2024-06-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Nej, jag citerade. Ordagrant. Det var onte mina ord.

Länk?

Mycket möjligt att du gjorde, men du markerade inte grafiskt vilket oftast görs med citattecken eller på annat sätt ex quote taggar på forum och du refererade inte heller till någon källa. Därav var det en kommentar eftersom du inte bifogade något som indikerar på att det skulle vara ett citat. Mao, finns inget som styrker att det inte skulle vara dina egna ord annat än det du själv säger
Citera
2024-06-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
ok och i hur många kommentar ska vi skriva innan du svarar på frågan :-)

Många, för jag vet inte svaret Däremot så visste jag att bilded du citerade inte var BO och svarade på det eftersom bilden som länkades skulle kunna indikera ett visst ursprung
Citera
2024-06-07, 17:20
Medlem
Scar gripen i Grekland idag. Kanske långsökt men man kan ju fundera om han var inblandad i detta?

Edit: Scars gripande diskuteras här: (FB) Svensk gängman har gripits i Grekland (2024-06-07)
Citera
2024-06-07, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
Han hade mask enbart av den anledningen att han inte ville bli känd. Han ville höra musik men göra det anonymt ❤️
Nej, han hade mask för han skulle spela tuff och vara anonym av helt andra anledningar. Lyssna på hans text, han skulle klippa och sälja knark osv osv. Han fick äta upp det han själv serverade.
Citera
2024-06-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Nej, han hade mask för han skulle spela tuff och vara anonym av helt andra anledningar. Lyssna på hans text, han skulle klippa och sälja knark osv osv. Han fick äta upp det han själv serverade.

Allt som skrivs i låttexter är inte sant - även om så är fallet i de flesta fall vad gäller denna typ av musik. Det finns dock mycket som pengar på att detta är ett av få undantag.
Citera
2024-06-07, 17:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Alla verkar fokusera på han, kriminalitet, det var rätt åt han och ja, men allt vad ni skriver och lägger all skuld på honom och smutskastar. Men det är ingen som reflekterar över det VERKLIGA problemet? Det är ingen som beskyller dem som faktiskt sköt honom? De som tar några tusen lappar för någons liv? Det är ingen som skuldbelägger eller smutskastar dem? Varför.
Det är dem som ska ha skiten, att dem smutsar ner vår fina stad, att dem leker gudar och tar någon annans liv, bestämmer någons öde, hur man smäller fyrverkerier över hans död och att det går en viss ”status” åt södra biskopsbarnen? VAR ÄR FOKUSET PÅ DET VERKLIGA PROBLEMET?

Tror du några tonåringar hade mördat en snubbe vid hans hem om dom inte hade hjärnorna marinerade med gangsterrap och hur fett gangsterlivet är? Hans egen skräpkultur bidrog till hans död.
Citera
2024-06-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krezzprezz
Två gripna enligt Aftonbladet

Försvarsadvokaten som uttalar sig i Aftonbladet har tidigare företrätt både ur Ali Khan-klanen och folk från Frölunda. Ingen koppling till Södra vad jag vet
Citera
2024-06-07, 17:27
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Han hade mask enbart av den anledningen att han inte ville bli känd. Han ville höra musik men göra det anonymt ❤️

Ofan. Jag trodde alltid att det var en image-grej, att han ville bli känd som den mystiske artisten som aldrig visar sig, samtidigt som det blir en snackis.
Vet vi med säkerhet att masken användes i syfte att han inte ville vara känd / bli igenkänd?
Citera
2024-06-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Scar gripen i Grekland idag. Kanske långsökt men man kan ju fundera om han var inblandad i detta?

Edit: Scars gripande diskuteras här: (FB) Svensk gängman har gripits i Grekland (2024-06-07)

Det är inte ens långsökt, det är helt omöjligt och irrelevant.
Citera
2024-06-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Många, för jag vet inte svaret Däremot så visste jag att bilded du citerade inte var BO och svarade på det eftersom bilden som länkades skulle kunna indikera ett visst ursprung

ok. Bättre om någon annan kan svara i så fall.

Någon som vet vart BO har för ursprung eller hans föräldrar?
Citera
2024-06-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Det är inte ens långsökt, det är helt omöjligt och irrelevant.

Varför är det helt omöjligt och irrelevant att en person som misstänkt tidigare koordinerat mord på en annan rappare (Einar) grips dagarna efter ett mord på en annan rappare? Givetvis har man försökt få tag på honom länge, men jag tycker iaf inte att det känns helt långsökt att man snabbat plocka honom när man gjorde det för att det kan finnas information i ett aktivt ärende.
Citera
2024-06-07, 17:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Men herregud Googla på honom!

https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tVP1zc0zDIosUwpMk43YPTiStZTSE_M TcrMywcAaisICQ&q=c.+gambino&oq=c.+gambi&gs_lcrp=Eg ZjaHJvbWUqBwgCEC4YgAQyDggAEEUYJxg7GIAEGIoFMgYIARBF GDkyBwgCEC4YgAQyBwgDEC4YgAQyCAgEEAAYFhge MggIBRAAGBYYHjIICAYQABgWGB4yCAgHEAAYFhgeMggICBAAGB YYHjIICAkQABgWGB7SAQoxMDAxNmowajE1qAIIsAIB&sourcei d=chrome&ie=UTF-8

Jag anade en viss irritation i rösten 😁

Hörde några småttingar på dagis idag:

Jag vill också bli som Gambino å så dör man.

Vet inte riktigt vad flickan menade med det men i spel är det ju bara att restarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in