2024-06-08, 21:04
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Hittar inget om det nånstans. Källa? Inte kritik, nyfikenhet.

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28384404/michael-mosley-search-caves-abyss-wrong-turn/
Citera
2024-06-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag kan ju ha missförstått och ha helt fel. Men jag har tolkat det som att Mosley och hustrun har ett boende i den lilla staden på andra sidan ön.
Tillsammans med några bekanta tog de en båt - bekantas båt? - och gjorde en utflykt till den fina stranden på motsatt sida av ön.
Planen var nog att efter några timmars njutning vid den fina stranden åka tillbaka med båten och sätta av paret Mosley vid kustremsan till deras lilla by så de kunde gå upp till sitt hus.

Istället uppgav Michael Mosley tydligen att han inte mådde bra och ville tvärs över bergen hem istället. En promenad på ca 1 1/2 timme.
I gassande sol, över stenar, utan skuggande träd och utan telefon.

Vore det min anhörig hade jag försökt stoppa honom. Eller valt att åka hem allihop med båten. Som sista åtgärd hade jag tvingat på honom min telefon.

Håller med dig till 100%. Jag får känslan av att något har hänt på stranden. Nån osämja mellan paren eller lite kritiserande som MM inte ville bemöta och valde att dra därifrån själv. Vilket normalt par åker ut på en paraktivitet där den fjärde parten bara drar utan att något har hänt. Skyller på att man inte mår bra. Frun skäms över hans beteende och stannar kvar. Utbrändhet hos MM kanske?

Vad skulle han i Agia Marina att göra? Om man ska tro videos så var han uppenbarligen på väg dit istället för hemmet.
Citera
2024-06-08, 21:09
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Då hade han tagit med sig telefonen. Sorry, men dessa konspirationsteoerier saknar alla nåt.

Han hade ju en klocka, det räcker väl för att passa en tid? Speciellt om han inte ville bli hittad.

Inte mer konspiratoriskt än att han simmat ut till en liten ö med en kyrka.
Citera
2024-06-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Interesting. As the gruelling search across rough terrain continues in extreme heat, firefighters were seen this afternoon entering the coastal area known by locals as "The Abyss".

Även vana utforskare är rädda för en bit stenmark. När det på sin höjd handlar om cavities *shrug*
Citera
2024-06-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Inte mer konspiratoriskt än att han simmat ut till en liten ö med en kyrka.
Att simma ut till Agia Marina Monastery hade ju inte betytt nått alls, ne ..
Citera
2024-06-08, 21:19
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tack, det är samma hus som jag trodde de menade men var inte säker. Alltså har man sett honom gå in på den där gatan/stigen. Men egentligen inte sett honom gå upp på berget om man ska vara petig.
Kamerorna har fångat honom när han svängt in till höger på gatan/stigen. Frågan är hur den fortsätter bakom husen, om den delar sig längre fram och var och när den tar slut. Om den tar slut en bit bort kan han där börjat gått upp för berget.

Varför valde han den vägen när han lika bra kunde fortsatt rakt fram och gått utmed vattnet.
Citera
2024-06-08, 21:21
Medlem
Nycticoraxs avatar
Färsk intervju med en korrenspondent som är på ön nu: https://www.youtube.com/watch?v=dyQPpcMwOOA
Citera
Medlem
Det hela är högst märkligt. Här är en bra överblick av händelseförloppet i bild (från the sun)

https://gofile.io/d/IhnAh1
Citera
Medlem
YouNailedIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Håller med! Det där är ju någon person som filmat, eller?

De filmade en dataskärm med sekvensen från övervakningskameran. Såg det senare.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13508417/doctor-michael-mosley-disappearance-symi-children-mail-columnist-pedi.html
Senast redigerad av YouNailedIt 2024-06-08 kl. 21:24.
Citera
2024-06-08, 21:22
Avstängd
Följer övervakningskameror så
eller vem filmar..?

https://www.bbc.com/news/videos/c7229k07kxwo
Citera
2024-06-08, 21:24
Medlem
Citat:
Då hade han tagit med sig telefonen. Sorry, men dessa konspirationsteoerier saknar alla nåt.
Jag vet inte vad det har med konspirationer att göra. Men faktum är att sökningarna har koncentrerats runt Agia Marina. Han hade ingen mobil med sig. Vad skulle han där att göra i 40 graders värme när han hade sagt att han mådde dåligt och skulle gå hem?
Något är det ju som inte stämmer. Någon ljuger.

Nu tror man alltså att han kan ha ramlat ner i en grotta i närheten av Agia Marina. Men vad skulle han där att göra. Man var ju tvungen att vandra genom den oländiga öknen för att komma dit.
Citera
2024-06-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag vet inte vad det har med konspirationer att göra. Men faktum är att sökningarna har koncentrerats runt Agia Marina. Han hade ingen mobil med sig. Vad skulle han där att göra i 40 graders värme när han hade sagt att han mådde dåligt och skulle gå hem?
Något är det ju som inte stämmer. Någon ljuger.
Kanske. Det kan vara så att oskyldiga faktiskt inte vet.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu tror man alltså att han kan ha ramlat ner i en grotta i närheten av Agia Marina. Men vad skulle han där att göra. Man var ju tvungen att vandra genom den oländiga öknen för att komma dit.
Om du säger att det är hur man fokuserar nu, så för all del. Men när man sett bilder på den terrängen, så är det svårt att tänka sig att man "trillade ner i en grotta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in