2024-06-08, 12:29
Medlem
meiis avatar
VARFÖR skriver han sista sången på senaste inlägget på Instagram? 😲🤔
Citera
2024-06-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Nej, han hade mask för han skulle spela tuff och vara anonym av helt andra anledningar. Lyssna på hans text, han skulle klippa och sälja knark osv osv. Han fick äta upp det han själv serverade.

Håller med dig. Killen rappade om att skjuta folk, sälja knark och ville spela gangster . Sen kom det riktiga gangstrar och visade honom livet han rappade om. Och det enda han gjorde var att ringa polisen och tipsade om vilken bil de hade och förmodligen också vilka det var som sköt honom ..
Det är alltid synd när en ung kille går bort. Jag säger inte att det var rätt åt honom. Men kanske hade sannolikheten varit lägre ifall han hade rappat om normala saker och inte försökt vara något han inte var.
Citera
2024-06-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
för det var det?
Citera
2024-06-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Scar gripen i Grekland idag. Kanske långsökt men man kan ju fundera om han var inblandad i detta?

Edit: Scars gripande diskuteras här: (FB) Svensk gängman har gripits i Grekland (2024-06-07)
skulle han avlossat från grekland då eller
Citera
2024-06-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii

Som värsta dokusåpan.
Citera
2024-06-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopbarn
Du glömde nämna att många som södra har klippt i konflikten är oskyldiga, och vilka är de 2 personer som södra klippt senaste 2 åren från norra.Endast Yous3ff dem klippte och breezy klippte dem 2018. Södra är det gäng i Sverige som har klippt flest oskyldiga personer. Kriget är fortfarande långt ifrån över. Södras horunge till ledare sitter på instagram och marknadsför sletna klockor. Huss3in till skillnad från Eddi3 körde, kan inte säga samma om Eddi3 då andra gör hans skitgöra.

Du nämner inte Arap här. Är du för ung kanske?
Citera
2024-06-08, 13:07
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
Han var inte kriminell, utan väldigt högutbildad

Detta sägs stup i kvarten i tråden. Hittills har BO hävdats vara utbildad civilingenjör, systemvetare och läkare.
Vilken/vilka utbildningar är det BO påstås ha gått, egentligen? För enkelhetens skull, källhänvisa konsekvent alla påståenden om utbildning i fortsättningen. Jag kommer förmodligen ifrågasätta många av källorna också, men då har vi åtminstone något att hänga upp påståendena på.
Senast redigerad av fluff995 2024-06-08 kl. 13:17.
Citera
2024-06-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Detta sägs stup i kvarten i tråden. Hittills har BO hävdats vara utbildad civilingenjör, systemvetare och läkare.
Vilket/vilka utbildningar är det BO påstås ha gått, egentligen? För enkelhetens skull, källhänvisa konsekvent alla påståenden om utbildning i fortsättningen. Jag kommer förmodligen ifrågasätta många av källorna också, men då har vi åtminstone något att hänga upp påståendena på.

Ingen människa nånsin skulle vilja vara en halvdålig rappare och vifta med vapen än att vara ingenjör eller läkare. Utbildningsnivå- burgården på alla dessa ”rappare” och ”gangsters”
Citera
2024-06-08, 13:16
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopbarn
https://ibb.co/Z8J5p55
Horungen Kacper från södra biskop efter att han blev skjuten på pressbyrån i Kungsportsplatsen.

Jag såg att bilden kommer från en FUP.
Denna FUP finns här med många "fina" bilder...

https://easyupload.io/kpztpg

Citera
2024-06-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
"Ey, hör du mig?
Vad jag gör för dig, bara jag får dig må bra
Jag dör för dig, jag behöver dig
Bara jag ser dig en dag"

Med den inställningen kanske det är lika bra att "gå hädan" ?

4 rader, 28 ord och de flesta förekommer många gånger.
Ett enda ord med flera än fem bokstäver i !

Hade han någon dokumenterad skolutbildning eller var han hemmasittare ?
Och "Grammis" (Grattis förresten) var väl ett ord som nästan var i längsta laget ?

Killen pluggade på Chalmers ,han var garanterat mer utbildad och bildad än dig iallafall
Citera
2024-06-08, 14:08
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizo214
Ingen människa nånsin skulle vilja vara en halvdålig rappare och vifta med vapen än att vara ingenjör eller läkare. Utbildningsnivå- burgården på alla dessa ”rappare” och ”gangsters”

Underskatta inte många förortsgrabbars dumhet. Vissa älskar helt enkelt ghetto-fabulous livet och hade valt det livet framför ett vanligt jobb med OK lön.
Och sedan, inte för att låta som en sådan, men är musik din passion och något du vill syssla med så är det rätt val att satsa på det, även om det finns risk för att du aldrig blommar ut och blir succé. Sedan verkar inte ribban vara satt särskilt högt för att lyckas inom svensk gangster-hiphop, så varför inte ge det ett försök.
Citera
2024-06-08, 15:08
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undersokaren1
Håller med dig. Killen rappade om att skjuta folk, sälja knark och ville spela gangster . Sen kom det riktiga gangstrar och visade honom livet han rappade om. Och det enda han gjorde var att ringa polisen och tipsade om vilken bil de hade och förmodligen också vilka det var som sköt honom ..
Det är alltid synd när en ung kille går bort. Jag säger inte att det var rätt åt honom. Men kanske hade sannolikheten varit lägre ifall han hade rappat om normala saker och inte försökt vara något han inte var.
Så om konstnärer, författare, musiker och skådespelare skriver, gestaltar och visar saker de själva inte är eller står för så finns det rimlighet i att folk kan störa sig på det och döda?

Det är en mycket mycket vrickad värld om så…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in