2024-06-08, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag röstar inte men i detta hårda klimat undrar jag om man ändå borde göra det och isf rösta MP eller V, för resten är ju obehagliga på riktigt.

Ja det är ju det vänstern försöker måla ut högern som, så gott att det gick hem hos dig.
Citera
2024-06-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Instämmer. Hon blir bara snyggare och snyggare.
Om jag inte redan röstat på ett annat parti hade jag kunnat lagt min röst på henne bara för hennes utseende.

Det bevisar helt klart att du politiskt sett är en idiot. Även om du tydliggjort det flitigt även tidigare.

Såna här inlägg styrker min tes om att det måste införasnån form av kunskapstest för att få rösta.
Folkomröstningar är helt av ondo, det märker man ju bara av att läsa inlägg i den här tråden, och då är det ändå folk som tagit sig tid att se debatten som skriver här. Eller merparten har gjort det.
En skrämmande stor andel som har rösträtt hariä inte den minsta susning om politik och ändå har de rätt att få lägga röster.
Citera
2024-06-08, 09:45
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag hade gärna sett en omröstning här på FB just på grund av ägarskapet hos kvällspressen.
Det är också sååå uppenbart att Expressen gör ALLT (samt SR, SVT & TV4) för att slå en kil i Liberalerna, TIDÖ's svaga Link, vifta fram vidriga Birgitta Olsson och samtyckande.
Allt detta för att få Sossar, muppar, kommunister samt peddo-partiet tillbaka till makten.
Citera
2024-06-08, 09:52
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Det är också sååå uppenbart att Expressen gör ALLT (samt SR, SVT & TV4) för att slå en kil i Liberalerna, TIDÖ's svaga Link, vifta fram vidriga Birgitta Olsson och samtyckande.
Allt detta för att få Sossar, muppar, kommunister samt peddo-partiet tillbaka till makten.

Då är väl både Expressen och TV4 obundet liberala?
Nu läsar jag inte expressen, men liberalerna framstår ju dels som EUkramare och dessutom internt splitrade vad gäller tidösammarbetet. Sen var det i min mening ingen topprestation av liberalerna i gårdagens debatt heller så jag har svårt att inte spontant tycka att liberalerna står långt ned på lin lista över partier att rösta på i euavlet.
Citera
2024-06-08, 10:01
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Nu läsar jag inte expressen, men liberalerna framstår ju dels som EUkramare och dessutom internt splitrade vad gäller tidösammarbetet. Sen var det i min mening ingen topprestation av liberalerna i gårdagens debatt heller så jag har svårt att inte spontant tycka att liberalerna står långt ned på lin lista över partier att rösta på i euavlet.
Det går inte längre ta sånt för givet längre, även om Expressen säger sig vara Liberal.
Kolla på DN t.ex, har blivit värsta extrem vänster-propagandan.
Och sorgebarnet SvD som har förlorat sin ryggrad för länge sen, förutom några med bollar.
Nån som såg senaste Panelen i fredags, TV 4, skicket åtlöje SvD journalisten gjorde sig till!
Citera
2024-06-08, 10:03
Medlem
Citat:
Skämtar du, eller har du en sån jävla korkad tankegång?
Kan du förklara vad som är korkat i min tankegång? Att man återvänder för att bygga upp sitt land när skyddsbehovet upphör. Därtill ska man väl söka skydd i ett närliggande land i första hand.Sverige är inte nära Rumänien.
Citera
2024-06-08, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jesus var jude om du har missat det.
Fast ett EU val i Sverige bör ju handla om just EU och Sverige.
Har svårt att se varför svenskar ska vallfärda till valurnorna för att rösta på en undercover IDF agent som skriker Make Israel Great Again.
Citera
2024-06-08, 10:07
Medlem
HLundborgs avatar
Jag har bestämt mig för att lägga min röst på SD för första gången i något val sedan 2010.
Hade det varit riksdagsval så hade jag gjort annorlunda, SD's politik är fortfarande för mjäkig och lam.
Men nu handlar det om EU-val och det blåser högervindar i hela Europa och här kan nog faktiskt SD göra lite nytta genom att sammarbeta med och ta rygg på andra mer radikalare partier.
Citera
2024-06-08, 10:08
Medlem
Anställda på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning uppmanades att hitta ”skit” på Kristdemokraternas Alice Teodorescu Måwe.
Jimmie Åkesson menar att det var just korridorsnack som inte var menat att bli offentligt.
Hon har pratat med flera medier om vilken massiv hatstrom hon utsattes hon efter det.
Har det påverkat henne och samarbete med SD
Varför just hon skulle bli offer?
Tycker att Alice och Ebba skulle vara närmast vänner och samklang med Jimmy och hans politik.
Citera
2024-06-08, 10:08
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
TV 4 har väl aldrig kallats sig för Liberala, såvitt jag vet.
Att dom ska vara 'oberoende skulle vara värsta skämtet någonsin, dom gör allt för att sabba för Tidö, det tycker jag är helt uppenbart.
TV4 har blivit värre än SVT, och det säger inte lite.
Citera
2024-06-08, 10:15
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Såg vi samma debatt?! Sjöstedt , kunke i topp enligt dig.. du är säkert bara ironisk..

Låt mig gissa. Du blev alldeles till dig när en hysterisk Måwe skrek som inte ville att fler barn dödandes är antisemiter!
Citera
2024-06-08, 10:17
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
TV 4 har väl aldrig kallats sig för Liberala, såvitt jag vet.
Att dom ska vara 'oberoende skulle vara värsta skämtet någonsin, dom gör allt för att sabba för Tidö, det tycker jag är helt uppenbart.
TV4 har blivit värre än SVT, och det säger inte lite.
Inte liberala som i anhängare av partiet liberalerna🤣 pissliberala precis som alla partier i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in