2024-06-07, 15:49
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Men herregud, du kan väl inte jämföra dessa yrkeskunniga gentlemän med samhällets mest destruktiva våldsverkare.

Du hävdar ju att BO var hederlig. Då måste jag jämföra honom med hederliga musiker. Hederliga musiker skjuter inte ihjäl varandra. Så det finns med andra ord ingen logik i att BO blev mördad av konkurrenter i musikbranschen.
Citera
2024-06-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
Ja exakt, men verkar som att många förbiser det faktumet att han började sjunga väldigt mycket om kärlek, och väldigt fina låtar utan sex, fitta, droger och vapen, han släppte även en sista låt & hade planer på att lägga ner. Folk förstår inte att han kanske ändrat hela sitt synesätt?
Jag testade droger när jag var yngre, det betyder inte att jag lever ett kriminellt liv heller för den delen.
Jag håller med. Hans senaste musik var inriktad på kärlek och förhållanden. Ingen ska behöva bli dömd för tidigare livsstil hela livet. De flesta av oss har gjort saker tidigare i livet, som vi inte skulle göra igen.
Citera
2024-06-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Finns skottpeng ute på 23 bögen va?

Mkt möjligt, tror att han håller sig utomlands!
Citera
2024-06-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Det är svårt att hitta några kloka inlägg i denna djungel av rasister, incels och troll. Men jag instämmer i ditt inlägg 💯 C.Gambino var en städad kille, det vill säga inte kriminell. Det har jag fått bekräftat. Därför gör mordet på honom ännu mer svårbegripligt. Handlar det om pengar (svikna av sina egna) eller att man ville skada andra (23 eller någon nära vän) genom mordet på honom?

Precis, det är det jag också tror. Han blev nog utsåld av sina egna tyvärr. Eller så ber 23 involverad i detta som du säger. ELLER så kan det också ha och göra med att södra vill plocka så många som associeras med norra barnen som dem kan, och att just smattra en stor kändis som Gambino ses som en stor ”vinst”
Citera
2024-06-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Håller med om att just den texten är under all kritik men vissa andra av hans texter är rätt fina. Som "Dör för dig"
https://open.spotify.com/track/3yAP1AKORlEgS8JFjUDbLK?si=5535936bcc294e29

"Sista gång" är också ganska fin: https://open.spotify.com/track/2i659C6ywROaFG0kj5eOoA?si=830cf3cbc88c408f

Ok, tydligen handlade inte alla hans raptexter om våld och kriminalitet. Men för mig spelar det mindre roll. Han valde att skapa sig en artistkarriär inom en genre som i mycket stor utsträckning går ut på att glorifiera och romantisera gängkriminalitet. Han hade uppenbarligen kontakter inom den gängkriminella världen. Och han var, enligt vad polisen sagt i media, kriminellt belastad.

Sammantaget betyder detta att han "valt sida", på så sätt att han valt att vara lojal med den kriminella världen och inte med det "vanliga" samhället. Jag kan inte känna någon sorg över att en sådan person blivit mördad. Enligt min åsikt fick han vad han förtjänade.
Citera
2024-06-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Ja, men du citerade en bild som var från Google bildsök och inte på BO.

ok och i hur många kommentar ska vi skriva innan du svarar på frågan :-)
Citera
2024-06-07, 15:57
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Du hävdar ju att BO var hederlig. Då måste jag jämföra honom med hederliga musiker. Hederliga musiker skjuter inte ihjäl varandra. Så det finns med andra ord ingen logik i att BO blev mördad av konkurrenter i musikbranschen.

Nej, det tror inte jag heller, i den mån man kan tala om att detta är musiker. Jag tror att han blev dödad för att han var en kändis som hängde med konkurrenter enligt gatans logik.
Citera
2024-06-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag håller med. Hans senaste musik var inriktad på kärlek och förhållanden. Ingen ska behöva bli dömd för tidigare livsstil hela livet. De flesta av oss har gjort saker tidigare i livet, som vi inte skulle göra igen.

Ja ni har en poäng i det.
Citera
2024-06-07, 16:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Finns statistik om de vanligaste dödsorsakerna bland musiker.
Rap och hip hop så är mord 52 procent. Ingen annan musikgenre kommer i närheten av den siffran.
https://theconversation.com/music-to-die-for-how-genre-affects-popular-musicians-life-expectancy-36660
Citera
2024-06-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Ja ni har en poäng i det.

Vilka är de grabbar som är anhållna?
Hoppas de löser det! Oavsett så förlorar Göteborg en musiker, sluta skita ner staden.
Citera
2024-06-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikJohansen
Vad var det som Sarettii la upp på sin Instagram story? Killen är bara en liten skitunge utan muskler som backas upp av Backagänget.
Han la en story me en låt som man kan säga dissa gambino
Citera
2024-06-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
"Ey, hör du mig?
Vad jag gör för dig, bara jag får dig må bra
Jag dör för dig, jag behöver dig
Bara jag ser dig en dag"

Med den inställningen kanske det är lika bra att "gå hädan" ?

4 rader, 28 ord och de flesta förekommer många gånger.
Ett enda ord med flera än fem bokstäver i !

Hade han någon dokumenterad skolutbildning eller var han hemmasittare ?
Och "Grammis" (Grattis förresten) var väl ett ord som nästan var i längsta laget ?
Han studerade universitet och jobbade som lärare innan han blev rappare. Iaf plugga han när han rappade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in