Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Du har svårt att första mitt resonemang men du begriper att inte atombomba NK, Kina och Ryssland åt helvete var ett misstag?
Varför skulle jag tycka det är bra att Ryssland invaderade Ukraina? Jag önskar att inget land ska ha kärnvapen. Hade inte Ryssland, Kina, Nk haft kärnvapen hade du och Chillgren atombombat dom åt helvete om ni hade haft möjlighet. Just därför har Ryssland kärnvapen och just därför kommer fler länder skaffa kärnvapen framöver.
Du lyckades inte göra ditt resonemang tydligare direkt. Så du påstår att om jag hypotetiskt hade kärnvapen så hade jag skickat dom mot bl.a. Ryssland, och det är av den anledningen Ryssland känner sig tvingade att ha kärnvapen?
Ryssland är inte direkt ansvariga med sina kärnvapen. Regeringsföreträdare och Putin hivar gång på gång ur sig olika former av kärnvapenhot åt alla håll o kanter. Dessutom har de aktivt lagt in veto i FN mot en resolution som skulle förbjuda kärnvapen i rymden.
Själv tror jag det varit bra om Ukraina behållt sina kärnvapen som man tidigare lämnat ifrån sig, då hade troligen inte Ryssland invaderat. Jag tror också det varit bra om Ryssland inte hade kärnvapen alls, då hade man troligen inte heller vågat invadera Ukraina.
Håller du inte med?