2024-06-07, 11:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har någon av er ens varit i Malmö?

Malmö C är vitare än princip varenda småstad, helginsborg, landskrona, örebro, västerås etc etc.

Extremt mycket invandrare så klart men inte där Svenskar rör sig.
Hucklena är i Östra Malmö och huckelbältet slutar väl kring Värnshemstorg eller så. De har dock tagit över en del bryggor på stranden så man måste vara mer selektiv än för 10 år sedan, och ställen som Västra hamnen kan ha arab-BMW-ägare som bränner vissa kvällar. Ställen som Emporia dräller med invandrande tonåringar.
Citera
2024-06-07, 11:12
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Flashback överdriver enormt. Jag flyttade till Malmö och trivs, kriminaliteten är inget du direkt märker som svensk. Inflyttningen av välutbildade vita svenskar (och andra europeer) är faktiskt ganska stor. Staden har många fördelar gentemot Göteborg / Stockholm, klimatet, och lättheten att fixa hyfsat boende är överlägset de andra större städerna. Staden har även blivit märkbart bättre under de 6 år som jag har bott här, det är en tydlig uppgång.

Kaosblattar är inget unikt för Malmö, utan något som existerar i hela landet vid det här laget. De håller sig framförallt till sina bostadsområden (och där bor inga svenskar).

Exakt. Detta argument kan man haft mot Malmö för 5-10 år sedan men nu ser varenda stad ut så här så det är liksom inget argument längre.
Citera
2024-06-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Finns det någon här som har flyttat TILL Malmö och faktiskt trivs där?

Malmös geografiska läge i Sverige lockar mig. Nära till både Danmark och Tyskland och lite mildare vintrar. Dessutom är Malmö inte lika stort som t.ex. Stockholm.

Är det verkligen så illa i Malmö? Tycker det händer mer skit i Stockholm och Göteborg. Dessutom så bor väl de flesta babbarna i hyresrätter i typ Rosengård och liknande?
Nej på sista frågan .Ta en promenad i vilket område som helst o titta på namnskyltarna i porten så ser du att arabiska namn förekommer överallt o är i majoritet nästan jämt. I vissa hus 90 % arabnamn och då i sk bra områden (alltså kallades bra innan). Jag överdriver inte . Brukar kolla ibland på mina promenader. Trivs jag i Malmö? Nej, men det är ju inte bara att flytta o vart? Ur askan i elden ?
Citera
2024-06-07, 11:15
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hucklena är i Östra Malmö och huckelbältet slutar väl kring Värnshemstorg eller så. De har dock tagit över en del bryggor på stranden så man måste vara mer selektiv än för 10 år sedan, och ställen som Västra hamnen kan ha arab-BMW-ägare som bränner vissa kvällar. Ställen som Emporia dräller med invandrande tonåringar.

Ett generellt tips gällande stränder är att bada på förmiddagen.

Gröningen i Helsingborg är t ex 95% Svenskar fram till lunch och vid eftermiddagen och kväll är det 95% invandrare. Jag har aldrig i mitt liv sett så koordinerat och konsekvent folkutbyte.

Ska man verkligen kvällsbada då får man ta sig till ett ställe som inte går att nå med bil, för invandrare har varken närheten eller orken för att cykla eller gå.

Det är skrämmande träffande i hela Sverige och detta kan man givetvis använda till sin fördel!
Citera
2024-06-07, 11:16
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
De flesta invandrare är skötsamma skattebetalare som arbetar lika hårt som etniska svenskar.

För vissa särskilda invandrar-grupper stämmer detta tveklöst. Iranier, greker, etc. Men tittar man på dem som en grupp säger iaf SCB att över hälften av blattarna fortfarande inte skaffat sig jobb 10 år efter att de flyttat hit.

Med lite enkel huvudräkning kring hur många ärliga skattebetalare som krävs för att hålla en bidrags-snyltare flytande (blatte eller white trash är sak samma) ovanpå vad det kostar att stötta barn, äldre, etc, så är det enkelt att förstå att vi går under som land på grund av blattarna.
Citera
2024-06-07, 11:17
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:

Gröningen i Helsingborg är t ex 95% Svenskar fram till lunch och vid eftermiddagen och kväll är det 95% invandrare. Jag har aldrig i mitt liv sett så koordinerat och konsekvent folkutbyte.

Det är skrämmande träffande i hela Sverige och detta kan man givetvis använda till sin fördel!

Alltid funnit det underligt hur blatten går runt med 3-4 åringar på stan även efter kl 2200.
Antar det till stor del har att göra med avsaknad av arbete att gå till på morgonen?
Citera
2024-06-07, 11:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Ska man verkligen kvällsbada då får man ta sig till ett ställe som inte går att nå med bil, för invandrare har varken närheten eller orken för att cykla eller gå.

Det är enklare än så, invandrarna kommer med bussarna och på Ribban så häckar de därför på de tre bryggor som ligger vid busshållplatsen. De klarar inte att gå 300 meter så en svensk kan hitta en parkering långt från en busshållplats så är bryggan helsvensk. Stränder som man nästan enbart kan nå med bil som Skanör Falsterbo är rimligen nästan helsvenska, det kostar ju 50 kr att parkera bilen där och det är bara svenskar som har pengar.

Inte för att invandrarna stör jättemycket på Ribban. De kommer med sina stora familjer, man ser att alla barnen fått nya badbyxor, sedan går de långa bryggan fram till vattnet, tittar lite på det, och åker hem igen. Ingen kan simma.

Jag flyttade med familjen till Malmö för 21 år sedan. Då var iofs samtliga stränder hel-svenska utöver Sibbarp där invandrarna häckade redan då. Så visst har det hänt något i Malmö sedan dess.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2024-06-07 kl. 11:23.
Citera
2024-06-07, 11:21
Medlem
regeringskiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
"Det ska bli skönt att lämna det här jävla landet"
Känns repliken igen från Sällskapsresan nr 1?

Citatet du hänvisar till är för det första felaktigt citerat, för det andra så är det (felriktad) kritik mot parkeringsvakter och "förmyndar-mentalitet" - det handlar inte om migrationspolitik eller demografi, det är en gubbe som är sur för att hans bil blev bogserad från område där stoppförbud råder.

Sen vet jag inte om karaktären "Gösta" är den bästa personen att identifiera sig med, men med tanke på din trådstart så kan jag absolut se släktskapet.
Citera
2024-06-07, 11:33
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Har aldrig kvävts i en stad som det känns att man gör nu.
Känner igen mig mycket i det du skriver. Värre blir det för varje år.

Kollar också på tillflyktsort på landet med min fru.
Citera
2024-06-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Blattarna har väl tagit över hela Skåne och även Småland? Ystad, Karlskrona och Vaxjö var fulla av blattar när jag var där förra året. Tyckte det var så fruktansvärt jävla sorgligt att se men de ska ut ur vårt land vare sig de vill eller inte.

Du kan nog fortsätt att rabbla svenska städer tyvärr. Med undantag för några få exklusiva områden kryllar det av utlänningar. Sverige är kört i botten och många svenskar kommer att fly eländet framöver.
Citera
2024-06-07, 12:39
Bannlyst
Flytta till Stockholm, mycket bättre stad än Malmö .
Citera
2024-06-07, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Knip käft o läs historia,
Malmö är svenskt pga Karl X, svearnas konung.

Sen att detta folk tappade allt förstånd och tog nationellt självmord är en annan fråga

Idag skulle svenska folket jubla av glädje om isarna över stora bält 1658 hade fått smakat på klimat förändringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in