2024-06-08, 12:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Uppgifterna om stigen han slagit in på
är helt förvirrande. Någon säger att den tar minst tre timmar och har många bivägar där man kan gå fel. Andra säger att den tar en timma och det är omöjligt att gå fel. (Vilket jag själv tror på - man kan ju se vattnet så gott som hela tiden.)

Det finns många bilder och filmer på ”getstigen” och den är bred med bebyggelse lite här och var. Han skulle ha hittats om han ligger vid en stig.

I vattnet eller ”inomhus” (kapell, grotta, ruin), tror jag. Ellet så har han tagit en båt o försvunnit.

Det handlar om två stigar.

St. Nicholaos - Pedi, kortare och enkelnavigerad.

Pedi - Symi, längre och svårnavigerad.
Citera
2024-06-08, 12:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airamkasi
Jag håller med... Det är något skumt här. På en liten ö, endast 65 kvadratkilometer, där Symi-borna själva säger att inte ens ett barn kan gå vilse, hur kan denne man vara helt försvunnen nu i 3 dygn?? 🤔

Jag tippar på värmeslag. Sådant kan gå fort i hettan.
Citera
2024-06-08, 12:25
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kanske var psykiskt och han tänkte ”gå av sig” deppigheten. Eller så hade dom grälat.

Ja nåt knepigt där är det nog, hmm
Citera
2024-06-08, 12:28
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fille7744
Hur kan nån bara försvinna? Med tanke på att hundratals har letat med hjälp av teknisk utrustning tyder på att en hund ligger begraven

Dom har inte letat på hela ön dit han fysik KAN ha tagit sig. Då inte heller i alla skrevor, buskage osv.
Är nog färre än du tror dom söker. Teknik ser inte igenom STEN och har svårt att se en död person med IR; speciellt i ett område med stekheta stenar, klippor osv.

Finns MÅNGA fall världen över där kvarlevor hittats av en slump; veckor/månade/år efter försvinnandet och nära platsen den sökte sist sågs. Det trotts skallgångar gjorts i området.

Han ligger död någonstans på ön från värmeslag och uttorkning.
Citera
2024-06-08, 12:29
Avslutad
drunknat
skorpion-bett
ormbett
haj attack
finns det livsfarliga spindlar på ön?
värmeslag (temp pendlar mellan 32-20) med andra ord hett ställe
vad säger ni?
Citera
2024-06-08, 12:30
Medlem
Ja känns som den enda möjliga förklaringen är att han antingen drunknat, håller sig undan frivilligt eller blivit bortrövad
Citera
2024-06-08, 12:31
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Hur då svårnavigerad? Ser ju ut som ett månlandskap över berget , några enstaka buskar?
Citera
2024-06-08, 12:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airamkasi
Jag håller med... Det är något skumt här. På en liten ö, endast 65 kvadratkilometer, där Symi-borna själva säger att inte ens ett barn kan gå vilse, hur kan denne man vara helt försvunnen nu i 3 dygn?? 🤔
Så liten är den inte. Större än Lidingö.

Utbildad snubbe men han kanske är oerfaren i den miljön. Mycket kan ha hänt tänker jag.
Citera
2024-06-08, 12:34
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Pedi - Symi Via en getstigsomväg österut på Pedihalvön/udden till ett ställe/hotell som heter Agia Marina och ligger längst österut på udden. Han ska tydligen haft en karta där Agia Marina var markerad. Väldigt skum omväg om han mår dåligt.
Citera
2024-06-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag tippar på värmeslag. Sådant kan gå fort i hettan.

Men borde dom inte hittat kroppen nu efter tre dygn?!
Citera
2024-06-08, 12:37
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
drunknat
skorpion-bett
ormbett
haj attack
finns det livsfarliga spindlar på ön?
värmeslag (temp pendlar mellan 32-20) med andra ord hett ställe
vad säger ni?

Inga dödliga ormar/skorpioner/spindlar finns, men giftiga/osköna sådana finns, som man nog blir riktigt dålig av vid bett/sting.
Citera
2024-06-08, 12:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Hur då svårnavigerad? Ser ju ut som ett månlandskap över berget , några enstaka buskar?

The Guardian;

Citat:
En av räddarna berättade för PA:s nyhetsbyrå att det skulle ha tagit en vältränad ung person tre timmar att gå till hamnen från Pedi – den stig som Mosley tros ha slagit in på efter att han nått byn. ”Vägen är inte lätt att följa, om han tog fel sväng skulle han gå vilse.

Om allting ser likadant ut kan det vara, svårnavigerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in