2024-06-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jo det naturliga är nog att fråga om mobilen är med faktiskt.
Dessutom hur kan han lämna frun ensam i hettan och ödemarken ?
Citera
2024-06-08, 17:33
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ost1000
Visst stod det någonstans att borgmästaren, eller om det var borgmästarens dotter, hade berättat i en intervju att det aldrig hade försvunnit någon på ön förut? Jag hoppas att de har fått den hjälp de behöver för att söka strukturerat. Tänk om han aldrig hittas.

Enligt en tidigare uppdatering i live-flödet på The Independent så försvann en 78-årig man spårlöst under liknande omständigheter för fem år sedan. Efter jag förstod så har han aldrig återfunnits.

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/michael-mosley-missing-john-tossell-family-b2559107.html

Uppdatering: Det var visst på Zakynthos, alltså inte samma ö. Sorry.
Senast redigerad av plommonstup 2024-06-08 kl. 17:41.
Citera
2024-06-08, 17:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tja, Jag har refererat erkänd media som citerat polisen.

OYs påstående saknar helt referens, så det är svårt att veta vad det är hen tycker sig ha läst.

Det är helt upp till dig vad du sätter störst tillit till. Men helt säker kan man aldrig vara.

bbc.com

Citat:
His phone was found where he was staying with his wife, who reported him missing, a police spokesperson told BBC News.

Det finns fler referenser.
Citera
2024-06-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Har det framgått om han har gått den aktuella sträckan tidigare, eller om det var första gången?

Jag har inte läst det i någon artikel, jag läser mest de brittiska artiklarna.

Lokalbor verkar tycka att försvinnandet är ologiskt är min tolkning.
Citera
2024-06-08, 17:39
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Precis vad jag också tänkte. Men låter desperat och drastiskt att bara vilja försvinna.

Håller med! Men konstigare saker har hänt. Speciellt om man inte orkar med kändislivet längre. Eller så har äktenskapet brakat ihop och han har tänkt: ”Du får minsann klara dig på egen hand!” och dragit iväg som ett straff. Tja, vem vet?🥹
Citera
2024-06-08, 17:41
Medlem
Jäkligt märkligt att inget spår ännu hittats efter honom. Såg deras 4 barn också är på plats och letar nu och om 2 dagar stänger grekerna ner hela sökinsatsen.

Tänker på om ev ett brott kan begåtts här? För många år sen var vän till oss på semester i Alayna, Turkiet. Han var ca i 35-års åldern då och bestämde sig för att ensam en dag klättra upp på bergssidan till den gamla borgen, inte helt olik denna karga och varma miljön.

Sagt och gjort, ganska långt upp på berget men ändå lång väg kvar till toppen, blev han plötsligt överraskad av 3 män som dök upp ”från tomma intet” och blev knivrånad på lite kontanter. Han kom hem väldigt skakad men välbehållen.

Är det någon som hört eller läst om de även har /haft denna typ av turistbrott på Symi? Det hela kan lätt eskalerat till mord och så kan man bara gömt undan kroppen i någon skreva.

Ingenting är uteslutet känner jag mtp att de inte hittat så mycket som ett ända litet spår på 3 dagar.
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-08 kl. 17:44.
Citera
2024-06-08, 17:45
Medlem
plommonstups avatar
Nu har det gnabbats om så mycket detaljer i tråden och jag orkar inte läsa igenom det senaste, så jag vet inte om det uppmärksammats att man nu söker i ett grottsystem under sagda vandringsled.

"The search for Dr Michael Mosley is now a 'race against time' as firefighters probe a cave system known by residents as 'the abyss'. The outcrop, which lies of a picturesque beach, sits above a cave network with dozens of tunnels that can fill with seawater, according to residents.

Mosley was last seen leaving Saint Nikolas beach at 1.30pm on Wednesday, when he is believed to have been heading off on the coastal path back to nearby Pedi.

'It’s like a deep system of tunnels, but it is full of water and can spread for kilometers. There is a reason they call it ‘The Abyss’. There is something very strange going on', a waiter told The Daily Telegraph."
Citera
2024-06-08, 17:45
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jo det naturliga är nog att fråga om mobilen är med faktiskt.
Jo det sant. Men samtidigt vet vi inte vad som hände på morgonen i huset när de gjorde sig i ordning för stranden. kanske hon frågade om han har packat ner mobilen och han svarade att "ja det har jag" och när hon inte ser lämnar han kvar den.
Citera
2024-06-08, 17:48
Medlem
Tror verkligen på sökhundar i detta fallet. De får man använda när dygnstemperaturen är nere som senare på kvällen till tidig morgon.
Citera
2024-06-08, 17:49
Medlem
Citat:
Mellan Pedi och hemmet hände någonting. Rånmördad inslängd i bil sedan båt nu i havet.
Om det varit sverige, norge, finland eller nåt där vi snabbt tagit in folk för att vinna röster som inte förstår samhället, så kanske.

I det här fallet säger både polis och invånare att dom inte har den typen av brottslighet, och givet hur liten ön är .. så för all del. Man får lite tanken till att fundera över en våldsliga på Fårö, för att jämföra.
Citera
2024-06-08, 17:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Dessutom hur kan han lämna frun ensam i hettan och ödemarken ?
Hon var ju kvar med vännerna och hade flera restauranger och barer i närheten så henne gick det nog ingen nöd på.
Citera
2024-06-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jäkligt märkligt att inget spår ännu hittats efter honom. Såg deras 4 barn också är på plats och letar nu och om 2 dagar stänger grekerna ner hela sökinsatsen.

Tänker på om ev ett brott kan begåtts här? För många år sen var vän till oss på semester i Alayna, Turkiet. Han var ca i 35-års åldern då och bestämde sig för att ensam en dag klättra upp på bergssidan till den gamla borgen, inte helt olik denna karga och varma miljön.

Sagt och gjort, ganska långt upp på berget men ändå lång väg kvar till toppen, blev han plötsligt överraskad av 3 män som dök upp ”från tomma intet” och blev knivrånad på lite kontanter. Han kom hem väldigt skakad men välbehållen.

Är det någon som hört eller läst om de även har /haft denna typ av turistbrott på Symi? Det hela kan lätt eskalerat till mord och så kan man bara gömt undan kroppen i någon skreva.

Ingenting är uteslutet känner jag mtp att de inte hittat så mycket som ett ända litet spår på 3 dagar.

Din förklaring känns just nu väldigt logisk. Området verkar inte stort och att de inte hittat något spår från någon som valt att ta sig hemåt för att han inte mår bra känns oroväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in