Hahaha, trollen trollar vidare med sitt trams ser jag. Mer fokuserade på att hata mig nu än något annat. Haters gonna hate.
Nåja, Avel hade fel och jag hade rätt. Så smart var inte Avel för han fattade inte ens att han hade fel trots att det var helt uppenbart och trots att åklagaren fick förklara för rätten hur det låg till och be om ursäkt för sina falska anklagelser. Istället sprang Avel och gömde sig under en sten så fort han kunde. Fegisen.
För det var så det var. Majas telefon var aldrig upplåst vid det aktuella tillfället. Och när alla påstod att så var fallet, inklusive Avel, så var det jag som påtalade felaktigheterna i detta och varför loggen från Majas telefon tydligt visade att den INTE låsts upp vid den aktuella tidpunkten.
Ännu en gång visade det sig att det som Maja sagt hela tiden, sedan hon börjat berätta sanningen, var sant. Hon hade inte låst upp telefonen vid den aktuella tidpunkten.
Det som de allra flesta av oss vetat om under en längre tid blev för åklagaren, trollen i tråden och inte minst Avel, pinsamt tydligt. Maja talar sanning, alla andra hade fel, hennes telefon blev inte upplåst kring den påstådda tidpunkten för mordet. Majas story håller ihop från början till slut. Hon är oskyldig till mordet på Tove, och mycket riktigt friades hon också från det och släpptes på fri fot omedelbart efter rättegången i hovrätten.
Angående telefonen så bör också uppmärksammas att Majas försvarsadvokat, den kompetenta Peter Gillberg, förklarade detta mycket klart och tydligt i radio redan när denna fråga kom upp första gången långt innan rättegången i hovrätten. Att hennes telefon inte låsts upp vid den aktuella tidpunkten, och att detta skulle komma att visa sig under rättegången. Utomordentligt klantigt av Avel, polisen och åklagaren att mot bättre vetande och tydliga loggar gå i den fällan, tvingas medge fel och be om ursäkt, under pågående rättegång

Åklagaren kunde inte göra som fegisen Avel, springa och gömma sig så fort hen hade fel, utan tvingades medge sitt misstag och be om ursäkt inför rätten och Maja.
Och här satt alla Majahatare och hejade på åklagaren utan att fatta ett skvatt. Och de flesta av er fattar uppenbarligen fortfarande inte ett skvatt
Haters gonna hate. Trevlig nationalklämdag på er, alla Majahatare