Citat:
Oplanerat brott…
Ett sådant kan väl vara av två slag.
1. Brottet saknar bakgrundshistoria: Någon känner attraktion till Helena och börjar tafsa på henne där och då. Ingen medveten avsikt att döda eller misshandla.
2. Brottet har en bakgrundshistoria. Gärningsmannen och Helena har sedan tidigare en osämja om något. Osämjan blossar upp igen. Ingen medveten avsikt att döda eller misshandla.
I bägge fallen är gärningen oplanerad.
Jag upplever att det är nr 1 som är uppfattningen som är förhärskande här. Därför letas det gärningsmän till höger och vänster och deras karaktär och förehavanden ska helst granskas in i minsta detalj, och man förutsätter att alla de som nämns som tänkbara gärningsmän känner attraktion till henne.
Men är det självklart?
Om vi börjar fundera på nr 2 så inser vi snabbt att det blir viktigt att kartlägga Helenas liv och leverne. Och den biten, finns det, som några andra påpekat, inget intresse i tråden för. Varför?
Ett sådant kan väl vara av två slag.
1. Brottet saknar bakgrundshistoria: Någon känner attraktion till Helena och börjar tafsa på henne där och då. Ingen medveten avsikt att döda eller misshandla.
2. Brottet har en bakgrundshistoria. Gärningsmannen och Helena har sedan tidigare en osämja om något. Osämjan blossar upp igen. Ingen medveten avsikt att döda eller misshandla.
I bägge fallen är gärningen oplanerad.
Jag upplever att det är nr 1 som är uppfattningen som är förhärskande här. Därför letas det gärningsmän till höger och vänster och deras karaktär och förehavanden ska helst granskas in i minsta detalj, och man förutsätter att alla de som nämns som tänkbara gärningsmän känner attraktion till henne.
Men är det självklart?
Om vi börjar fundera på nr 2 så inser vi snabbt att det blir viktigt att kartlägga Helenas liv och leverne. Och den biten, finns det, som några andra påpekat, inget intresse i tråden för. Varför?
Känner inte igen mig i att intresse inte finns för Helenas leverne. Problemet är att de som känner henne har få smaskiga saker att berätta. Kristen uppväxt i stabilt hem har väl hållit henne ganska väl på kurs. Enda undantaget är väl om hon haft ThSt som kk fast han var ihop med ASP.
Tyvärr är relationen mellan ThSt och Helena väl dold i tråden, och jag menar att den bör undersökas närmare.
Prinzezzan uppger tidigt fakta kring "hundkompisen" som stämmer som hand i handske med ThSt, men hon nämner inte hans namn i tråden. Hon håller inte heller med om att Helena och ThSt varit ett par. Istället skriver hon att Helena "hade ett fling för ThSt vid något tillfälle". Det är först när andra källor, t.ex. Propparn, nämner att Helena och ThSt varit ett par som Prinzezzan erkänner relationen. Prinzezzans nära förhållande till ThSt står dock i öppen dagar eftersom hon t.ex. känner till hans förhör i samband med att Pilot var misstänkt. Dvs Prinzezzan berättar inte något som är negativt för ThSt och erkänner saker först när andra har erkänt dem.
Det är märkligt eftersom Prinzezzan själv kopplar sig till ASP:
Citat:
Mail-källan är någon jag har känt i flera år och som har "känningar" runt Pernilla W, utan att säga för mycket. Så jag litar på denna information.
Det var en annan uppgiftslämnare som hade fått uppgifter om TS. Hur de andra som också fått uppgifter om TS fått sina uppgifter, det vet jag inte.
Det var en annan uppgiftslämnare som hade fått uppgifter om TS. Hur de andra som också fått uppgifter om TS fått sina uppgifter, det vet jag inte.
Citat:
Tack för det Prinzezzan. Jag hoppas också att Thomas får reda på vad som skrivs här, och att någon ihärdigt pekar ut honom som möjlig pilotman. Jag hoppas och tror att Thomas förstår vem. Det finns inga som helst rykten om honom i M-stad, som sagts härinne. Det är bullshit. Inte om Robert heller.
Prinzezzans beroende av ASP gör därför att jag starkt tvivlar på det ASP skiver om ThSt, särskilt som divadnil har helt andra uppfattningar om uppgifter från PR:
Citat:
Det innebär att antingen ljög han för dig eller så ljög han för mig. Han skrev uttryckligen att han ALDRIG sett Helena med TS och om de varit ett par så måste det ha varit innan han blev tillsammans med UA. Och du verkar till att känna honom så troligtvis ljög han då för mig.. Det innebär att det andra jag fått info om från honom faller och då undrar man varför han ljög om en sån sak? Hans bror blev ifrågasatt här på slutet i pm och han blev inte glad över det. Försvarsställning direkt. Hans bror "var sin egna värsta fiende" angående att brodern pratade mycket om HA på fyllan. Märkligt va?
Citat:
Citat:
Jag tror absolut inte att han ljög. PR var riktigt dålig på namn. Om jag frågade honom i PM om han t ex kände till någon med ett visst namn, så nekade han. När jag sedan mailade en bild på samme kille, så kunde han skriva: "Jaså, han! Jag är skitkass på namn."
Jag frågade honom också om TS. Nej, hade aldrig hört om honom. Men när han fick en bild på TS skickad till sig, då kände han igenom honom. "Det var han! Hette han så?"
Jag har aldrig kommit på honom med en enda lögn under de år i tråden jag frågat honom om olika saker. (Han uttryckte alltid, att jag skulle ställa kritiska frågor! Han var mycket noga med det!) Det han sa stämde alltid med vad jag kommit fram till genom mina egna undersökningar. Jag kan ärligt säga, att PR ofta nog var för snäll och ärlig för sitt eget bästa. Han hade svårt att se och förstå varför vissa personer behandlade honom på ett mycket elakt sätt. "Men jag har ju inte gjort den och den något, så varför är de taskiga mot mig?" Han förstod inte.
Ang. sin bror, så var PR ledsen över att brodern skulle baktalas och misstänkas, just för att han var bror med PR. PR förstod inte varför han skulle dras in. Han menade att brodern aldrig skulle kunna hålla käf*en, om han hade varit inblandad.
Det är min egen, ärliga uppfattning av PR.
Jag frågade honom också om TS. Nej, hade aldrig hört om honom. Men när han fick en bild på TS skickad till sig, då kände han igenom honom. "Det var han! Hette han så?"
Jag har aldrig kommit på honom med en enda lögn under de år i tråden jag frågat honom om olika saker. (Han uttryckte alltid, att jag skulle ställa kritiska frågor! Han var mycket noga med det!) Det han sa stämde alltid med vad jag kommit fram till genom mina egna undersökningar. Jag kan ärligt säga, att PR ofta nog var för snäll och ärlig för sitt eget bästa. Han hade svårt att se och förstå varför vissa personer behandlade honom på ett mycket elakt sätt. "Men jag har ju inte gjort den och den något, så varför är de taskiga mot mig?" Han förstod inte.
Ang. sin bror, så var PR ledsen över att brodern skulle baktalas och misstänkas, just för att han var bror med PR. PR förstod inte varför han skulle dras in. Han menade att brodern aldrig skulle kunna hålla käf*en, om han hade varit inblandad.
Det är min egen, ärliga uppfattning av PR.
Citat:
Kanske han var ovetande om namnet när du tog upp det men han visste vem TS var nu när vi samtalade om honom så den förklaringen håller inte. Förövrigt så var han tillmötesgående mot mig och inte otrevlig på något sätt. Jag har aldrig haft honom som GM men det ser inte bra ut att vissa fått hot från honom om man säger så.
Prinzezzan har en hel del att förklara när hon kommer tillbaka, om hon nu kommer tillbaka med samma användarnamn...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2024-06-07 kl. 16:18.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2024-06-07 kl. 16:18.