Citat:
Ursprungligen postat av
pistonhonda
Jag har aldrig förstått när folk och så kallade experter säger att sjöstedt är skicklig retoriskt.. imponerar aldrig på mig.. usel ikväll också.. Finns ju dom som har åsikter helt åt fanders men kan ändå debattera sakligt..
Han argumenterar klart och tydligt, med en enkel och okonstlad disposition, och är lugn och sansad. Kraftuttryck används om universellt dåliga saker, som folkmord, och dissar mot debattmotståndare används extremt sparsamt. Allt som allt ger det honom ett uppriktigt och engagerat intryck. Det märks att han både brinner för och begriper det han pratar om.
Jag tyckte det var roligt när Sjöstedt mycket sakligt radade upp bristerna med Moderaternas klimatpolitik och Tobé stod och himlade med sina tjackstirriga ögon. När han fick ordet svarade han med "Nja, om vi återvänder från fablernas värld...". Det fick mig att skratta högt för hur jäkla dumt det var. Dissen som Tobé nog gått och slipat på i flera dagar, och föreställt sig skulle täppa till truten på den dumma vänstern föll helt pladask som svar på Jonas kritik. Det var helt dissonant. Han försökte rädda läget med att följa upp det med babbel om kärnkraft, men skadan var skedd. Han hade bara låtit som en uppstudsig tonåring som tjafsar emot en lärare.