2024-06-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Försäkringsbolag/staten

Så.... han betalar egentligen inte ett skit.
Citera
2024-06-06, 13:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag har nämligen inte skrivit något annat i Sköndalsfallet än vad polis och åklagare påstått. Bara konstaterat att initialt fanns misstanke om mord, att misstänkt sedermera blev fälld för grovt narkotikabrott och att misstanken om mord lades ner.

Exakt! Du har ofta fel när du "presenterar" olika teorier kring aktuella fall. Du försökte tom smyga in Blattelito i dina vansinniga teorier i syfte att misstänkliggöra den unge mannen.

Vi har sett samma beteende i den här tråden. Nu är visserligen Am*n dömd i TR men vi vet fortfarande inte om han har ljugit eftersom det väntar en rond till i hovrätten.

Citat:
Du har inte heller uttryckt att du skulle ha trott att Am*n skulle bli friad. Däremot har du argumenterat för att han borde bli friad. Vilket är en åsikt

När har jag skrivit att han borde bli friad? Att presentera olika teorier kring det aktuella fallet i Örebro och försöka utröna möjligheten av alternativa gärningspersoner är inte samma sak som att uttrycka att han borde bli friad. Det ska väl dessutom vara ställt utom allt rimligt tvivel innan någon döms, här finns det helt uppenbart omständigheter som känns motsägelsefulla.

Citat:
Du har aldrig visat prov på att du klarar att läsa vare sig FUPar eller domar.

Tack men jag läser alltid FUP och domarna i mån av tid till skillnad från dig. Du läser bara utvalda delar och leker sen expert och sakkunnig i trådarna.
.
Citat:
] Till bilden hör dessutom att Am*n levt helt öppet i Vivalla med omnejd och varför skulle då gängkriminella utan vetskap om att Am*n förbrukat de förvarade pengarna mitt i natten ta sig in till S*ga, som inte öppnar för okända och mörda henne.

Hur vet du att hon inte hade lämnat ytterdörren öppen för att hon väntade på att pojkvännen skulle dyka upp? Hon hade kanske även glömt att låsa den?

Du har dock "låst dig" vid påståendet att hon inte öppnade dörren för okända. Människor gör massvis med saker som kan te sig oförnuftiga i vissa situationer.

Citat:
Uppgifterna är enligt tingsrätten inte det minsta trovärdiga och enbart ett försök från Am*n att kasta skulden på annan än honom själv.

Tingsrätten drog mycket riktigt den slutsatsen men vi andra som är lite mer kritiska till utredningen ställer oss frågan om man på allvar verkligen har försökt gräva i möjligheten av alternativa gärningspersoner? I vissa utredningar låser man sig vid en gärningsperson, misstag begås ibland och det vet du om.

Citat:
Om det hade varit så att okända gängkriminella tagit sig in i lägenheten för att leta efter en väska eller annat så hade förstås dessa enligt tingsrätten gått grundligare tillväga än att riva ut kläder och röra på en madrass.

De hann kanske inte leta igenom hela lägenheten pga tidsbrist eller så fick de panik av någon anledning och lämnade lägenheten? När mamman dök upp dagen efter var lägenheten trots allt i kaos.

Citat:
Detsamma gäller om det var några tjuvar som tagit sig in. Am*ns ”gömda” meddelanden från häktet har enligt tingsrätten bara varit ett försök att förstärka sin egen osannolika berättelse. Jämförelsen som också framförts att anhöriga till gängkriminella blivit brottsoffer under det senaste året är också helt gripet ur luften och det särskilt mot bakgrund att dessa gängkriminella har befunnit sig utomlands. Am*n har befunnit sig i Örebro med känd bostad och känd arbetsplats så varför skulle en för nästan alla okänd anhörig få ta stöten för hans agerande som de ”gängkriminella” enligt Am*n inte kände till. Am*ns teorier och enligt tingsrätten helt verklighetsfrämmande berättelse har inte försämrat åklagarens bevisning alls.

Återigen resonerar du som en vattenbuffel när du utgår ifrån att åklagarens bevisning måste stämma.

Citat:
Ja, porten har säkerligen använts av flertalet boende och deras bekanta så varför i hela friden skulle polisen leta DNA på den?
Att porten är lätt att ställa upp talar ju knappast till Am*ns fördel, eller hur?

Det kan göra det. I teorin så kan det ha funnits DNA från GM på dörren eller låset eftersom porten är själva vägen in i huset där S*gas lägenhet fanns. Problemet med detta är dock fortfarande att porten användes av flertalet boende och deras bekanta.

Dörren till porten var dessutom av det mer opålitliga slaget, lätt att forcera om den inte hade gått i lås av någon anledning. Detta är tyvärr väldigt vanligt ska du veta. Det finns ofta lappar eller skyltar "se till att dörren går i lås" på många ställen.

Man kan bara spekulera i om någon okänd person kan ha knackat på hennes ytterdörr eller känt på handtaget om det var öppet?

Vi ska samtidigt komma ihåg att närvaron av Am*ns DNA i hennes bostad och på henne borde inte vara ett 100 procentigt bevis för hans inblandning eftersom han var där blott ca ett dygn tidigare?

Du kan förresten kanske berätta om Am*n hade några skador när han greps? I ett handgemäng med dödlig utgång så borde det normalt sett väl uppstå synliga tecken i form av rivsår, blåmärken etc?

Citat:
Man ska absolut jämföra fall men jag tycker inte det finns särskilt stora likheter med mordet på Je*n*tte B*rgstr*m i F*rsa. Där fanns en MGM kvar på brottsplatsen och förnekade inte de faktiska omständigheterna utan bara sitt ansvar för att ha orsakat BOs död.

.

Citat:
Om vi ska jämföra med andra fall så tycker jag morden på Wilma Andersson eller Tova Moberg är mer lika vad gäller den åtalades inställning och påstådda alibi i ljuset av omfattande teknisk bevisning.

.

Kanske kommer hovrätten att dra liknande slutsatser i det aktuella fallet i Örebro?

Citat:
Den här domen är synnerligen utförlig och välmotiverad, och vittnar om att åklagare och polis gjort ett gediget arbete att undersöka även alternativa förklaringar som förts fram.
Den uppfyller höga krav på bevisningen.
Det är rätt patetiskt att försvaret kallade in avdankade polisen S*nny Bj*rk vars invändningar motbevisades som klart ovetenskapliga.

Och vad exakt sade S*nny?

Citat:
Därför känner jag mig trygg i att hovrätten kommer att fälla till ansvar för mord.

Du känner dig trygg? Det känns väldigt otryggt att du hela tiden tror att människor är skyldiga till mord trots att de i vissa fall bevisligen visat sig vara oskyldiga.

Citat:
Att straffet skulle bli lägre än 18 år är helt osannolikt.

Jag gissar att hovrätten kommer att ifrågasätta bevisningen i det aktuella fallet i Örebro.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-06-06 kl. 13:18.
Citera
2024-06-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Så med facit i hand: Rasbastarden hann aldrig födas, rasförräderskan fick plikta med livet för sitt förräderi och negeruslingen åker in på livstid. Vem sa att man inte ska fira nationaldagen?

Tyvärr lite så jag resonerar också. Hon verkade dessutom vara en sådan där ankläppsgalning som fyller dem med silikon. Inte helt rätt i huvudet.

Jävligt tragiskt att säga, men samhället vann nog på flera fronter här.
Citera
2024-06-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Jag gissar att hovrätten kommer att ifrågasätta bevisningen i det aktuella fallet i Örebro.

Ja, du gissar du...

Så fort en kvinna är involverad i en tråd ger du dig på denne. Alla kvinnor är skyldiga och onda i dina ögon. Du är en kvinnohatare av värsta sort. Du verkar ha ett problematiskt förhållande till kvinnor. Sannolikt har du aldrig haft något förhållande till någon kvinna. En incel.

I det här fallet har vi en arrogant jävel med hederskomplex gentemot sin rabita mamma. Han är en svag stackare som då tiden började bli knapp (den nya lägenheten och den kommande förlossning) såg han ingen annan utväg än att döda henne och deras ofödda barn. Han sköt fegt allting framför sig tills det blev akut.

Nu är han fälld och dömd till livstid och JAG gissar att hovrätten fastställer den domen och att hankommer förbanna sin erbarmliga feghet. Han ljög och dupperade för att han var och är en feg stackare. Dock inte incel, som du.
Citera
2024-06-06, 14:07
Medlem
Minst 10 år kommer han sitta inne
Citera
2024-06-06, 15:28
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92

Eller så gör hovrätten en kovändning (det har hänt många ggr förr), och friar negern. I slutet på månaden borde vi få domen.
Citera
2024-06-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Borde inte det där tala emot honom som gärningsman?

Du skriver ju själv att han har aldrig behandlat henne illa eller utgjort en fara eller ett hot tidigare?

Något känns lurt här, har man verkligen försökt utreda möjligheten av alternativa gärningspersoner?
Haha wow asså kom igen så dum är du inte? Män dödar kvinnor dom älskar händer hela tiden kom igen asså..
Citera
2024-06-06, 17:31
Medlem
bithaxs avatar
Varför blir inte familjen dömda för anstiftan i dethär fallet?
Går det inte att bevisa att hanns mamma eller bruscha pressat honom att begå mordet?

Om man i Sverige vill få slut på denhär typen av brottslighet där invandrare mördar pga påtryckningar från familjen, så måste man faktiskt våga döma familjen som hetsar också, inte bara aset som mördade. Och sedan ska samtliga utvisas på livstid.
Senast redigerad av bithax 2024-06-06 kl. 17:36.
Citera
2024-06-06, 18:27
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92

Wow. Minst 10 år, låter stenhårt ju. Knivmörda en ung gravid kvinna på 20 bast och han får sitta 10 år. Den fanen borde få sitta resten av livet, minst. Och då menar jag minst. Alternativt kunde de bara arkebusera honom på direkten.
Och varför får hans familj stanna kvar här när de bevisligen är islamister som uppmanar till mord?

Varför ska folk som honom leva? Varför ska folk som hans familj finnas i Sverige? För vems skull?

Att vi inte har fler liknande fall i Sverige beror på att tillräckligt många svenska kvinnor inte skaffar barn med muslimer. Föreställ dig om 20 000 slöjbärande tjejer plötsligt blev tillsammans med en svensk kille, hade haft minst 5000 hedersmord mord fördelat bara på de.
Senast redigerad av ollahenne 2024-06-06 kl. 18:34.
Citera
2024-06-06, 18:32
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Eller så gör hovrätten en kovändning (det har hänt många ggr förr), och friar negern. I slutet på månaden borde vi få domen.

Tror inte han frias. Han är nog körd. Eller "körd".
Livstid i Sverige är väl omkring 15-20 år, sen är du ute. Ungefär det straff som en grov våldtäkt borde rendera i. Men inte ett hedersmord. Hade han fått sitta tills han trillar av pinnen så hade det fortfarande varit på gränsen till lamt, med tanke på vad han gjort. Men ett svenskt livstidsstraff är ingenting med tanke på vad han gjort. Det låter bara hårt och rättvist, men i praktiken är det nada.
Senast redigerad av ollahenne 2024-06-06 kl. 18:36.
Citera
2024-06-06, 18:35
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Tror inte han frias. Han är nog körd. Eller "körd".
Livstid i Sverige är väl omkring 15-20 år, sen är du ute. Ungefär det straff som en grov våldtäkt borde rendera i. Men inte ett hedersmord. Hade han fått sitta tills han trillar av pinnen så hade det fortfarande varit på gränsen till lamt, med tanke på vad han gjort.

Jag är inte heller säker på att frias - dock har jag en påtaglig känsla av att "det skulle inte förvåna mig", att han frikänns. Jag hoppas jag har fel. Från botten av mitt hjärta hoppas jag att Amin får livstid. Även att han "halkar" på ett bananskal i fängelset. Det förtjänar han.

Fick jag bestämma skulle även hans familj utvisas.
Citera
2024-06-06, 18:40
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag är inte heller säker på att frias - dock har jag en påtaglig känsla av att "det skulle inte förvåna mig", att han frikänns. Jag hoppas jag har fel. Från botten av mitt hjärta hoppas jag att Amin får livstid. Även att han "halkar" på ett bananskal i fängelset. Det förtjänar han.

Fick jag bestämma skulle även hans familj utvisas.

Även om han döms till det som kallas livstid så är han antagligen ute vid 35-40 års åldern. Då fortsätta leva sitt liv. Fortsätta gå på bidrag och bli försörjd av skattebetalarna. Han skaffar väl en ny fru som han får kontakt med genom sin islamistfamilj. En slöjbeklädd och hederförtryckt kvinna som är helt värdelös, men som uppskattas av hans iq fiskmås familj.

Livstid finns i princip inte i Sverige, med få undantag. Ungefär färre än 1 eller 2 på 1000.
Livstid i Sverige är 15-20 år. Det borde inte kallas livstid då det inte är vad det handlar om. Grovt vilseledande och missvisande.
Senast redigerad av ollahenne 2024-06-06 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in