Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Som sagt, att du tar det som fula ord får stå för dig.
Det var i och för sig inte en mild förkylning men det muterade snabbt. (Nej jag är inte vaccinerad mot covid)
Jag kollar inte på SVT alls. Men tack för att du använder exakt samma argument som alla andra vatniks, du glömde nämna aftonbladet dock.
Med tanke på att du utgår ifrån att jag inhämtar information om kriget från SVT så säger det allt jag behöver veta om dig.
SVT, skall här ses metaforiskt. Aftonbladet utgår jag ifrån att så gott som ingen använder som informationskälla. Jag har egentligen ingenting emot SVT, men att börja kasta glåpord omkring sig och bygga halmgubbar istället för att försöka föra en diskussion är ju bara fånigt.
Vi är säkert helt överrens om att Putins regim skall sättas på plats, och det ordentligt. Däremot tror jag inte en sekund på att metoden för det är att se till att vi får ett så omfattande krig som möjligt.
Du skrev ju själv att allt som behövs är ett par år till av militärt stöd till Ukraina, sedan faller ryssland ihop. Varför då inte strypa Rysslands inkomster helt och hållet till att börja med?
Inser du inte att det finns intressen som tjänar enorma summor pengar på att det fortsätter krigas, det är ju detta som behöver sättas stopp för.