Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Och vad är din realistiska plan för att få detta att ske? Det du skriver är precis ett exempel på det jag skrev. Det spelar ingen roll för dig att strategin inte funkar och istället leder till ett tredje världskrig.
Du ser det som en ideologisk kamp som vi ska föra till det bittra slutet även om det innebär ett globalt kärnvapenkrig eftersom vi moraliskt inte kan låta det Onda (Putin) vinna över det Goda (USA/EU).
Jag ser det pragmatiskt. Vi måste acceptera att den starkes rätt tyvärr fortfarande gäller även om vi tycker det är moraliskt fel. Vi bör istället välja den väg ut från detta som ger minst negativa konsekvenser för Ukraina och övriga mänskligheten. Det är fredsförhandlingar nu innan Ryssland har tagit ännu mer mark.
Om "den starkes rätt" är vad som gäller så torde ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) snarast krypa tillbaka under den sten hen kom ifrån, eller hur? Hur går det egentligen med hens tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina? ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot försvarsalliansen NATO. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen NATO. Den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml. Success?
Då du tidigare påstått att ryssland och kina är "pragmatiska och rationella" undrar jag hur DU finner det "pragmatiskt och rationellt" att bli "provocerad", känna sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?