2024-06-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
För att en låt som blinka lilla stjärna inte direkt pumpar ut en massa streams? Vad tror du själv helt ärligt?
Det drar streams i denna generationen som växer upp att lyssna på allt som involverar fitta, droger, vapen, gäng, annars kan du ju också kritisera 50 cent, tupac och alla de andra med.
Den franska gruppen han gjorde låten med, ska han börja sjunga om blommor mitt i deras refräng eller vad menar du?

Utöver texterna VAR han en städad kille.
Problemet med det resonemanget är att den typen av musik innebär en viss livsstil, ett visst umgänge och attraherar ett särskilt klientel av vänner och fans. Man måste själv ha åtminstone ena foten i den miljön för att kunna leverera. Alla artisterna du nämner har mycket riktigt en sådan bakgrund.

Jag skulle fö inte bli det minsta förvånad om någon av dom plötsligt hittades skjuten - eller vänta, blev inte Tupac skjuten? Japp.
Senast redigerad av BennyBoi 2024-06-07 kl. 15:34.
Citera
2024-06-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBoi
Problemet med det resonemanget är att den typen av musik innebär en viss livsstil, ett visst umgänge och attraherar ett särskilt klientel av vänner och fans. Man måste själv ha åtminstone ena foten i den miljön för att kunna leverera. Alla artisterna du nämner har mycket riktigt en sådan bakgrund. Jag skulle fö inte bli det minsta förvånad om någon av dom plötsligt hittades skjutna.

Jag hade likväl också kunnat börja rappa om sånt, och jag är definitivt städad haha, har inget med sånt att göra men det är fortfarande inte svårt att förstå hur saker och ting går till.
Jag känner många som gör musik, och rappar om samma saker, men som inte har ett skvätt med kriminalitet och göra.
Alla artister jag nämnde har sån bakgrund kanske ja, men när Einar kidnappades och sköts så var det jätte synd om honom, men när samma sak händer Gambino är det hånskratt. Vad i helvete? Folk sitter och leker gud och vet ingenting om personen i fråga. Ingen pratar heller om de senaste kärlekslåtarna han gjorde, riktigt selektivt.
Man märker att ingen kände honom som person, han var inte involverad i skit så nu kan folk släppa sina konspirationsteorier.
Citera
2024-06-07, 15:38
Medlem
Citat:
För att en låt som blinka lilla stjärna inte direkt pumpar ut en massa streams? Vad tror du själv helt ärligt?
Det drar streams i denna generationen som växer upp att lyssna på allt som involverar fitta, droger, vapen, gäng, annars kan du ju också kritisera 50 cent, tupac och alla de andra med.
Den franska gruppen han gjorde låten med, ska han börja sjunga om blommor mitt i deras refräng eller vad menar du?

Utöver texterna VAR han en städad kille.

Den stora skillnaden är dock att 2pac, 50 cent levde det livet dom rappar om. Att framstå som en gangster fast man inte lever det livet är nästan förknippat med självmord då folk blir avundsjuka alternativt vill testa hur hård han var.

Einar framstod också för någon han inte var egentligen. Samma med sebbe staxx men han hittade gud enligt honom, men jag är ganska säker på att det var ett sätt för honom att lämna det han har framstått sig för att vara, dvs en gangster. Alla vet att det var kinesen som egentligen var bakom kartellen och som gav gruppen cred på gatan.
Citera
2024-06-07, 15:39
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Eller så är det så enkelt som att folk såg att han blev större och större och tillslut tog chansen när han satte sin fot tillbaka i Sverige för att stoppa honom, kanske var konkurrens?

"Varför sköt inte Anders Glenmark Thomas Ledin när han såg att Ledin började konkurrera om popmarknaden?"

Citat:
Kanske var en varning för att han umgicks med folk och att dem siktade på benen men att han råkade se ansikte?

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt här. Folk som varnas meddelst kulor i benet för att de "umgås med folk" brukar generellt sett vara inblandade i skumrask. Så du argumenterar ju mot dig själv när du säger att det kan vara anledningen.

Citat:
VAD vet du?

Att det är ett jävla sammanträffande att just en gangsterrappare blir ihjälskjuten av gangsters. Vet du hur många som blir mördade i samband med rån årligen? Jag vet inte, men det är inte många - framförallt inte rånoffer som är hederliga. Och det är heller inte många som går runt med kontanter i plånboken som alls går att stjäla. Av alla rikingar i Sverige man skulle kunna ge sig på att försöka råna känns BO inte direkt som det mest naturliga målet. Om det inte var så att han själv ägnade sig åt kriminalitet vill säga, och därför var ett passande offer pga ovilja att dra in polisen om han skulle bli rånad.

Jag kan inte veta säkert att BO blev skjuten pga insyltning i gängkriminalitet, på samma sätt som jag inte kan veta säkert att Elvis inte blev kidnappad av utomjordingar. Jag kan bara säga vad som har högst sannolikhetsgrad. Och för den delen, vad fan vet du liksom? Om du ser något som uppvisar alla tecken på att vara en anka, varför envisas du med att hävda att det är en katt?
Citera
2024-06-07, 15:39
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
För att bli "ihjälskjuten med flera skott i ett planerat attentat i ett parkeringsgarage" räcker det dock inte att råka känna någon.

I den kriminella världen är det tillräckligt. Jag antar att det ger en viss status att likvidera en kändis som hänger med konkurrenter. Man kan ju undra.vad som driver någon att bli gangsterrappare.
Citera
2024-06-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi

Einar framstod också för någon han inte var egentligen. Samma med sebbe staxx men han hittade gud enligt honom, men jag är ganska säker på att det var ett sätt för honom att lämna det han har framstått sig för att vara, dvs en gangster. Alla vet att det var kinesen som egentligen var bakom kartellen och som gav gruppen cred på gatan.

Ja exakt, men verkar som att många förbiser det faktumet att han började sjunga väldigt mycket om kärlek, och väldigt fina låtar utan sex, fitta, droger och vapen, han släppte även en sista låt & hade planer på att lägga ner. Folk förstår inte att han kanske ändrat hela sitt synesätt?
Jag testade droger när jag var yngre, det betyder inte att jag lever ett kriminellt liv heller för den delen.
Citera
2024-06-07, 15:44
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
"Varför sköt inte Anders Glenmark Thomas Ledin när han såg att Ledin började konkurrera om popmarknaden?"

Men herregud, du kan väl inte jämföra dessa yrkeskunniga gentlemän med samhällets mest destruktiva våldsverkare.
Citera
2024-06-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
I den kriminella världen är det tillräckligt. Jag antar att det ger en viss status att likvidera en kändis som hänger med konkurrenter. Man kan ju undra.vad som driver någon att bli gangsterrappare.

Precis, för blir det offentligt att han hänger med folk från norra så blir det helt plötsligt mycket större och folk kan störa sig på att en kändis hänger med konkurrenter precis som du säger.
Citera
2024-06-07, 15:45
Medlem
Citat:
Okej så uppfattningen jag fått av Gambino är att han var bakom masken en väldigt trevlig och snäll person, tog studenten och pluggade vidare efter det, bodde i Dubai, och hälsade på sin mamma och sin pappa som fyller år.
Han hade flickvän och inte dömd. Han umgicks med folk från norra men han körde inte för någon. Han verkade utåt sett vara en väldigt städad, ordningsam grabb, att han sjunger som han gör kan vemsomhelst göra, det handlar om vad som får flest lyssningar, statistik och ofta är det inte ens dem själva som skriver låtarna, utan har en ghostwriter.
För att ha ”kopplingar” till gäng krävs det så lite som att du råkar känna och umgås med någon, det betyder fortfarande inte att du är INVOLVERAD.

Må du vila i frid.
Det är svårt att hitta några kloka inlägg i denna djungel av rasister, incels och troll. Men jag instämmer i ditt inlägg 💯 C.Gambino var en städad kille, det vill säga inte kriminell. Det har jag fått bekräftat. Därför gör mordet på honom ännu mer svårbegripligt. Handlar det om pengar (svikna av sina egna) eller att man ville skada andra (23 eller någon nära vän) genom mordet på honom?
Citera
2024-06-07, 15:45
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:

Precis, dom borde bli inspirerade av en sån som Roffe Ruff istället..
Citera
2024-06-07, 15:47
Medlem
fluff995s avatar
Citat:

Jag orkar inte riktigt dividera om var gränsen går för att vara "inblandad" i kriminalitet. Personligen drar jag gränsen långt innan beteendet gör över gränsen för att utgöra kriminella handlingar i sig självt. Blir man sen ihjälskjuten tycker jag röken får anses bekräfta elden, s.a.s. Alltså att BO inte bara hängde med kriminella, utan faktiskt ägnade sig åt kriminalitet själv. Hade han "bara" varit tjenis med kriminella är det ju mycket troligare att deras kriminella rivaler skjutit BOs polare istället för att skjuta honom.
Men ärligt talat, det är mycket diskussioner i tråden om varför BO umgicks med kriminella om han inte var kriminell själv. Jag skulle vilja vända på frågeställningen: Varför umgicks kriminella med BO om de inte kunde få ut något av honom som gynnade deras kriminella verksamhet? Vad man kan konstatera är att kriminella har stora möjligheter att dra nytta av en kändis som av någon anledning accepterats av det vita samhället.
Senast redigerad av fluff995 2024-06-07 kl. 15:51.
Citera
2024-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Precis, dom borde bli inspirerade av en sån som Roffe Ruff istället..

Yupp hade varit mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in