2024-06-08, 18:49
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg en av övervakningsbilderna. Han gick iväg från ett café och jag såg att han gick inte som en gammal man utan drev på i steget. Benarbete i gången som en 45-åring.

Det är förbryllande, han var alltså spänstig.

Ja förbryllande eftersom han nog var rätt spänstig.
Men med en bruten fot eller ben hjälper det inte hur vital man är, han behöver då hjälp av andra för att ta sig vidare. Och då hade han behövt sin telefon….
Dessutom hade hans position kunnat pejlas med telefonen.

Så tråkigt om det kommer visa sig att det hela får ett olyckligt slut för att han inte bemödade sig och tog med sin telefon.
Citera
2024-06-08, 18:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kan ju bli lite stökigt i en miljö där omgivningen är avsevärt varmare än normal kroppstemperatur.
Klippor kyls väl av snabbare än ett kadaver?
Citera
2024-06-08, 18:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
A small island with a church is being searched over the theory Michael Mosley could have swam there, The Independent reports from Symi.
Fire brigade search teams are also out in force at the headland near Agia Marina, as other emergency services went up towards the house where he was last seen.

En teori är alltså att Mosley kan ha simmat över till en liten ö med en kyrka. Sedan skriver man att
Räddningstjänstens team är ute med hela styrkan på fastlandet nära Agia Marina, medan andra gått upp mot huset där han senast sågs.

Vilket hus är detta? Menar dom gatan där han filmades med CCTV? Låter lite märkligt med "went up to the house where he was last seen."

Vilken tidning citerar du?
Citera
2024-06-08, 18:53
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Av någon märklig anledning går mina tankar till Stephen Kings Lida titt som tätt. Kanske har en grekisk Lida hittat honom skadad och nu pysslar om honom...

Eller så har några nunnor i ett kloster tagit hand om honom - och nu vill han ALDRIG bli upptäckt!
Citera
2024-06-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag är själv också inne på din hypotes om hybris. Han är inte 20 längre och kan ha underskattat förhållandena men visst allt kan hänt från plötsligt sjukdomstillstånd till rånmord.

Det var inte allt för länge sen den amerikanska 59-åriga kvinnan Suzanne Eaton var ute och joggade en tur på Kreta och plötsligt försvann.

Stort sökpådrag sattes in och de lyckades ringa in en man. Det visade sig att hon blivit påkörd, inslängd i en bil för att sedan bli våldtagen och misshandlad till döds i en övergiven WW2 bunker. GM visade dig vara en grekisk 27-årig småbarnsfar.

https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1031586
Vilken sjuk historia De har väl livstid i Grekland (riktig livstid)
Det har nämnts att det kan vara ett brott som hänt
att han pratade med nån, vem var det?
Citera
2024-06-08, 18:55
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vilken tidning citerar du?

Står på första raden men kanske inte så lätt att se, "The Independant" i UK.
Citera
2024-06-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Eller så har några nunnor i ett kloster tagit hand om honom - och nu vill han ALDRIG bli upptäckt!
Underbar historia
Eller så är det munkar..
Senast redigerad av popll 2024-06-08 kl. 18:59.
Citera
2024-06-08, 18:57
Medlem
Han är på stranden med sin fru och vänner och väljer att gå hem själv. Är inte det lite oartigt mot de vännerna han är på stranden med? Brukar verkligen artiga äldre engelsmän göra så? Det hela verkar inte som ett "normalt" beteende i mitt tycke iallafall.
Citera
2024-06-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HSPbruden
Din förklaring känns just nu väldigt logisk. Området verkar inte stort och att de inte hittat något spår från någon som valt att ta sig hemåt för att han inte mår bra känns oroväckande.

Kommer ihåg att det som vi alla pratade om efteråt var ”vilken tur du inte hade mer med dig som klocka eller smycken” eller att ”du inte gjorde motstånd”.

Framför allt var det otroligt utstuderat för inte många våghalsiga turister klättra upp då utan ytterst få och de var ofta ensamma och det är lååång och svårframkomlig väg till närmsta person eller polis för den delen.

Tänker om något liknande hänt på någon öde plats i berget men det gick hemskt fel eller de är rädda att bli upptäckta och gör dig av med offret?

Menar vi pratar öar i Grekland som haft värsta flyktingströmmen över medelhavet i årtionden. Skulle det vara osannolikt att någon håller sig gömd i något grottsystem och lever på det dem kan för stunden?

Oavsett är nog hundsök efter dygnstempen gått ner bästa möjligheten att hitta honom.
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-08 kl. 19:08.
Citera
2024-06-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han skulle inte ha valt att åka ned till sådan hetta. Sydeuropa är inte längre så attraktivt. Jag har en son som just nu besöker Skottland och det är svalt och härligt. Bra kaféer och trevliga pubar. Utflykter till gamla borgar och mystiska sjöar.

Men det är off topic.

Jag menar en hälsoguru ger sig ut i hettan, hur klokt är detta om man vill leva länge. Ja ursäkta att jag tjarar om turism men vi måste vända turismen till nordliga trakter och må bra.

Lätt att underskatta effekterna av värme om man är vid god hälsa. Men vid 67 är man en äldre individ och hans egen far dog av hjärtproblem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Ön är nästan för liten för att leva av det. Två hotell? Ok, jag drog över googlemaps jox lite snabbt men det är inte Bali, direkt.

Men det som jag tog fäste på var två lokalinvånare som blev förvånade när brott drogs upp .. som om "va? sånt gör vi inte".

Men å andra sidan kanske dom har en invandrad afrikan nu.

Inget ställe på jorden är utan brott och kriminella. Bara säger att det inte går att utesluta att kroppen kan vara gömd om något brott skett för annars borde han rimligen vara funnen nu.

Kanske finns flera små privata B&B eller Airbnb?
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-08 kl. 19:42.
Citera
Medlem
Är Symi en sk flykting ö? LIgger typ en timme från Turkiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här