bra intryck, framstod som närmast hatisk och grälsjuk.
L 2 %... Goodbye L..?

SD ovanligt svaga i denna debatt. Weimers är ändå skicklig. Men uppenbart att det skett någon påverkan på denna röstning. Inte en chans att svennar kan vara så positiva till V eller C efter decennier av massinvandring.

Socialdemokraternas valboskap använder inte Aftonbladet. Därav den låga siffran.
Citera
2024-06-07, 23:20
Medlem
Satan vilken sionist rumänskan är, har aldrig sett värre.
Citera
2024-06-07, 23:23
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
SD ovanligt svaga i denna debatt. Weimers är ändå skicklig. Men uppenbart att det skett någon påverkan på denna röstning. Inte en chans att svennar kan vara så positiva till V eller C efter decennier av massinvandring.

Socialdemokraternas valboskap använder inte Aftonbladet. Därav den låga siffran.
SD var länge högst rankade i omröstningen, med rätt god marginal. Ett par minuter senare uppdaterade jag sidan och då hade V och C plötsligt gått om. Litar inte ett dugg på AB och deras desinformation.
Citera
2024-06-07, 23:25
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
SD var länge högst rankade i omröstningen, med rätt god marginal. Ett par minuter senare uppdaterade jag sidan och då hade V och C plötsligt gått om. Litar inte ett dugg på AB och deras desinformation.

Ser ut att vara en ”bugg” på deras sida. Går att rösta flera gånger dessutom.
Citera
2024-06-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

Nej, siffrorna gick åt fel håll så då löser såklart aftonhoran så att SD faller och några flosklerpartier går starkt fram. Allt för att ge bilden till läsarna att dessa multikultipartier visste e omtyckta!

Precis vad de anklagar SD för i trollfabriken
Citera
2024-06-07, 23:27
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Jag har aldrig förstått när folk och så kallade experter säger att sjöstedt är skicklig retoriskt.. imponerar aldrig på mig.. usel ikväll också.. Finns ju dom som har åsikter helt åt fanders men kan ändå debattera sakligt..

Han argumenterar klart och tydligt, med en enkel och okonstlad disposition, och är lugn och sansad. Kraftuttryck används om universellt dåliga saker, som folkmord, och dissar mot debattmotståndare används extremt sparsamt. Allt som allt ger det honom ett uppriktigt och engagerat intryck. Det märks att han både brinner för och begriper det han pratar om.

Jag tyckte det var roligt när Sjöstedt mycket sakligt radade upp bristerna med Moderaternas klimatpolitik och Tobé stod och himlade med sina tjackstirriga ögon. När han fick ordet svarade han med "Nja, om vi återvänder från fablernas värld...". Det fick mig att skratta högt för hur jäkla dumt det var. Dissen som Tobé nog gått och slipat på i flera dagar, och föreställt sig skulle täppa till truten på den dumma vänstern föll helt pladask som svar på Jonas kritik. Det var helt dissonant. Han försökte rädda läget med att följa upp det med babbel om kärnkraft, men skadan var skedd. Han hade bara låtit som en uppstudsig tonåring som tjafsar emot en lärare.
Citera
2024-06-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Han argumenterar klart och tydligt, med en enkel och okonstlad disposition, och är lugn och sansad. Kraftuttryck används om universellt dåliga saker, som folkmord, och dissar mot debattmotståndare används extremt sparsamt. Allt som allt ger det honom ett uppriktigt och engagerat intryck. Det märks att han både brinner för och begriper det han pratar om.

Jag tyckte det var roligt när Sjöstedt mycket sakligt radade upp bristerna med Moderaternas klimatpolitik och Tobé stod och himlade med sina tjackstirriga ögon. När han fick ordet svarade han med "Nja, om vi återvänder från fablernas värld...". Det fick mig att skratta högt för hur jäkla dumt det var. Dissen som Tobé nog gått och slipat på i flera dagar, och föreställt sig skulle täppa till truten på den dumma vänstern föll helt pladask som svar på Jonas kritik. Det var helt dissonant. Han försökte rädda läget med att följa upp det med babbel om kärnkraft, men skadan var skedd. Han hade bara låtit som en uppstudsig tonåring som tjafsar emot en lärare.

Ändå tycker ju många precis tvärtom om Vänsterpartiet och Sjöstedt och har gjort i många år. Konstigt att han inte hade större framgång som partiledare med tanke på hur du målar upp honom. Kanske Antifa eller Revolutionära Fronten som förstörde det där.
Citera
2024-06-07, 23:31
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Håller med Jimmie till 100%. Antingen röstar man SD eller så röstar man på något av de andra. De andra har bara en sak gemensamt. - HATA SD. Därför röstar man SD. För att ge en nagel i ögat på etablissemanget. SD är det enda parti som är EU kritiskt på riktigt - Därför SD på söndag.
Citera
2024-06-07, 23:32
Medlem
Jag tar Swexit, innan globalistövervakarna som Sd nu mer är en del av, usch. Verkligen usch hur ni sviker vårt land. Afs får min röst. 🙏
Citera
2024-06-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

V 22
C 19
Sd 18
Kd 14
S 9
M 9
Mp 8
L 2

L 2 %... Goodbye L..?

Jag tror många kan trycka på C:s namn som står överst bara för att se resultatet. Kan inte tänka mig att dagens debatt hade fler tittare än 100k. Därför är det orimligt att 50.000 har röstat i pollen
Citera
2024-06-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Jag tar Swexit, innan globalistövervakarna som Sd nu mer är en del av, usch. Verkligen usch hur ni sviker vårt land. Afs får min röst. 🙏

Hur många röster skrapar ni ihop i år? 5k? 10k?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in