2024-06-08, 13:39
Medlem
Han är ett hot.
Han lär människor att bli friskare.
Ni kan räkna ut själva vad det innebär.
Citera
2024-06-08, 13:40
Medlem
Spenglermans avatar
Drabbats av obotlig sjukdom - o för att rädda ett diet-imperium, som bygger på att profeten är frisk, har han valt att mystiskt försvinna?

Äktenskaps-gnissel - också intressant aspekt. Men kanske troligast ändå: Hans drastiska experimenterande med kost o träning hade ett fysiskt pris?
Citera
2024-06-08, 13:41
Medlem
Jag har missat att han sa att han mådde dåligt och att det var därför han ville gå tillbaka. Nån som har en länk?

Min bästa gissning är att han blev sjuk och snurrig, fick minnesförlust, och varken visste var han var eller varför, och inte hittade till bostaden. Travade vidare och började gå på nästa stig (mot Symi) i hopp om att hitta huset. Något sånt.

Såvida han inte hoppade i en i förväg beställd båt, rymde till en älskarinna, bytte identitet och avser leva på sin förmögenhet som han placerat i schweizisk bank före avresan

Citat:
Drabbats av obotlig sjukdom - o för att rädda ett diet-imperium, som bygger på att profeten är frisk, har han valt att mystiskt försvinna?
Faktiskt riktigt bra förslag . Denna intrig finns i en statsrådetbok, där var det en renlevnadsguru som drabbats av förkylning....
Senast redigerad av Kickan 2024-06-08 kl. 13:43.
Citera
2024-06-08, 13:45
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Han har ju lämnat mobilen. Det är en medveten grej.

Ingen stor grej. Vissa i tråden hävdar att 67 åringar inte är lika mobilberoende som 17 åriga TikTokare.

Jag hävdar att personer i alla åldrar tar med sig sin mobil på vandring, speciellt när de är obekant mark utomlands i 40 gradig värme.
Citera
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, kanske. Avskedsbrevet kan ju finnas hemma i England på hans dator. Eller något brev på hans kontor. Det har ju hänt förut att ett avskedsbrev dyker upp en tid efter ett självmord.

Jepp, lite jobbigt om det dyker upp innan man begått självmordet, sen känns ju inte Mosley som en människa vilken skulle begå självmord men visst skulle det kunna vara så. Att allt skulle vara ngt sjukt experiment av honom känns ju inte heller aktuellt.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag börjar också tro på att han kommit på metoder för att kontrollera diabetes genom kosten så att man till och med skulle kunna sluta medicinera.

Det skulle vara ett mycket hårt slag mot läkemedelsindustrin.

Man lyckades att få folket att ta covid-medicin, det visar vilken enorm makt mörkrets krafter har.

Ja det är en teori, att man lyckats undanröja honom men omständigheterna är mycket oklara.
Spännande teori
Citera
2024-06-08, 13:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Ingen stor grej. Vissa i tråden hävdar att 67 åringar inte är lika mobilberoende som 17 åriga TikTokare.

Mosley är inte som en random 67 åring, han är ju på sociala medier dygnet runt, det ingår ju i hans business.
Citera
2024-06-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Havet låter nog som en förklaring. Annars hade han nog hittats redan.

Att det skulle finnas haj i dessa områden har jag inte hört om tidigare

Det finns mycket haj i Medelhavet!
Gissa varför man inte skriver så ofta om det...
Man vill inte skrämma bort turisterna.
Citera
2024-06-08, 13:50
Moderator
OYs avatar
Vore intressant med lite nyheter i media kring mobiltelefonen.

Var och varför lämnades den kvar i bostaden?

Har frun försökt nå honom på den?

Visste någon att Michael inte hade mobilen med sig?

Om det var känt, varför låter frun honom gå hemåt på egen hand om han mår dåligt och utan möjlighet att ringa efter hjälp?
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Aha. Tack för förtydligande. Då borde det vara denna vandringsled han "irrat" sig in på från Pedi?

https://easyupload.io/wt52wv

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det där är fel väg.

Enligt Telegraph bl a så verkar det handla om den här stigen ändå. Den leder till Agia marina österut på udden.

Frågan är om det är sista skriket…
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner

Jag hävdar att personer i alla åldrar tar med sig sin mobil på vandring, speciellt när de är obekant mark utomlands i 40 gradig värme.
Jag tycker också det är självklart att man oavsett ålder tar med sig mobilen när man ska vandra på främmande ort.
Citera
2024-06-08, 13:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Jag har missat att han sa att han mådde dåligt och att det var därför han ville gå tillbaka. Nån som har en länk?

Min bästa gissning är att han blev sjuk och snurrig, fick minnesförlust, och varken visste var han var eller varför, och inte hittade till bostaden. Travade vidare och började gå på nästa stig (mot Symi) i hopp om att hitta huset. Något sånt.

Såvida han inte hoppade i en i förväg beställd båt, rymde till en älskarinna, bytte identitet och avser leva på sin förmögenhet som han placerat i schweizisk bank före avresan

Faktiskt riktigt bra förslag . Denna intrig finns i en statsrådetbok, där var det en renlevnadsguru som drabbats av förkylning....

Det är frugan som påstår det. Det är inte logiskt att vandra om man mår dåligt. Vissa i tråden har spekulerat i att de har grälat och därför lämnade gruppen/frugan. Vilket låter mer troligt.

Citat:
She said: “He stated this to his wife and the other couple that he wasn’t feeling well and wanted to return to where they were staying.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in