2024-06-09, 00:09
Medlem
Silfverryggs avatar
Ok. Paranoian inne i rysseriet har nu nått högsta nivån. En organisation som inte ens finns har nu befunnits vara "utländsk agent".
Citat:
Rysslands högsta domstol har förklarat att en organisation som inte existerar är en "extremistorganisation". Enligt Institute for the Study of War försöker Ryssland alltså bredda det juridiska begreppet "extremism" för att öka chanserna att beivra antikrigstänkande. Rysslands högsta domstol förklarade den "antiryska separatiströrelsen" och dess "strukturella grenar" som extremistiska efter att det ryska justitiedepartementet lämnade in begäran den 26 april.
Ryska oppositionella medier noterar att denna organisation inte existerar. Det är inte heller första gången som Ryssland har förklarat en organisation som inte finns som en extremistorganisation.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010421668.html
Citera
2024-06-09, 00:18
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Nej, nej
rOSsiA sTroNgK!

Jag hade faktisk en djup respekt för Ryssland innan invasionen. Trodde verkligen deras armé var i någon form av miniatyr USA. Ack så fel jag hade. Blir en lång och plågsam krig, men tar en tvärkast när Trump vinner och kastar om geologiska kartan som blir ett helvete på olika sätt, minst sagt för oss i Europa när vi själva får stå mot Ryssland.

Tyckte annars Trump var en kul kuf, att se på. Men inte längre när det gällde NATO. Sen förvisso, han utlovar fred mellan Ukraina och Ryssland. Men jag tror inte den freden han ser är gynnsam för varken Ukraina eller Europa. Men å andra sidan, fred är fred. Tills vidare.
Citera
2024-06-09, 00:24
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Var kan man finna de bästa klippen där man ser ryska halvapor dö eller skadas?
Jag tycker att klippen på youtube är lite mesiga.
Reddit? Telegram?

På twitter är Albinafella och Togajano stabila konton för detta ändamål. Enligt något inlägg ska Albinafella vara från någon minoritetsbefolkning i Ryssland. Togajano är förmodligen polack.

https://x.com/albafella1
https://x.com/TOGAjano21
Citera
2024-06-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeViking
Det kommer bli fred i Ukraina om:

- Ukraina förblir ett neutralt land och inte går med i NATO. Detta betyder också att all samarbete med NATO upphör och alla NATO trupper/rådgivare lämnar Ukraina
- Ukraina demilitariseras i viss mån. Detta betyder att Ukraina bl a inte får ha långdistansmissiler eller kärnvapen
- Ukraina förbjuder i lag all form av nazism och nynazism, fascism och aggressiv/våldsam nationalism
- Garanti på inledande samtal och förhandlingar angående situationen på Krimhalvön, i Donetsk och Lugansk. Detta tillsammans med representanter från andra stater som båda parter accepterar

Detta är fyra punkter som inte bör vara helt omöjliga att uppnå med hjälp av förhandlingar. Men det är klart, så länge hökar och ruttna vitkålshuvud med enorma egon sitter vid makten i USA och väst, ser det inte så ljust ut.

1. Kommer inte att hända.
2. Kommer inte att hända.
3. Kanske händer, men det gör ju så att inga Ryssar kan besöka eller bo i landet utan att fängslas.
4. Kommer inte hända. Dessa områden är Ukrainska.
Citera
2024-06-09, 00:40
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Jag hade faktisk en djup respekt för Ryssland innan invasionen. Trodde verkligen deras armé var i någon form av miniatyr USA. Ack så fel jag hade. Blir en lång och plågsam krig, men tar en tvärkast när Trump vinner och kastar om geologiska kartan som blir ett helvete på olika sätt, minst sagt för oss i Europa när vi själva får stå mot Ryssland.

Tyckte annars Trump var en kul kuf, att se på. Men inte längre när det gällde NATO. Sen förvisso, han utlovar fred mellan Ukraina och Ryssland. Men jag tror inte den freden han ser är gynnsam för varken Ukraina eller Europa. Men å andra sidan, fred är fred. Tills vidare.
Djup respekt för Ryssland?
Ja.. Rent teoretiskt kan man ju ha respekt för att en hund kan lära sig att skita utomhus också.
Bra jobbat!
Citera
2024-06-09, 00:45
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du har svårt att första mitt resonemang men du begriper att inte atombomba NK, Kina och Ryssland åt helvete var ett misstag?
Varför skulle jag tycka det är bra att Ryssland invaderade Ukraina? Jag önskar att inget land ska ha kärnvapen. Hade inte Ryssland, Kina, Nk haft kärnvapen hade du och Chillgren atombombat dom åt helvete om ni hade haft möjlighet. Just därför har Ryssland kärnvapen och just därför kommer fler länder skaffa kärnvapen framöver.
Du lyckades inte göra ditt resonemang tydligare direkt. Så du påstår att om jag hypotetiskt hade kärnvapen så hade jag skickat dom mot bl.a. Ryssland, och det är av den anledningen Ryssland känner sig tvingade att ha kärnvapen?

Ryssland är inte direkt ansvariga med sina kärnvapen. Regeringsföreträdare och Putin hivar gång på gång ur sig olika former av kärnvapenhot åt alla håll o kanter. Dessutom har de aktivt lagt in veto i FN mot en resolution som skulle förbjuda kärnvapen i rymden.

Själv tror jag det varit bra om Ukraina behållt sina kärnvapen som man tidigare lämnat ifrån sig, då hade troligen inte Ryssland invaderat. Jag tror också det varit bra om Ryssland inte hade kärnvapen alls, då hade man troligen inte heller vågat invadera Ukraina.
Håller du inte med?
Citera
2024-06-09, 00:49
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Djup respekt för Ryssland?
Ja.. Rent teoretiskt kan man ju ha respekt för att en hund kan lära sig att skita utomhus också.
Bra jobbat!

Innan kriget sågs Ryssland som ett land med bra stridsförmåga. Kan knappast tro att du med din spåkula trodde något annorlunda, eftersom Ryssland inte direkt hade någon större konflikt än små skit hit och dit. Annars får du gärna dela med dig utav din spåkula?
Citera
2024-06-09, 01:19
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Innan kriget sågs Ryssland som ett land med bra stridsförmåga. Kan knappast tro att du med din spåkula trodde något annorlunda, eftersom Ryssland inte direkt hade någon större konflikt än små skit hit och dit. Annars får du gärna dela med dig utav din spåkula?
Ryssland, världens största mångkultur, består sv ryssar.
Allt de försöker sig på blir skit och så har det alltid varit.
Eftersom de är efterblivna ryssar.
Har du haft en annan uppfattning så är det väl upp till dig.
Fortsätt du att uppskatta alla dina halvmongolska high-tech föremål
Citera
2024-06-09, 01:35
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ryssland, världens största mångkultur, består sv ryssar.
Allt de försöker sig på blir skit och så har det alltid varit.
Eftersom de är efterblivna ryssar.
Har du haft en annan uppfattning så är det väl upp till dig.
Fortsätt du att uppskatta alla dina halvmongolska high-tech föremål

Väldigt korkat att du beskriver Ryssland som mångkulturellt för att i samma mening skriva att de är ryssar. Bevisar ju snarare din intelligens, lägre än ett ryssgenomsnitt vilket är konstigt samt att med din intelligens och din oförmåga att diskutera detta vidare så är du troligen efterbliven eller bara en ryss, vilket är samma sak.
Citera
2024-06-09, 05:12
Medlem
Verkar som att det inte bara är Ryssarna som släpar fram museiföremål.

Ukraina har tagit en Yak 52 i aktiv tjänst för att jaga drönare. Är tyligen effektivt pga den låga farten som drönare har men fortfarande lite pinsamt med tanke på att vi sitter och trashar Ryska ww2 grejer haha.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1db08g7/russian_recon_drone_films_a_ukranian_yak52_used/
Senast redigerad av Kratatch 2024-06-09 kl. 05:15.
Citera
2024-06-09, 06:23
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 06.09.24 were approximately:

personnel / about 518560 (+1270) persons / persons,
tanks ‒ 7869 (+26) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 15131 (+26) units,
artillery systems – 13593 (+60) units,
RSZV / MLRS – 1097 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 836 (+2) units,
aircraft – 357 (+0) units,
helicopters – 326 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 10982 (+37),
cruise missiles ‒ 2277 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 28 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 18,562 (+78) units,
special equipment / special equipment ‒ 2253 (+5)

Data are being updated.
Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-06-09, 06:29
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Verkar som att det inte bara är Ryssarna som släpar fram museiföremål.

Ukraina har tagit en Yak 52 i aktiv tjänst för att jaga drönare. Är tyligen effektivt pga den låga farten som drönare har men fortfarande lite pinsamt med tanke på att vi sitter och trashar Ryska ww2 grejer haha.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1db08g7/russian_recon_drone_films_a_ukranian_yak52_used/

Yak 52 introducerades 1979 så inget museiföremål. Tränings flyg med extremt bra manöver förmåga. Klart logiskt att använda mot drönare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in