2024-06-07, 06:55
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Malmö... Hela Sverige är en psykologisk-krigsföring och en skithåla, man blir inte frisk mentalt av att bo i Sverige. Det är 7000x bättre att bo i en jungel med apor.
Citera
2024-06-07, 06:57
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Så jävla negativa ni är. Malmö har blivit en mycket lugnare stad de senaste 2-3 åren. Här händer inte mycket numera om man bortser från Rosengård.

Skulle tro att detta beror på att de flesta av dom stora gangstrarna sitter inne. Men det är bara vad jag tror. Har ingen insyn i den världen. Känner mig inte ett dugg rädd att gå ut på stadens gator efter mörkrets intåg längre.

Visst det finns många invandrare i Malmö. Malmö har alltid varit invandrartätt. Men man ska också ha i åtanke att de allra flesta går till jobbet varje morgon och lever ordnade liv.

Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

Sedan håller jag med om att rättsvårdande myndigheter måste fortsätta låsa in de som tillhör kriminella gäng.

Fast det där är bara skitsnack. Dom tjänsterna du hänvisar till att dom behövs för hade det inte varit lika stort tryck på om det inte vore för invandrarna själva, dom bidrar inte till att Sveriges export direkt vilket är det enda som räknas i BNP sammahang.

Sen är det 100 % lugnare nu i Malmö för att det inte finns gängkonflikter FÖR TILLFÄLLET, dvs det finns någon som är herre/klan på täppan just nu. Aldrig i helvete att det är för att man blivit assimilerade.

För det tredje så går Malmö stad fetback och förlitar sig 100 % på transföreringar från övriga delar av Sverige för att ha råd med driften. Det intressanta tycker jag är att man har bättre kvalitet på stadskärnan, lokaltrafiken mm än t.ex. Stockholm som är bättre ekonomiskt... det är ungefär som man blir belönad för att gå back.
Citera
2024-06-07, 07:25
Medlem
Mr.Teabags avatar
Finns det någon här som har flyttat TILL Malmö och faktiskt trivs där?

Malmös geografiska läge i Sverige lockar mig. Nära till både Danmark och Tyskland och lite mildare vintrar. Dessutom är Malmö inte lika stort som t.ex. Stockholm.

Är det verkligen så illa i Malmö? Tycker det händer mer skit i Stockholm och Göteborg. Dessutom så bor väl de flesta babbarna i hyresrätter i typ Rosengård och liknande?
Citera
2024-06-07, 08:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Malmö har alltid varit en smältdeg för arabjävlar, judarna, danskar o massa annat skit.
Citera
2024-06-07, 08:40
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Finns det någon här som har flyttat TILL Malmö och faktiskt trivs där?

Malmös geografiska läge i Sverige lockar mig. Nära till både Danmark och Tyskland och lite mildare vintrar. Dessutom är Malmö inte lika stort som t.ex. Stockholm.

Är det verkligen så illa i Malmö? Tycker det händer mer skit i Stockholm och Göteborg. Dessutom så bor väl de flesta babbarna i hyresrätter i typ Rosengård och liknande?

Flashback överdriver enormt. Jag flyttade till Malmö och trivs, kriminaliteten är inget du direkt märker som svensk. Inflyttningen av välutbildade vita svenskar (och andra europeer) är faktiskt ganska stor. Staden har många fördelar gentemot Göteborg / Stockholm, klimatet, och lättheten att fixa hyfsat boende är överlägset de andra större städerna. Staden har även blivit märkbart bättre under de 6 år som jag har bott här, det är en tydlig uppgång.

Kaosblattar är inget unikt för Malmö, utan något som existerar i hela landet vid det här laget. De håller sig framförallt till sina bostadsområden (och där bor inga svenskar).
Citera
2024-06-07, 08:48
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Malmö... Hela Sverige är en psykologisk-krigsföring och en skithåla, man blir inte frisk mentalt av att bo i Sverige. Det är 7000x bättre att bo i en jungel med apor.

Ingen större skillnad...
Citera
2024-06-07, 08:48
Medlem
isgetens avatar
Klart Malmö har en lite extra utsatt situation. Det brukar ju vara första anhalten för babbeluringarnas importvaror. Blev väl ännu värre när bron byggdes.

Dom måste ju ha några som tar emot grejerna så då blir det ju att dom gärna bosätter sig där. Sedan är det ju nära till släkten och andra klaner i tex Tyskland.
Citera
2024-06-07, 08:54
Medlem
Muppetys avatar
Jag vet inte hur det ser ut nu, men när jag var 13-14 år så åkte vi ner (från Ängelholm) o festade hela natten ute på gatorna i Malmö. Vi kände oss relativt trygga o kunde ta tåget hem framåt småtimmarna. Det var runt 1993-1994.

Har dom gjort kaoz med Malmö nu?
Citera
2024-06-07, 08:58
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Är man normalt försiktig och undviker att vistas i problemområden vid vissa tidpunkter kan man känna sig lika säker i Malmö som i någon annan stad eller på landsbygden.

De flesta invandrare är skötsamma skattebetalare som arbetar lika hårt som etniska svenskar. Att de inte pratar perfekt svenska innebär inte att de är dumma och saknar utbildning.
Citera
2024-06-07, 09:03
Medlem
Jag har bott i Malmö i 3 år och kommer från början från en liten ort på landet ganska nära Göteborg. Såhär i efterhand vet jag faktiskt inte varför jag valde att flytta från första början. Ville väl helt enkelt utmana mig själv och testa på hur det var att bo i en storstad, komma ifrån min comfort-zone. Tyvärr har jag aldrig kommit till rätta här, jag tycker stämningen här är väldigt hård och jag märkte redan i tidigt stadie att om jag ska överleva här så måste jag steppa upp. Vilket jag aldrig riktigt lyckats med.. Jag vet inte om det är för att jag inte trivs i en storstad (oavsett stad) eller om jag är för långt hemifrån och att Göteborg känns mer hemma. Eller om det är för att Malmö är en såpass segregerad stad, men trivts här har jag aldrig gjort. Om man ska hårdra det så känns Malmö som en stad för knarkare, hipsters och kriminella. Jag har aldrig känt mig delaktig med min omgivning, bor centralt på möllan kan väl va en rolig plats om man gillar att festa vilket jag sällan gör. Många områden känns som ett ghetto, mycket skräp och lösdrivet folk (undantag Limhamn som fortfarande är fint). Det känns också som att araberna har tagit över allt här och det är ofta stökig och högljudd stämning. Enda lugna stunden på veckan är Söndag tidigt på morgonen.

Så just nu vill jag bara härifrån och aldrig komma tillbaka. De känslorna beror såklart inte bara på min omgivning då jag har en del personliga problem som jag aldrig lyckats lösa men jag har kört fast här och har inte lust med någonting och att komma till rätta i detta extremt multikulturella samhälle har jag aldrig lyckats med. Malmö känns tyvärr som ett sjunkande skepp och levnadsstandarden här är mycket sämre än där jag tidigare bott. Sämre arbetsvillkor, sämre lön, sämre arbetsmiljö och generellt hårdare stämning, sen är det väl billigare att bo här med bostad etc. Men det känns väldigt ofta som en laglös stad där polisen har tappat kontrollen.
Senast redigerad av Snarkomanen 2024-06-07 kl. 09:07.
Citera
2024-06-07, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Vad skulle till exempel sjukvården, bussföretagen, städfirmorna, taxiföretagen, hemtjänsten m.m gjort utan invandrarna. Det är tjänster som du och jag använder.

De skulle alla fungera fabtastiskt utan invandrare, antagligen oerhört mycket bättre där hemtjänst inte skulle stjäla äldres smycken systematiskt.

Det finns samhällen i Sverige där bussar, hemtjänst m.m. utförs fantastiskt av svenskar. Innan invandringen var så stor sköttes allt du rabblade upp av svenskar.

I Europa finns det flera länder där det du rabblade upp fungerar fantastiskt utan en enorm arabinvandring.

Dina argument är jävligt 2004, ska du inte ta upp pizza och kebab också?
Citera
2024-06-07, 09:18
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Flashback överdriver enormt. Jag flyttade till Malmö och trivs, kriminaliteten är inget du direkt märker som svensk. Inflyttningen av välutbildade vita svenskar (och andra europeer) är faktiskt ganska stor. Staden har många fördelar gentemot Göteborg / Stockholm, klimatet, och lättheten att fixa hyfsat boende är överlägset de andra större städerna. Staden har även blivit märkbart bättre under de 6 år som jag har bott här, det är en tydlig uppgång.

Kaosblattar är inget unikt för Malmö, utan något som existerar i hela landet vid det här laget. De håller sig framförallt till sina bostadsområden (och där bor inga svenskar).

Håller med dig.
Jag är uppväxt i Halmstad och efter lite boende på olika orter flyttade jag till Malmö 2004 och har bott här sedan dess.
Börja med att många här på Flashback är egentligen bönder som känner obehag av en storstad (om man nu kan kalla Malmö för storstad) och känner sig trygga i ett hus ute på landet. Vad du än säger kommer du inte kunna förändra deras tankesätt. De vill bo ute på landet omringade av epatraktorer och känna lukten av koskit och så är det bara.

Malmö är annars porten till Europa. Stenkast från Köpenhamn och ett event i Hamburg är närmare än motsvarande event i Stockholm. Ger du dig iväg med bil ut i Europa på morgonen så är du långt nere i Tyskland, medan om du hade börjat köra från Sundsvall så är du efter en hel dag inte ens ute ur Sverige.
Sedan har du faktiskt stranden inom räckhåll, Västra Hamnen, Limhamn och själva stadskärnan. De som är rädda för kriminalitet, kan jag hälsa att polisen är på plats i Malmö inom 7 min. I en småländsk håla kan det ta 40 min för en polispatrull att komma till platsen.
Då jag själv bott på småorter kan jag hälsa att det är mycket tryggare att gå ut på en pub i Malmö än att göra samma sak i tex. Ronneby.

Slutligen har du massor av potentiella arbetsgivare i Malmö. De snackar om att arbetslösheten är hög i Skåne. Ja för de som helt saknar utbildning, medan det skriks efter utbildad arbetskraft. Passar inte utbudet i Malmö så har du Köpenhamn. Gör du bra karriär, så tjänar du danska pengar som du rör dig med i billiga Malmö. Något liknande hade du inte fått till i Stockholm lika enkelt.
Tjänar du 40´i månaden i Malmö så måste du tjäna 60´i Stockholm för att få samma levnadsstandard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in