2024-06-07, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Mellan Pedi och Gyalos, där vännernas bostad ligger och som Mosley och frugan gästade.
Borde finnas där, så tidsfråga kanske innan imorgon bitti
Citera
2024-06-07, 21:29
Medlem
Silverglitters avatar
Varför skulle han gå hem ensam och inte tillsammans med fru och vänner? Han kanske mådde dåligt av värmen, han hade ju skaffat ett paraply som skydd mot solen. Eller vad kan han haft för ärende annars?

Om han fick värmeslag kan han ha kollapsat längs vägen. Flera personer måste väl gått längs vandringsleden och letat vid det här laget?
Citera
2024-06-07, 21:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Borde finnas där, så tidsfråga kanske innan imorgon bitti
Ja, vi får hoppas på det. Leden ser ut att göra en snirklig båge in mot land och sedan ut igen mot kusten. Måste ha varit stekhett.
Citera
2024-06-07, 21:33
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Vandringsleden som han slog in på vid Pedi tar tre timmar för en vältränad person att gå. Tydligen är leden svår att följa och det är lätt att man går fel. Han drabbades nog av värmeslag där nånstans.

Det låter konstigt att han skulle ta någon annan väg än den kortaste från stranden , hade han haft lust på en längre tur borde han tagit en alternativ väg direkt från stranden . Det ser ut som det går ravin / Stig bäckfåra i riktning sydväst från stranden upp mot bergen som skulle kunna vara ett möjligt vägval om man vill ha länge runda som tar en uppåt . Men med tanke på att han gick med solparasoll så tror jag inte det är aktuellt .
Citera
2024-06-07, 21:33
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ja, vi får hoppas på det. Leden ser ut att göra en snirklig båge in mot land och sedan ut igen mot kusten. Måste ha varit stekhett.

Pallar du å länka om du har nån karta med leden?
Citera
2024-06-07, 21:36
Medlem
Citat:
Vandringsleden som han slog in på vid Pedi tar tre timmar för en vältränad person att gå. Tydligen är leden svår att följa och det är lätt att man går fel. Han drabbades nog av värmeslag där nånstans.
Jag blir inte klok på vilken vandringsled detta är... Han syntes i Pedi och vännernas hus är i Symi Town alt. Gialos/Gyalos (beroende på nyhetskälla) som, enligt vad jag kan se, är strax nordväst om Symi Town. Från Pedi 2,1km. Kan ju aldrig ta tre timmar om man inte kryper? Och i vilket fall... om man kollapsar borde man vara lätthittad? Bara allra sista biten (Gialos hamn) går man vid vatten, lite beroende på exakt var vännernas hus är. Det är ju som om han avdunstat!?
Citera
2024-06-07, 21:37
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly

Har också svårt att hitta den svåra leden. Finns inget Gyalos om man söker på Googles karta.
Citera
2024-06-07, 21:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Det låter konstigt att han skulle ta någon annan väg än den kortaste från stranden , hade han haft lust på en längre tur borde han tagit en alternativ väg direkt från stranden . Det ser ut som det går ravin / Stig bäckfåra i riktning sydväst från stranden upp mot bergen som skulle kunna vara ett möjligt vägval om man vill ha länge runda som tar en uppåt . Men med tanke på att han gick med solparasoll så tror jag inte det är aktuellt .
Han gick från beachen längs vattnet till Pedi. Där finns det osäkra uppgifter om att han ska ha talat med människor vid busstationen. Han hade anlänt till ön dagen innan, så förmodligen var han inte bekant med ön. Allt tyder väl på att han helt enkelt valde fel väg hem. Kanske trodde han att det var en genväg? Vem vet. Dessutom mådde han lite dåligt. Det var därför han ville hem. Tyvärr lär vi aldrig få veta hur han tänkte.
Citera
2024-06-07, 21:39
Medlem
Citat:
Måste vara denna (alternativet mot mitten av ön)? https://www.google.com/maps/dir/Dimi+and+Aliki's+Central+Studio,+Gialos,+Simi+856+ 00,+Grekland/Pedi,+Grekland/@36.6136578,27.8344191,15z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x14be2b78afa313 fb:0xd094d9eeda5adcf1!2m2!1d27.8349536!2d36.615445 !1m5!1m1!1s0x14be2beab443ea4b:0x79eedc39be47a416!2 m2!1d27.8551223!2d36.6143676!3e2?entry=ttu
(Förlåt för megalång länk, första gången jag delar länk här )
Citera
2024-06-07, 21:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Alatum
Jag blir inte klok på vilken vandringsled detta är... Han syntes i Pedi och vännernas hus är i Symi Town alt. Gialos/Gyalos (beroende på nyhetskälla) som, enligt vad jag kan se, är strax nordväst om Symi Town. Från Pedi 2,1km. Kan ju aldrig ta tre timmar om man inte kryper? Och i vilket fall... om man kollapsar borde man vara lätthittad? Bara allra sista biten (Gialos hamn) går man vid vatten, lite beroende på exakt var vännernas hus är. Det är ju som om han avdunstat!?
Finns säkert bättre karta!
https://www.alltrails.com/sv-se/greece/symi/symi
Citera
2024-06-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Har också svårt att hitta den svåra leden. Finns inget Gyalos om man söker på Googles karta.
Jag hade också väldigt svårt att hitta, men lyckades till slut. Gyalos är hamnbyn precis nordväst om Symi Town. Jag delade precis en (jättelång...) länk. Väljer man "till fots" är där direkta vägen i mörkblått och den långa vägen (som rör sig in mot mitten av ön i en både) i ljusblått.
Citera
2024-06-07, 21:48
Medlem
EvilElviss avatar
Har dom inte hittat gubbfan än?

Vad fick han, cancerbesked?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem