Citat:
Ursprungligen postat av
BennyBoi
Problemet med det resonemanget är att den typen av musik innebär en viss livsstil, ett visst umgänge och attraherar ett särskilt klientel av vänner och fans. Man måste själv ha åtminstone ena foten i den miljön för att kunna leverera. Alla artisterna du nämner har mycket riktigt en sådan bakgrund. Jag skulle fö inte bli det minsta förvånad om någon av dom plötsligt hittades skjutna.
Jag hade likväl också kunnat börja rappa om sånt, och jag är definitivt städad haha, har inget med sånt att göra men det är fortfarande inte svårt att förstå hur saker och ting går till.
Jag känner många som gör musik, och rappar om samma saker, men som inte har ett skvätt med kriminalitet och göra.
Alla artister jag nämnde har sån bakgrund kanske ja, men när Einar kidnappades och sköts så var det jätte synd om honom, men när samma sak händer Gambino är det hånskratt. Vad i helvete? Folk sitter och leker gud och vet ingenting om personen i fråga. Ingen pratar heller om de senaste kärlekslåtarna han gjorde, riktigt selektivt.
Man märker att ingen kände honom som person, han var inte involverad i skit så nu kan folk släppa sina konspirationsteorier.