2024-06-08, 23:10
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
De bor inte i Pedi utan i Symi.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sokandet-efter-michael-mosley-fortsatter-barnen-ansluter-till-symi/

Det måste väl ändå betyda att dom känner till det området ganska väl. Blir ännu mer mystiskt.
Citera
Medlem
Allt är väldigt märkligt
Han lämnade mobilen hemma..
Åker båt till stranden
Uppger att han mår dåligt, men går istället tillbaka, utan vatten, men med paraply
Väl i Pedi går han med raska bestämda steg mot norra änden av hamnen för att gå mot stig som går till Agia Maria, istället för Symi där han bor

Varför har han varken vatten eller mobil? Om han nu tänkt ta livet av sig, vill man inte vara säker på att komma fram till planerad plats då utan att kollapsa av vätskebrist efter vägen?
Hur mådde han egentligen när han lämnade stranden?
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Grekiska polisen påstår att han glömde den på stranden. Men det kan också vara ett missförstånd. Läste en artikel någonstans att frun hade sett mobilen hemma där dom bodde senare. Vet inte vad som är sant.

Mår man dåligt och beger sig bort ensam på en promenad så skulle det kännas ännu mer viktigt att ta med mobilen. Var på stranden skulle han glömt den i såna fall?
Den enda som vet var den glömdes och hittades, är frun. Antingen uppger hon olika uppgifter till polisen för att orsaka missförstånd om varför, eller också är det polisen som missförstår.

Varför blir det oklarheter om mobilen i media var den glömdes. Det är det viktigaste i hans försvinnande... var fanns mobilen?
Citera
2024-06-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En mobil var alltså kvar i huset. Och möjligen hade han ytterligare en mobil som han glömde på stranden. För det var ju den första versionen att man hittade hans "glömda" telefon.

Många hänger upp sig på att han är 67 år och "gammal" men det är en schimär, vid 77 kanske åldern sätter in, denne Mosley är ju för fan en person som kämpar för att överleva.

Historien är helt bisarr. Det är väl ingen som tror att han ger sig in i ett område där det finns bottenlösa hål.

Han gick ju för tusan med raska steg mot busshållsplatsen.

Sedan kan jag inte hjälpa att tycka det är oansvarigt av hustrun och övriga sällskapet att bara låta honom gå iväg i 35 graders hetta.
Hela denna historia (S)tinker....(S)....

Min senaste teori är att han finns i någon båt som ligger i hamn. Han har nog kompisar som låter honom få lite avkoppling från den tråkiga frun och det ointellektuella övriga sällskapet.

Han kanske är konflikträdd och vågar inte säga till frun att han vill skiljas? Han ”försvinner” istället - och drar hela världens blickar på sig..
Citera
2024-06-08, 23:12
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Den enda som vet var den glömdes och hittades, är frun. Antingen uppger hon olika uppgifter till polisen för att orsaka missförstånd om varför, eller också är det polisen som missförstår.

Varför blir det oklarheter om mobilen i media....

En PR-kupp som gått för långt? Nja jag tror det handlar om språk-tolkningsförbistringar hos grekerna kanske.
Citera
2024-06-08, 23:13
Medlem
Citat:

Varför blir det oklarheter om mobilen i media var den glömdes. Det är det viktigaste i hans försvinnande... var fanns mobilen?
Kan vara missförstånd i översättningen
Citera
2024-06-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Det måste väl ändå betyda att dom känner till det området ganska väl. Blir ännu mer mystiskt.
Ja, han borde känna till ön ganska väl, samt vandringsleder, gå vilse är uteslutet.
Citera
2024-06-08, 23:15
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En mobil var alltså kvar i huset. Och möjligen hade han ytterligare en mobil som han glömde på stranden. För det var ju den första versionen att man hittade hans "glömda" telefon.

Många hänger upp sig på att han är 67 år och "gammal" men det är en schimär, vid 77 kanske åldern sätter in, denne Mosley är ju för fan en person som kämpar för att överleva.

Historien är helt bisarr. Det är väl ingen som tror att han ger sig in i ett område där det finns bottenlösa hål.

Han gick ju för tusan med raska steg mot busshållsplatsen.

Sedan kan jag inte hjälpa att tycka det är oansvarigt av hustrun och övriga sällskapet att bara låta honom gå iväg i 35 graders hetta.
Hela denna historia (S)tinker....(S)....

Min senaste teori är att han finns i någon båt som ligger i hamn. Han har nog kompisar som låter honom få lite avkoppling från den tråkiga frun och det ointellektuella övriga sällskapet.

Folk har egen vilja. Man kan inte stoppa andra hur som helst, vill de något gör de väl det. Han är en vuxen person.

Han kanske ville hem till ett svalt hus med AC istället för att få solsting på stranden. Varför skulle han inte gå hem om han mådde dåligt av att vara kvar?

Han kanske planerade att ta en buss. Men bussen gick tydligen inte och då tog han fel väg av någon anledning. Han kanske har extremt dåligt lokalsinne. Han borde frågat någon om vägen isåfall.
Så många frågor...
Citera
2024-06-08, 23:18
Medlem
Nej, detta känns mer och mer som frivilligt försvinnande och ursäkta mig nu, men, höjden av egoism isåfall, lämna fru och fyra barn och på ett sådant sätt att han inte hittas så ingen av dom får ett avslut, fruktansvärt grymt isåfall. Jag lider med barnen!
Citera
2024-06-08, 23:18
Medlem
Marimus avatar
Min gissning är att han hamnat i vattnet, ofrivilligt eller frivilligt. Om någon vecka kanske det dyker upp en sko med foten kvar i. Just fotleden är väldigt svagt och inte sällan spolas just skor med foten kvarvarande tillbaka till strandkanterna.

Jag gissar att det hände några timmar efter försvinnandet. Jag tror inte på att han kommer hittas vid liv, ej heller hela kroppen.

Men det är gissningar utifrån hur det sett ut i liknande fall.
Citera
2024-06-08, 23:21
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
Det här med de olika uppgifterna om var mobilen var kan ju bero på språkproblem i en stressad situation. Eller så är båda uppgifterna sanna, att den lämnades hemma och att den glömdes på stranden. Han är en offentlig person, kanske har han en jobbmobil och en privat mobil. (Det är det många vanliga människor som har.)
Citera
2024-06-08, 23:24
Medlem
Arthur Dents avatar
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kusliga-likheterna-med--mosleys-forsvinnande-/

Citat:
Ner till detaljen om färgen på t-shirten – så lika är fallen mellan Michael Mosleys försvinnande och det mysterium som utspelade sig för fem år sedan då britten John Tossell försvann från ön Zakynthos.

Michael Mosley försvann i onsdags efter att sagt till sällskapet han var med att han ville gå hem från stranden de vistades på. Promenaden mellan strand och hemmet tar vanligtvis 1,5 timme och när Mosley fortfarande inte dykt upp efter fem timmar larmade frun polisen.

För exakt fem år sedan sa landsmannen John Tossell hej då till sin fru, för att själv vandra upp till ett kloster på berget Skopos på ön Zakynthos. Tossell var vid tidpunkten 78 år gammal, men var enligt sonen, som Sky News har pratat med, i form och den bergiga hajken ska inte ha varit några problem för pappan att klara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in