2024-06-07, 13:01
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Ja du, din lilla Majahatare. Allt som sägs i media är sant och det som inte sägs i media har inte hänt. Är det så det är i din värld?

Att Avel är mediakåt får stå för honom. Ända tills det visade sig att han hade fel. Då vågade han inte vara kvar i "rampljuset" längre. Avel sprang till media, har jag något att bidra med tar jag det med den det berör. Hver gang.

Att du är för trög för att förstå vad jag bidragit med, förtar inget av det jag bidragit med. Men det spelar mindre roll. Det viktiga är att sanningen kom fram och att den som mördade Tove dömdes för det, och att de som inte hade något med mordet att göra inte heller dömdes för det. Och så blev det också till sist. För en gång skull segrade rättvisan!

Toves mördare kunde fällas och dömas till ett långt fängelsestraff just för att Maja började berätta sanningen. Och så var det, allting som Maja berättade som kunde verifieras, visade sig också stämma, och ingenting av det som Maja berättade visade sig inte stämma. Maja berättade sanningen, till och med om att hennes mobiltelefon inte låsts upp vid den aktuella tidpunkten. Avels, polisens och åklagarens lögner om loggen ur Majas mobiltelefon avslöjades just som lögner, och åklagaren fick backa på sin anklagelse och be om ursäkt inför såväl rätten som Maja. För ännu en gång visade det sig att Maja haft rätt och berättat sanningen hela tiden i rättegången.

Maja hade inget med mordet på Tove att göra, och friades helt från alla sådana anklagelser, och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Lögnare som Avel sprang och gömde sig.

Du får gärna kalla mig Majaälskare om du vill. Jag förnekar inte att jag har stor kärlek för mina medmänniskor, särskilt de oskyldiga. Men mest är jag, till skillnad från dig och andra Majahatare, en sanningsälskare.

Vi får hoppas att Toves nära och kära inte läser dina sjuka inlägg här i tråden, och verkligen hoppas på att du inte bor i närheten av familjen.

Patetisk är bara ditt förnamn.
Citera
2024-06-07, 13:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Att Avel är mediakåt får stå för honom. Ända tills det visade sig att han hade fel. Då vågade han inte vara kvar i "rampljuset" längre. Avel sprang till media, har jag något att bidra med tar jag det med den det berör. Hver gang.

Att du är för trög för att förstå vad jag bidragit med, förtar inget av det jag bidragit med. Men det spelar mindre roll.
Du delar ju förkärleken till SR P4 Jönköping?

För övrig var ni väl snarare rätt ense om hälsoappen och Maja förutom spekulationen om blinkningen skärmen?
Ett överfokus som både ÅK och anhöriga ställde sig undrande kring.
Det sa ju egentligen ingenting kring Majas oskuld.
Citera
2024-06-07, 15:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Grattis, du har slagit Gräset med hästlängder när det gäller antal självmål i ett och samma inlägg.

Avel hade rätt i allt han skrev, så rätt att han blev nämnd i media, vad har du själv bidraget med?? Nada zero noll, noll, alla vet att Maja var delaktig i mordet förutom du, ja just ja, du pratade med ÅK och han släppte allt om Maja, där var du riktigt duktig men varför blev inte det samtalet en nyhet i media, det måste vara helt unikt i Svensk rättshistoria att en privatperson kontaktar en åklagare och får den att ändra ett åtal.

Att du lever i en fantasi värld är nog alla som har läst dina inlägg rungande klar över.

Ha nu en fortsatt trevlig helg din Majaälskare.
Citat:

Ja du, din lilla Majahatare. Allt som sägs i media är sant och det som inte sägs i media har inte hänt. Är det så det är i din värld?

Att du är för trög för att förstå vad jag bidragit med, förtar inget av det jag bidragit med. Men det spelar mindre roll. Det viktiga är att sanningen kom fram och att den som mördade Tove dömdes för det, och att de som inte hade något med mordet att göra inte heller dömdes för det. Och så blev det också till sist. För en gång skull segrade rättvisan!

Toves mördare kunde fällas och dömas till ett långt fängelsestraff just för att Maja började berätta sanningen. Och så var det, allting som Maja berättade som kunde verifieras, visade sig också stämma, och ingenting av det som Maja berättade visade sig inte stämma. Maja berättade sanningen, till och med om att hennes mobiltelefon inte låsts upp vid den aktuella tidpunkten. Avels, polisens och åklagarens lögner om loggen ur Majas mobiltelefon avslöjades just som lögner, och åklagaren fick backa på sin anklagelse och be om ursäkt inför såväl rätten som Maja. För ännu en gång visade det sig att Maja haft rätt och berättat sanningen hela tiden i rättegången.

Maja hade inget med mordet på Tove att göra, och friades helt från alla sådana anklagelser, och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Lögnare som Avel sprang och gömde sig.

Du får gärna kalla mig Majaälskare om du vill. Jag förnekar inte att jag har stor kärlek för mina medmänniskor, särskilt de oskyldiga. Men mest är jag, till skillnad från dig och andra Majahatare, en sanningsälskare.
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vi får hoppas att Toves nära och kära inte läser dina sjuka inlägg här i tråden, och verkligen hoppas på att du inte bor i närheten av familjen.

Patetisk är bara ditt förnamn.
Nu trodde ju inte hovrätten på Maja. De beskriver delar av hennes historia som i det närmaste otänkbara, mycket märkliga, o.s.v.

Hovrätten trodde inte att Maja var oskyldig till mordet. Däremot så är beviskravet utom rimligt tvivel, och den ansåg inte att bevisen hade uppnått den nivån.

Det Flashmaner skriver om att allt Maja sade var sant finner inget som helst stöd i hovrättens dom.
Citera
2024-06-07, 15:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Nu trodde ju inte hovrätten på Maja. De beskriver delar av hennes historia som i det närmaste otänkbara, mycket märkliga, o.s.v.

Hovrätten trodde inte att Maja var oskyldig till mordet. Däremot så är beviskravet utom rimligt tvivel, och den ansåg inte att bevisen hade uppnått den nivån.

Det Flashmaner skriver om att allt Maja sade var sant finner inget som helst stöd i hovrättens dom.

Ja, du sprider lögner så det står härliga till.

Hovrätten friade Maja från alla misstankar kring mordet på Tove.

Maja hade ingen aning om var Johanna gömde Toves kropp, och det hade inte hovrätten heller, för det fanns inga bevis för vare sig det ena eller det andra. Men det där kan du så klart ingenting om eftersom du uppenbarligen inte följt fallet, ändå sprider du dina lögner till höger och vänster. Hovrättens ordförande förtalade Maja i TV efter att domen släppts och påstod att hon ljög om att hon inte sett Toves kropp kort efter mordet. Vilket han inte har en aning om hurivida hon gjorde eller inte. Men han var också mycket tydlig med att det inte betydde att Maja var delaktig i mordet. Så du ljuger och sprider hat och förtal som den värsta Majahataren när du påstår något sådant om rätten.

Domen stöder i varje del mina uttalanden. Det finns inte en enda detalj i domen som visar att Maja ljuger, men mycket som visar att det hon sagt ända sedan december 2022 är sant. Återigen sprids det bara den ena lögnen efter den andra er Majahatare i tråden.

Maja friades från alla misstankar kring mordet på Tove, och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Maja är oskyldig till mordet på Tove. Johanna mördade Tove och dömdes till ett långt fängelsestraff för det.
Citera
2024-06-07, 15:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du delar ju förkärleken till SR P4 Jönköping?

Medarbetarna på lokalradion i Jönköping gjorde ett utomordentligt gott arbete med att sakligt rapportera om fallet och att granska de rättsvårdande myndigheternas tillkortakommanden. För det högaktar jag dem definitivt. Men jag förstår att du som ogillar sanningen och hellre sprider lögner och förtal inte gillar en objektiv och saklig samt grävande rapportering kring fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
För övrig var ni väl snarare rätt ense om hälsoappen och Maja förutom spekulationen om blinkningen skärmen?
Ett överfokus som både ÅK och anhöriga ställde sig undrande kring.
Det sa ju egentligen ingenting kring Majas oskuld.

Vi var säkert överens om mycket, men det förändrar inte det faktum att Avel hade fel om den springande punkten, och att han vägrade medge sitt misstag när jag påtalade det och istället övergick till att sprida lögner som övriga Majahatare i tråden och sedan la benen på ryggen.

Hälsoappen har jag aldrig fäst någon större vikt vid och jag har många gånger påtalat osäkerheten i tidpunkterna som telefonanalyserna gett upphov till. Jag har också visat att åklagarens påståenden om mordtidpunkten, liksom än mer tingsrättens dito, inte håller ihop även om man utgår från de tidpunkterna. Men allt det där är sådana tekniska detaljer som ni Majahatare inte vill veta av och låtsas som är något helt annat än vad det är, precis som när ni med bestämdhet påstod, och i vissa fall fortfarande påstår, att Majas telefon låstes upp kring en påstådda tidpunkten för mordet, trots att alla människor med sunt förnuft vet att det är en ren lögn.

Åsså tror ni att det skulle vara något argument att sitta och smutskasta och ljuga om mig
Tvärtom!
Citera
2024-06-07, 15:56
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Maja hade ingen aning om var Johanna gömde Toves kropp, och det hade inte hovrätten heller, för det fanns inga bevis för vare sig det ena eller det andra. Men det där kan du så klart ingenting om eftersom du uppenbarligen inte följt fallet, ändå sprider du dina lögner till höger och vänster. Hovrättens ordförande förtalade Maja i TV efter att domen släppts och påstod att hon ljög om att hon inte sett Toves kropp kort efter mordet. Vilket han inte har en aning om hurivida hon gjorde eller inte. Men han var också mycket tydlig med att det inte betydde att Maja var delaktig i mordet. Så du ljuger och sprider hat och förtal som den värsta Majahataren när du påstår något sådant om rätten.

Domen stöder i varje del mina uttalanden. Det finns inte en enda detalj i domen som visar att Maja ljuger, men mycket som visar att det hon sagt ända sedan december 2022 är sant. Återigen sprids det bara den ena lögnen efter den andra er Majahatare i tråden.
Jag skrev:
"Nu trodde ju inte hovrätten på Maja. De beskriver delar av hennes historia som i det närmaste otänkbara, mycket märkliga, o.s.v.

Det Flashmaner skriver om att allt Maja sade var sant finner inget som helst stöd i hovrättens dom."

Det finns inte en lögn i det. Allt är sanning.

Citat:
Maja friades från alla misstankar kring mordet på Tove, och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Maja är oskyldig till mordet på Tove. Johanna mördade Tove och dömdes till ett långt fängelsestraff för det.
Maja dömdes till 1 år och 6 månaders fängelse.
Citera
2024-06-08, 00:10
Medlem
Citat:

Hur friades Maja från alla misstankar KRING mordet på Tove då Maja dömdes till fängelsestraff i 1 år och 6 månader? Majas straff rörde just KRING mordet på Tove, Maja hjälpte till att bära en död Tove. Bära ett lik tillhör EN DEL KRING mordet.

Löjligt att se påståenden att Maja är oskyldig och talar sanning, DEN som EJ befann sig i Johannas lägenhet natten då Tove mördades vet ingenting, zero, nada.

Eller så vet någon mer än vad just den påstår och uppger.
Time will tell!

Maja är och kommer för alltid vara DÖMD av hela Sveriges befolkning!
Citera
2024-06-08, 01:07
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hur friades Maja från alla misstankar KRING mordet på Tove då Maja dömdes till fängelsestraff i 1 år och 6 månader? Majas straff rörde just KRING mordet på Tove, Maja hjälpte till att bära en död Tove. Bära ett lik tillhör EN DEL KRING mordet.

Löjligt att se påståenden att Maja är oskyldig och talar sanning, DEN som EJ befann sig i Johannas lägenhet natten då Tove mördades vet ingenting, zero, nada.

Eller så vet någon mer än vad just den påstår och uppger.
Time will tell!

Maja är och kommer för alltid vara DÖMD av hela Sveriges befolkning!

Oh-nej, det är bara en liten skara hatare som du som dömer andra mot bättre vetande. Så gott som hela svenska folket förstod långt innan ens rättegången i tingsrätten började att Maja var oskyldig, det framkom nog så tydligt av alla juridiska experter och kriminalexperter som uttalade sig om fallet i TV. Och rätt fick dom också när hovrättsdomen kom, där Maja friades från alla misstankar kring mordet på Tove. Hon var inte delaktig i mordet på något vis, vare sig som anstiftare, medgärningsman eller medhjälpare.

Märkligt hur du först påstår att du vet vad som hände efter mordet, för att därefter påstå att du inte vet någonting alls. Eller menar du att du var med när de flyttade Toves kropp?
Citera
2024-06-08, 07:50
Medlem
Citat:

Du skriver: "Att du är för trög för att förstå vad jag har bidragit med, förtar inget av det jag bidragit med".

Kanske kan du berätta vad du "bidragit med" (förutom de 3.252 inlägg i denna tråd)?

Du skriver/påstår att Maja pratat sanning från december... förtar det alla tidigare lögner från hennes sida? Under alla förhör som hon ljög, lögner för sina föräldrar dagen efter mordet mm?

Det finns inget som bevisar att Maja sov så mycket som en minut under tiden Tove var i lgh. Alltså ingen som med säkerhet vet, inte du inte någon annan. Oavsett när telefonen varit "vid liv" berättar den inte vad Maja har haft för sig.
Nu räckte inte bevisen och hon släpptes på fri fot (efter avtjänat straff för grovt gravfridsbrott).
Hon har hjälpt till, som minst med efterarbetet, dolt det länge för anhöriga som var utom sig av oro.

Jag tror inte att hon mår bra alls (som du vill framföra i tråden), gör hon det så har hon inget hjärta i kroppen.

Ps Nu var inte inlägget till mig... men du har ju även kallat mig, felaktigt, för Majahatare. Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-06-08 kl. 07:53.
Citera
2024-06-08, 10:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du skriver: "Att du är för trög för att förstå vad jag har bidragit med, förtar inget av det jag bidragit med".

Kanske kan du berätta vad du "bidragit med" (förutom de 3.252 inlägg i denna tråd)?

Tråden handlar inte om mig och vad jag har skrivit i den eller bidragit med och jag tänker inte skriva någonsammanställning över det bara för att tillfredsställa en Majahatare som dig. Vill du veta det är det bara att läsa mina inlägg.

Citat:
Du skriver/påstår att Maja pratat sanning från december... förtar det alla tidigare lögner från hennes sida? Under alla förhör som hon ljög, lögner för sina föräldrar dagen efter mordet mm?

Ja visst, det är klart att det gör. Tack vare att Maja berättade sanningen så kunde hela fallet nystas upp och Toves mördare dömas och placeras bakom lås och bom!

Citat:
Det finns inget som bevisar att Maja sov så mycket som en minut under tiden Tove var i lgh. Alltså ingen som med säkerhet vet, inte du inte någon annan. Oavsett när telefonen varit "vid liv" berättar den inte vad Maja har haft för sig.

Finns inget som "bevisar" att Johanna mördade Tove heller. Ändå sitter hon bakom lås och bom för just det.

Johanna mördade Tove när Maja låg och sov.

Johanna är skyldig till Toves död, och Maja är oskyldig till Toves död.
Citera
2024-06-08, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns inget som "bevisar" att Johanna mördade Tove heller. Ändå sitter hon bakom lås och bom för just det.
Johanna erkände. Om hon fortsatt hålla käften - som de båda avskummen kommit överens om - så påstod hovrättsdomaren att hon likaväl hade kunna gå fri hon också.

Ett i sig korkat uttalande som nog säger mer om honom..
Korkat för det blir som reklam att det lönar sig att hålla käften.

Att de var överens om att tiga är helt i paritet med vad de sysslat med innan, tex vid försök till mordbränder.
Planerat övernattningar med mord på temat då Johanna ville hämnas och Maja agerade alibi.

Maja höjde Johanna till skyarna som häktad.
Hon njöt av hennes sällskap, var inte rädd för henne.

Sent omsider under häktning blev Maja tydligen sugen på att framställa Johanna i mer negativ anda och formligen vräkte ur sig detaljer.

Finner det intressant att Maja inte förefaller ha haft några större problem med grov kriminalitet redan innan mord (tre potentiella mordbränder) utan snarare roat sig kungligt efteråt.

Levt i upptempo, klarat av skolgång, sång, instrument och tagit körkort parallellt:
Ingen nämner nån ångest eller svacka hos Maja under deras relation. Snarare tvärtom.

Maja gillade att vara i centrum och stärkas enligt egen utsago.
Ett till synes ytterst oempatiskt och högt pris kan man tycka. Det sker nämligen på andras bekostnad och risk för livhanken då hon bejakar relationen.

Har ofta funderat på hur det skulle sett ut om de lyckats med sitt initiala långvariga tigande.
Hade de fortsatt roa sig och skratta åt folk som borde tas av daga? Det haglade ju förslag enligt Maja själv, relaterat till hennes misslyckade sexliv samma år då Tove mördas.

Två psykiskt störda halvor som allierar sig och stärker varann kan generera en livsfarlig kombination.
Senast redigerad av develi 2024-06-08 kl. 15:07.
Citera
2024-06-08, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
Ja visst, det är klart att det gör. Tack vare att Maja berättade sanningen så kunde hela fallet nystas upp och Toves mördare dömas och placeras bakom lås och bom!
Självklart inte. Det vittnar om vilken potential Maja har som lögnare.

Speciellt hur hon utan problem ljuger föräldrarna rätt i ansiktet, käkar lunch kort efter att ha släppt benen på ett lik och sen drar iväg med Johanna och planerar hur de ska komma undan resten.
Tove var avklarad, nu gällde resten att bedra rättsväsendet.
Likt som hon gjort många ggr innan när hon bedrog föräldrarna så lämnade hon mobilen kvar i Johannas lgh.

Hon försöker likaväl skjuta skuld på Johanna då granbarren kommer upp som diskussion.

Nåt heroiskt som du försökt göra Maja till finns inte. När hon väl säger för mycket (hittills okänd fakta) till samsittaren om mordet så kommer erkännandet och sen byter hon fot gentemot Johanna.

Det må inte säga nåt om mordet per se men det som framkommer i fup säger väldigt mycket om Maja.
Den som inte sov alls initialt och konstant ändrar kappan efter hur det blåser...
Hon är öht inte trovärdig och det framkommer likaväl i domen. Skillnaden ligger i att hennes advokat lyckades så tvivel och ÅK kontrade dåligt.

Man får vara bra naiv om man köper Maja rakt av - och du är lika rökt som Maja på den fronten, du manipulerar lika dåligt.
Du förefaller så sugen på uppmärksamhet, där Maja blir ett självuppfyllande syfte, men snarare framstår som en dålig fars.
Hahaha! 😂
Senast redigerad av develi 2024-06-08 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in