2024-06-05, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Åklagaren bad såväl rätten som Maja om ursäkt för den falska anklagelse han hade framfört i domstolen. Så är det.
Dalta gärna med Maja, skryt över dina fantastiska insatser på bas av ren hybris - men ge fan i att ljuga om att ÅK bett om ursäkt till Maja.

Det har öht inte hänt mer än i din hjärna.
Citera
2024-06-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ingen som var med och mördade Tove är fri. Det var bara Johanna och hon sitter bakom lås och bom.

Oj vilket intelligent inlägg 😅😂🤣

Så du menar nu att Maja inte var närvarande då Tove mördades? 😊🥳🤡

Vad som har framgått av utredningen var väl att både Maja och Johanna var i lgh,n då Tove mördades, eller har du kommit fram till något annat i dina fantasier?😏🤪

Maja har defenetivt en skruv lös, tråkigt att inte TR Dom fastställdes, där de båda mördarna Maja och Johanna blev dömda till livstid.

En skam för svenskt rättsväsende, men det gäller inte bara denna Dom.

Man måste verkligen ifrågasätta HR konstruktion, ett antal individer som anses ha någon form av juridisk kompetens.

Men icke, ett antal Domar som har gjorts av dessa stofiler i HR,n har återvisatst av HD eller blivit kritiserat av juridiska kunnande.

Tyvärr så har även här HR svikit svenska folket och friat en av mördarna, dvs Maja.
Senast redigerad av PR400 2024-06-07 kl. 00:52.
Citera
2024-06-07, 05:56
Medlem
Citat:
Ingen som var med och mördade Tove är fri. Det var bara Johanna och hon sitter bakom lås och bom.
Så att hjälpa till att bära samt förflytta en död kropp och låta någon annan tända eld på den är en bagatell som alla ska strunta i?
Citera
2024-06-07, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Det var Avel som var jäkligt duktig på det.
Tack så hette hen
Om jag minns rätt så var väl inte flachmaner så glad åt det när Avel hjälpte polis
Citera
2024-06-07, 07:27
Medlem
Citat:
Maja är inte mördad, hon är vid liv och fri och lever säkert ett bättre liv än de flesta hatarna på den här sidan.

Tove däremot är tyvärr död, och Tovemördaren Johanna sitter som sig bör bakom lås och bom. Risken är dock att även hon lever ett bättre liv bakom galler, än de flesta hatarna på den här sidan.
Att du orkar
Du har suttit här fr början och försvarat Maja
tjejen som säger sig sovit några minuter i taget under de ca 30 min då Tove blev mördad
hörde inget såg inget
iskallt satt hon tyst länge och sen kom med lögner

Du borde ju vara belåten att Maja fick komma hem till Vetlanda och släppa tråden
Varför sitter du och försvarar någon som har blivit friad
Är det så att du egentligen inte själv tror på hennes lögner och är rädd att några bevis kan framkomma här så du måste bevaka?
Citera
2024-06-07, 08:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack så hette hen
Om jag minns rätt så var väl inte flachmaner så glad åt det när Avel hjälpte polis
Hjälpte polisen förstod jag inte.
Det var väl knappast nån granskning som låg Maja i fatet.
Citera
2024-06-07, 08:52
Medlem
Citat:
Maja är inte mördad, hon är vid liv och fri och lever säkert ett bättre liv än de flesta hatarna på den här sidan.

Tove däremot är tyvärr död, och Tovemördaren Johanna sitter som sig bör bakom lås och bom. Risken är dock att även hon lever ett bättre liv bakom galler, än de flesta hatarna på den här sidan.

Du är bara för tröttsam... fortsätter att kalla trådskrivare för Majahatare. Hata är ett väldigt stark ord och nog ingen som kostar på sig som inte känner Maja.

Du, liksom oss andra i tråden har ingen vetskap om vad som hände i lgh vid tiden för mordet. Alltså ljuger du när du gång på gång säger att hon är oskyldig. Som bekant blev Maja frikänd från mordet pga att det var brist på bevis.

Tror du verkligen att Maja lever ett bra liv efter att ha, som minst, burit ut ett lik från lgh och dolt det för polisen under flertalet förhör? Toves anhöriga fått leva i ovisshet under lång tid!!!
Citera
2024-06-07, 09:37
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du är bara för tröttsam... fortsätter att kalla trådskrivare för Majahatare. Hata är ett väldigt stark ord och nog ingen som kostar på sig som inte känner Maja.

Du, liksom oss andra i tråden har ingen vetskap om vad som hände i lgh vid tiden för mordet. Alltså ljuger du när du gång på gång säger att hon är oskyldig. Som bekant blev Maja frikänd från mordet pga att det var brist på bevis.

Tror du verkligen att Maja lever ett bra liv efter att ha, som minst, burit ut ett lik från lgh och dolt det för polisen under flertalet förhör? Toves anhöriga fått leva i ovisshet under lång tid!!!

Ja Maja blev inte dömd men hon är inte glömd.
Hon kommer för alltid vara "den som kom undan" för svenska folket!

INGEN som är oskyldig sitter och tiger i flera månader medans hela Vetlanda är ute och letar efter Tove..
Citera
2024-06-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ja Maja blev inte dömd men hon är inte glömd.
Hon kommer för alltid vara "den som kom undan" för svenska folket!

INGEN som är oskyldig sitter och tiger i flera månader medans hela Vetlanda är ute och letar efter Tove..

Iaf i Vetlanda kommer hon att vara "den som kom undan"... litet samhälle där alla i princip känner alla.

Mår hon bra som någon i tråden vill göra gällande så är hon mer än sjuk efter vad hon gjort!

Någon som vet om Maja/familjen bor kvar där?
Citera
2024-06-07, 11:56
Medlem
flashmaners avatar
Hahaha, trollen trollar vidare med sitt trams ser jag. Mer fokuserade på att hata mig nu än något annat. Haters gonna hate.

Nåja, Avel hade fel och jag hade rätt. Så smart var inte Avel för han fattade inte ens att han hade fel trots att det var helt uppenbart och trots att åklagaren fick förklara för rätten hur det låg till och be om ursäkt för sina falska anklagelser. Istället sprang Avel och gömde sig under en sten så fort han kunde. Fegisen.

För det var så det var. Majas telefon var aldrig upplåst vid det aktuella tillfället. Och när alla påstod att så var fallet, inklusive Avel, så var det jag som påtalade felaktigheterna i detta och varför loggen från Majas telefon tydligt visade att den INTE låsts upp vid den aktuella tidpunkten.

Ännu en gång visade det sig att det som Maja sagt hela tiden, sedan hon börjat berätta sanningen, var sant. Hon hade inte låst upp telefonen vid den aktuella tidpunkten.

Det som de allra flesta av oss vetat om under en längre tid blev för åklagaren, trollen i tråden och inte minst Avel, pinsamt tydligt. Maja talar sanning, alla andra hade fel, hennes telefon blev inte upplåst kring den påstådda tidpunkten för mordet. Majas story håller ihop från början till slut. Hon är oskyldig till mordet på Tove, och mycket riktigt friades hon också från det och släpptes på fri fot omedelbart efter rättegången i hovrätten.

Angående telefonen så bör också uppmärksammas att Majas försvarsadvokat, den kompetenta Peter Gillberg, förklarade detta mycket klart och tydligt i radio redan när denna fråga kom upp första gången långt innan rättegången i hovrätten. Att hennes telefon inte låsts upp vid den aktuella tidpunkten, och att detta skulle komma att visa sig under rättegången. Utomordentligt klantigt av Avel, polisen och åklagaren att mot bättre vetande och tydliga loggar gå i den fällan, tvingas medge fel och be om ursäkt, under pågående rättegång
Åklagaren kunde inte göra som fegisen Avel, springa och gömma sig så fort hen hade fel, utan tvingades medge sitt misstag och be om ursäkt inför rätten och Maja.

Och här satt alla Majahatare och hejade på åklagaren utan att fatta ett skvatt. Och de flesta av er fattar uppenbarligen fortfarande inte ett skvatt

Haters gonna hate. Trevlig nationalklämdag på er, alla Majahatare
Senast redigerad av flashmaner 2024-06-07 kl. 12:03.
Citera
2024-06-07, 12:24
Medlem
Citat:
Hahaha, trollen trollar vidare med sitt trams ser jag. Mer fokuserade på att hata mig nu än något annat. Haters gonna hate.

Nåja, Avel hade fel och jag hade rätt. Så smart var inte Avel för han fattade inte ens att han hade fel trots att det var helt uppenbart och trots att åklagaren fick förklara för rätten hur det låg till och be om ursäkt för sina falska anklagelser. Istället sprang Avel och gömde sig under en sten så fort han kunde. Fegisen.

För det var så det var. Majas telefon var aldrig upplåst vid det aktuella tillfället. Och när alla påstod att så var fallet, inklusive Avel, så var det jag som påtalade felaktigheterna i detta och varför loggen från Majas telefon tydligt visade att den INTE låsts upp vid den aktuella tidpunkten.

Ännu en gång visade det sig att det som Maja sagt hela tiden, sedan hon börjat berätta sanningen, var sant. Hon hade inte låst upp telefonen vid den aktuella tidpunkten.

Det som de allra flesta av oss vetat om under en längre tid blev för åklagaren, trollen i tråden och inte minst Avel, pinsamt tydligt. Maja talar sanning, alla andra hade fel, hennes telefon blev inte upplåst kring den påstådda tidpunkten för mordet. Majas story håller ihop från början till slut. Hon är oskyldig till mordet på Tove, och mycket riktigt friades hon också från det och släpptes på fri fot omedelbart efter rättegången i hovrätten.

Angående telefonen så bör också uppmärksammas att Majas försvarsadvokat, den kompetenta Peter Gillberg, förklarade detta mycket klart och tydligt i radio redan när denna fråga kom upp första gången långt innan rättegången i hovrätten. Att hennes telefon inte låsts upp vid den aktuella tidpunkten, och att detta skulle komma att visa sig under rättegången. Utomordentligt klantigt av Avel, polisen och åklagaren att mot bättre vetande och tydliga loggar gå i den fällan, tvingas medge fel och be om ursäkt, under pågående rättegång
Åklagaren kunde inte göra som fegisen Avel, springa och gömma sig så fort hen hade fel, utan tvingades medge sitt misstag och be om ursäkt inför rätten och Maja.

Och här satt alla Majahatare och hejade på åklagaren utan att fatta ett skvatt. Och de flesta av er fattar uppenbarligen fortfarande inte ett skvatt

Haters gonna hate. Trevlig nationalklämdag på er, alla Majahatare

Grattis, du har slagit Gräset med hästlängder när det gäller antal självmål i ett och samma inlägg.

Avel hade rätt i allt han skrev, så rätt att han blev nämnd i media, vad har du själv bidraget med?? Nada zero noll, noll, alla vet att Maja var delaktig i mordet förutom du, ja just ja, du pratade med ÅK och han släppte allt om Maja, där var du riktigt duktig men varför blev inte det samtalet en nyhet i media, det måste vara helt unikt i Svensk rättshistoria att en privatperson kontaktar en åklagare och får den att ändra ett åtal.

Att du lever i en fantasi värld är nog alla som har läst dina inlägg rungande klar över.

Ha nu en fortsatt trevlig helg din Majaälskare.
Citera
2024-06-07, 12:41
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Grattis, du har slagit Gräset med hästlängder när det gäller antal självmål i ett och samma inlägg.

Avel hade rätt i allt han skrev, så rätt att han blev nämnd i media, vad har du själv bidraget med?? Nada zero noll, noll, alla vet att Maja var delaktig i mordet förutom du, ja just ja, du pratade med ÅK och han släppte allt om Maja, där var du riktigt duktig men varför blev inte det samtalet en nyhet i media, det måste vara helt unikt i Svensk rättshistoria att en privatperson kontaktar en åklagare och får den att ändra ett åtal.

Att du lever i en fantasi värld är nog alla som har läst dina inlägg rungande klar över.

Ha nu en fortsatt trevlig helg din Majaälskare.

Ja du, din lilla Majahatare. Allt som sägs i media är sant och det som inte sägs i media har inte hänt. Är det så det är i din värld?

Att Avel är mediakåt får stå för honom. Ända tills det visade sig att han hade fel. Då vågade han inte vara kvar i "rampljuset" längre. Avel sprang till media, har jag något att bidra med tar jag det med den det berör. Hver gang.

Att du är för trög för att förstå vad jag bidragit med, förtar inget av det jag bidragit med. Men det spelar mindre roll. Det viktiga är att sanningen kom fram och att den som mördade Tove dömdes för det, och att de som inte hade något med mordet att göra inte heller dömdes för det. Och så blev det också till sist. För en gång skull segrade rättvisan!

Toves mördare kunde fällas och dömas till ett långt fängelsestraff just för att Maja började berätta sanningen. Och så var det, allting som Maja berättade som kunde verifieras, visade sig också stämma, och ingenting av det som Maja berättade visade sig inte stämma. Maja berättade sanningen, till och med om att hennes mobiltelefon inte låsts upp vid den aktuella tidpunkten. Avels, polisens och åklagarens lögner om loggen ur Majas mobiltelefon avslöjades just som lögner, och åklagaren fick backa på sin anklagelse och be om ursäkt inför såväl rätten som Maja. För ännu en gång visade det sig att Maja haft rätt och berättat sanningen hela tiden i rättegången.

Maja hade inget med mordet på Tove att göra, och friades helt från alla sådana anklagelser, och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Lögnare som Avel sprang och gömde sig.

Du får gärna kalla mig Majaälskare om du vill. Jag förnekar inte att jag har stor kärlek för mina medmänniskor, särskilt de oskyldiga. Men mest är jag, till skillnad från dig och andra Majahatare, en sanningsälskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in