2024-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Idag har jag röstat. Det blev Alice, en kvinna med stake jämfört med alla andra slapptaskar.

"Ni borde skämmas" avgjorde. Det var klockrent.
Du menar ATM inte ABK förmodar jag.....
Citera
2024-06-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Ahh, tack! Alice Teodorescu Måwe naturligvis (KD för 1:a ggn i mitt liv)

"Ni borde skämmas" avgjorde. Det var klockrent mot det där Stalinistsvinet.

När Alice Theodorescu föddes i Rumänien sköt kommunistsvinen familjer inklusive barn i ryggen när de försökte fly över gränsen till väst.

DET skulle jag vilja att kommunistssvinet Sjöstedt kommenterade.
Senast redigerad av AnkiJon 2024-06-08 kl. 22:18.
Citera
2024-06-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Arga Tanten Magdalena ?
Citera
2024-06-08, 22:51
Medlem
PK-befriads avatar
Imörra gäller det. Dags att rösta för Swexit banansvenskar.
Citera
2024-06-08, 22:55
Medlem
Ja det är ju inga jätteslipade eu-politiker vi har.

Fritzon kunde inte klämma ur sig något annat än förinövade talpunkter.

Tobe visade upp ungefär lika mycket pungkulor som södermalms konservativa skara män.

KD:s eu-politiker verkar tro att hon fortfarande är journalist och kan hålla monolog i någon insänd debattartikel utan att någon ger svar på tal. Var ganska roligt att se hur enkelt de andra med sjöstedt i spetsen fick henne ur balans så hon började gasta och vifta med sin penna. Nej KD får nog tillsätta någon mer debattvänlig så kan tjejen gå tillbaks till att hålla monolog i sina insändare på göteborgsposten 😁

Men det största magplasket gjordes nog av stolpskottet från L. Kanske inte jättesmart att erkänna att du inte tycker väljarna som snart kan tänkas rösta på dig ska ha något att säga till om gällande euron som valuta. Hur jävla dum får man vara

SD:s politiker gav ialf ett väldigt slipat intryck även om han skulle behöva en kurs i utstrålning
Citera
2024-06-08, 23:25
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Vad är det för 40-minitervideo?

https://en.wikipedia.org/wiki/Bearing_Witness_(2023_film)
Citera
2024-06-08, 23:30
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Ja det är ju inga jätteslipade eu-politiker vi har.

Fritzon kunde inte klämma ur sig något annat än förinövade talpunkter.

Tobe visade upp ungefär lika mycket pungkulor som södermalms konservativa skara män.

KD:s eu-politiker verkar tro att hon fortfarande är journalist och kan hålla monolog i någon insänd debattartikel utan att någon ger svar på tal. Var ganska roligt att se hur enkelt de andra med sjöstedt i spetsen fick henne ur balans så hon började gasta och vifta med sin penna. Nej KD får nog tillsätta någon mer debattvänlig så kan tjejen gå tillbaks till att hålla monolog i sina insändare på göteborgsposten 😁

Men det största magplasket gjordes nog av stolpskottet från L. Kanske inte jättesmart att erkänna att du inte tycker väljarna som snart kan tänkas rösta på dig ska ha något att säga till om gällande euron som valuta. Hur jävla dum får man vara

SD:s politiker gav ialf ett väldigt slipat intryck även om han skulle behöva en kurs i utstrålning
Undrar om Center-Emma gick hem i stugorna med sitt folkliga anslag? Eller tittade alla på Johan Glans i grannkanalen TV4?
Citera
2024-06-08, 23:32
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
TV 4 har väl aldrig kallats sig för Liberala, såvitt jag vet.
Att dom ska vara 'oberoende skulle vara värsta skämtet någonsin, dom gör allt för att sabba för Tidö, det tycker jag är helt uppenbart.
TV4 har blivit värre än SVT, och det säger inte lite.

Tänkte mer på ägarförhållandena förr. Var det inte typ Kinnevik som ägde stora delar av expressen och TV4 med någon form av samsynsjournalistik?
Men men jag kan minnas fel. Hade för mig att de var tätt ihopkopplade, iaf förr. Men det klart det behöver ju inte göra TV4 till obundet liberalt.
Jag läser mest politk här på FB och SR P1 och av det jag läser här på FB tolkar jag det som att stora delar av befolkningen har ganska högerblivna åsikter. När jag lyssnar på SR tycker jag att de rapporterar neutralt. Jag har lyssnat på 4 intervjuer av toppnanmen inför EU valet och jag tycker dels att de grillats lika hårt och dels att deras politikkommentatorer varit sakliga i vad som står i respektive kandidats väg.

Men men. Jag förstår vad du menar även om jag saknar uppfattning i frågan då inte tittar på TV4.
Citera
2024-06-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Vad betyder den där utbildningen när hon inte kan föra sig och är helt rabiat och mot demokratisk ordning vill kasta ut länder som hon "tycker är odemokratiskakratiska som tex Ungern" att ha sådana tankar och även om hon inte sagt det rakt ut men fler än henne som är inne på att förbjuda partier som de ser som odemokratiska (läs HÖGER) då är de inte mogna att sitta med den makten de får, sen får hon ha hur fina tittlar som helst.
Fair enough. När jag lyssnade på henne i SVTs utfrågning så tolkade jag det dock snarare mer som att hon krasst säger att "Vi får larm om att Ungern skapar ett säkerhetshot i ministerrådet i EU, där stöd till Ukraina och säkerhet i Europa diskuteras, för att det som sägs till Ungerns ledare går direkt till Putin och det är inte bra, och om det ställs massa krav på Ukraina som vill bli EU-medlemmar borde samma krav gälla för länder som redan är medlemspartier och Ungern är inte längre demokratiskt", vilket även kan tolkas som att hon är principfast och tycker att länder som inte når upp till krav som ställs på länderna i unionen borde bli uteslutna. Sen är jag inte jätteinsatt och därför vet jag inte hur (icke-)demokratiskt Ungern faktiskt är, så om hon bara anser dem vara ickedemokratiska endast pga att de flyttat längre högerut så kanske det är felresonerat av henne.

Citat:
Sen med tanke på det hon hasplar ur sig undrar jag om hon tänker ett steg framåt. Edit: lyssnat där hon säger att hon har bakgrund i batteribranschen, jag tänker spontant (elakt) att hon tror att batterier är lösningen på problemen.
Hehe, men litiumjonbatterier är inte de enda batterierna där ute! Natriumjonbatter är i forskningsstadiet, och tillgången på natrium är ändå märkbart större än litium. De kanske kan rädda oss?

Citat:

Om allt fler ska ha småskalig solkraft hemma krävs ett anpassat stamnät i lokalområdet vilket betyder stora investeringar som hamnar på fakturan över elnätet varför tror du priserna skenar på elnätsdelen?! Men vad vet jag som bara läst jorbruk på gymnasienivå. Problemet med politik, tjänstemän och forskare är att de har sitt område som de ser till men allt är sammanflätat och påverkar varandra i större eller mindre grad. Höjda bränslepriser påverkar alla transporter och maten blir dyrare. Fler invandrare kräver mer bostäder, mer el, utbyggdt VA-nät, mer sjukvård, osv.
Jaja blev ett sidospår men det är här som det fallerar med politiker som inte har förmågan att se vad som händer utanför deras område och där kommer din poäng med att kunnas se minst fem steg framåt eller snarare de förgreningar till andra områden och hur de påverkas med ett politiskt beslut.
Myndigheter som driver sina agendor som helt krockar med andra myndigheters agendor som politiker fattat, här är anledningen att det blir katastrofala följdverkningar för samhället, privatpersoner och företag.

Jag förstår vad du menar, och jag tror att jag kanske tänker lite samma men bara ser det från ett annat perspektiv. För att förstå hur alla samhällsområden sammanflätas osv, tror jag att vi gynnas av att ha någon som under hela sin studietid har drillats i problemlösning och är van vid att ta många perspektiv och infallsvinklar i beaktning. Det är ändå lite skillnad på akademiker och akademiker i den aspekten. T.ex en förskolellärare som i princip bara kan ChatGPTa sina hemtentor och få en examen, en civilekonom som studerar något som inte är en riktig vetenskap (hehe) och en ingenjör som gått kurser där man hela tiden optimerar och löser problem, kommer alla vara olika vana vid att resonera logiskt och att komma på bra lösningar (om man bara ska vara helt generaliserande, olika personer är olika bra på allt sådant och olika kompetenser är mer eller mindre relevanta i olika samanhang såklart, jag är väldigt subjektiv i detta resonemang). Därför tror jag ändå att just en ingenjörutbildning är en av de bättre utbildningar att ha som politiker, just för att minimera det farliga tunnelseendet och öka förståelsen för hur allt i samhället samspelar.
Citera
2024-06-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Röstar borgerligt av vana då mitt blod är blått och det kommer alltid att vara det. Dett ska löna sig att arbeta och all form av bidrag ska vara lågt. Givetvis ska ingen behöva svälta ihjäl i Sverige men bidrag ska vara ett undantag och inte en regel.

Gäller det även alla bidrag till företagssvinen, eller gäller det som vanligt bara för så kallat "vanligt" folk?
Ska företagen fortfarande kunna utnyttja gratisarbetare, i namn som instegsjobb, praktik och liknande skit?

Ska företagssvinen få betalt av staten för sina personalkostnader?
Citera
2024-06-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Gäller det även alla bidrag till företagssvinen, eller gäller det som vanligt bara för så kallat "vanligt" folk?
Ska företagen fortfarande kunna utnyttja gratisarbetare, i namn som instegsjobb, praktik och liknande skit?

Ska företagssvinen få betalt av staten för sina personalkostnader?

Ja många glömmer att svenska företag är världsmästare på att plocka ut bidrag och subventioner. Och många höger och vänsterväljare agerar tyvärr nyttiga idioter till svenskt näringsliv som pissar på oss vanligt folk. Blir ganska sjukt att höra vanligt folk plädera att ”arbete ska löna sig” som argument för att vi ska få det ännu värre och göda den lilla klicken smällfeta ännu mer. Tror det har att göra med att många knegare vill intala sig att de inte är vanligt folk. De vill leva under villfarelsen att de är lite finare än vad de egentligen är. Och under tiden får vi det sämre och sämre
Citera
2024-06-09, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Inte konstigt att S tappar ordentligt i senaste Novus med den politik de bedriver.
Vad har dom ens för EU politik förutom att hela tiden smutskasta SD xd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in