2024-06-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
"Det ska bli skönt att lämna det här jävla landet"
Känns repliken igen från Sällskapsresan nr 1?
Och jag säger detsamma om Malmö stad.
Det var så in i helvete skönt att lämna denna stad och bosätta mig på annat håll.
Född i Malmö, verkat i Malmö men nu bara måste jag ut från denna helveteshåla.

Malmö en gång känd som "parkernas stad" för att nu stundstals bli känd som
en av många där gängkriminella i stort betsämmer över vad som ska hända.

Är det någon som haft samma levnadsöde och i princip tvingats att flytta så skriv och berätta.
Som om Stockholm skulle va bättre. Fullt av bögar och töntar
Citera
2024-06-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Finns det någon här som har flyttat TILL Malmö och faktiskt trivs där?

Malmös geografiska läge i Sverige lockar mig. Nära till både Danmark och Tyskland och lite mildare vintrar. Dessutom är Malmö inte lika stort som t.ex. Stockholm.

Är det verkligen så illa i Malmö? Tycker det händer mer skit i Stockholm och Göteborg. Dessutom så bor väl de flesta babbarna i hyresrätter i typ Rosengård och liknande?

Asså Malmö är okey.. Men stört mycket krångliga och allmänt störda människor.
Sen att man blev vittne till skottlossning var väl ingen höjdare men det är Sverige i ett nötskal numera. Tror man har roligt här om man gillar vänsterpolitik och skottlossningar.
Citera
2024-06-07, 09:55
Medlem
Detta var 2020-2021, hur ser det ut nu med bidragen?

Malmö stad betalade ut försörjningsstöd om totalt mer än 1,1 miljarder kronor år 2020. Av detta gick 880 miljoner kronor till hushåll med minst en utrikes född sambo, och resterande 245 miljoner till inrikes födda hushåll, skriver samhällsanalytikern Nima Sanandaji i Bulletin.

Andra betalar av sin kommunalskatt till Malmö

En anledning till att kommunpolitikerna i Malmö inte behöver åtgärda bidragsberoendet är att andra kommuners invånare får betala genom kommunala skatteutjämningen. Malmö får 6,2 miljarder kronor under 2021 från andra kommuners invånare.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-07 kl. 09:59.
Citera
2024-06-07, 10:02
Medlem
Running_mans avatar
Varför bor du där än? Varför lämnade du inte igår?
Citera
2024-06-07, 10:08
Medlem
I genomsnitt tar den ekonomiska integrationsprocessen några år längre i Malmö jämfört med Stockholm och Göteborg.

Efter 8−9 år är cirka 40% självförsörjande i Stockholm.

I Göteborg är motsvarande siffra cirka ett årtionde.

I Malmö når 40% självförsörjning först efter 13−14 år.

I samtliga fall tar det långt över ett årtionde för 50% att nå upp till självförsörjning. I Malmö uppnås detta först efter cirka 20 år.
Citera
2024-06-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Jag har bott i Malmö i 3 år och kommer från början från en liten ort på landet ganska nära Göteborg. Såhär i efterhand vet jag faktiskt inte varför jag valde att flytta från första början. Ville väl helt enkelt utmana mig själv och testa på hur det var att bo i en storstad, komma ifrån min comfort-zone. Tyvärr har jag aldrig kommit till rätta här, jag tycker stämningen här är väldigt hård och jag märkte redan i tidigt stadie att om jag ska överleva här så måste jag steppa upp. Vilket jag aldrig riktigt lyckats med.. Jag vet inte om det är för att jag inte trivs i en storstad (oavsett stad) eller om jag är för långt hemifrån och att Göteborg känns mer hemma. Eller om det är för att Malmö är en såpass segregerad stad, men trivts här har jag aldrig gjort. Om man ska hårdra det så känns Malmö som en stad för knarkare, hipsters och kriminella. Jag har aldrig känt mig delaktig med min omgivning, bor centralt på möllan kan väl va en rolig plats om man gillar att festa vilket jag sällan gör. Många områden känns som ett ghetto, mycket skräp och lösdrivet folk (undantag Limhamn som fortfarande är fint). Det känns också som att araberna har tagit över allt här och det är ofta stökig och högljudd stämning. Enda lugna stunden på veckan är Söndag tidigt på morgonen.

Så just nu vill jag bara härifrån och aldrig komma tillbaka. De känslorna beror såklart inte bara på min omgivning då jag har en del personliga problem som jag aldrig lyckats lösa men jag har kört fast här och har inte lust med någonting och att komma till rätta i detta extremt multikulturella samhälle har jag aldrig lyckats med. Malmö känns tyvärr som ett sjunkande skepp och levnadsstandarden här är mycket sämre än där jag tidigare bott. Sämre arbetsvillkor, sämre lön, sämre arbetsmiljö och generellt hårdare stämning, sen är det väl billigare att bo här med bostad etc. Men det känns väldigt ofta som en laglös stad där polisen har tappat kontrollen.

Det där får man ofta höra. Hur bra Malmö är som ligger nära en massa platser som inte är Malmö.
Citera
2024-06-07, 10:26
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Malmö har väl alltid varit skit

Invandrare eller inte.

Finns väl inget vettigt som kommer från Malmö ? Varför räknas det ens till Sverige?

Knip käft o läs historia,
Malmö är svenskt pga Karl X, svearnas konung.

Sen att detta folk tappade allt förstånd och tog nationellt självmord är en annan fråga
Citera
2024-06-07, 10:36
Medlem
Det är ju för fan sjukt att en stads bobarhet ska bestämmas av huruvida de "stora gangstrarna" för tillfället sitter inne eller ej.
Citera
2024-06-07, 10:55
Medlem
BevinLees avatar
Hade det inte varit för den där jävla dialekten så hade jag valt Malmö som skönast o bäst placerad plats i Sverige. Lätt och billigt att ta sig ut i världen - påhittiga och driftiga människor. Kriminalitet finns överallt.
Citera
2024-06-07, 11:05
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Så jävla negativa ni är. Malmö har blivit en mycket lugnare stad de senaste 2-3 åren. Här händer inte mycket numera om man bortser från Rosengård.

Skulle tro att detta beror på att de flesta av dom stora gangstrarna sitter inne. Men det är bara vad jag tror. Har ingen insyn i den världen. Känner mig inte ett dugg rädd att gå ut på stadens gator efter mörkrets intåg längre.

Visst det finns många invandrare i Malmö. Malmö har alltid varit invandrartätt. Men man ska också ha i åtanke att de allra flesta går till jobbet varje morgon och lever ordnade liv.

Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

Sedan håller jag med om att rättsvårdande myndigheter måste fortsätta låsa in de som tillhör kriminella gäng.

Än är inte den sista idioten född!
Citera
2024-06-07, 11:09
Medlem
Cameltotems avatar
Har någon av er ens varit i Malmö?

Malmö C är vitare än princip varenda småstad, helginsborg, landskrona, örebro, västerås etc etc.

Extremt mycket invandrare så klart men inte där Svenskar rör sig.
Citera
2024-06-07, 11:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det räcker ju att flytta till Västra Malmö? Jag bodde i villorna vid stranden, Bellevue, lika fint och lugnt som Djursholm. En dag koim en tiggare gående på trottoaren, jag såg honom från köksfönstret. "Han hör inte hemma här" tänkte jag direkt. 50 sekunder senare kom första polisbilen och kollade honom, någon i fina villorna som kände polischefen ringde antagligen ett samtal.

Men visst, jag var precis i Stockholm, stod mitt i värsta tunneln mellan T-centralen och centralstation. 1000-tals ointresserade människor sprang runt omkring mig. Det är här man ska bo. Ett ställe utan inskränkthet och med nya ansikten varenda dag. Även Bellevue är extremt inskränkt och barnen köper när de är vuxna villor 200 meter från pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in