2024-06-06, 12:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tolkar det som ett ganska brett hot från den här "statsmannen" Jag tänker mig saker som minor, granatgevär och kanske enklare luftvärnsvapen till exempelvis Houthi-rebellerna i Yemen. Samma sak med alla andra terorristergrupper som har ett horn i sidan på USA.
Mardrömsscenariot är väl att de tillhandahåller en mindre atombomb till någon galen terrorsekt.
Citera
2024-06-06, 12:22
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja och det var en världsordning som Sovjet var med och skapade som en av de fem segermakterna. De ifrågasatte den aldrig under unionens existens. Även den nybildade Ryska Federationen erkände denna världsordning. Jag vet inte när Putin öppet började utmana den?

Det finns en romantisk syn på makt över andra länder, som fascister och imperialister drömmer om.
Sedan finns det USA-hatare som ser amerikansk trupp i varje buske.
Jag var ute i morse och letade. Inte en enda amerikansk soldat kunde jag hitta.
Men jag är glad att de vill komma till vår hjälp om det krisar sig. Trots de USA-hatare vi har i detta landet.
Citera
2024-06-06, 12:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ryssen gillar köttvågor och bombar fritidsgårdar som söndagsnöje.
Slåss med spadar och kidnappar barn.
Paasikivi uttalar sig i sin uniform med lön från statlig myndighet i statlig television helt oemotsagd i över 3 års tid. Det finns gott om propaganda på båda sidor.

Så nu är det propaganda att konstatera vad som är sant?
Citera
2024-06-06, 12:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Dom tror givetvis att dom slåss för sin och sina familjers frihet mot EU/NATO/USA som försöker försvaga och ta det som tillhör Ryssland.
Vi har också många år av inhemsk propaganda att luta oss mot. Varje dag matas vi med dumma Putin som är sjuk och ska dö av cancer. Ryssen gillar köttvågor och bombar fritidsgårdar som söndagsnöje.
Slåss med spadar och kidnappar barn.
Paasikivi uttalar sig i sin uniform med lön från statlig myndighet i statlig television helt oemotsagd i över 3 års tid. Det finns gott om propaganda på båda sidor.
Fast dina försök till att påvisa att "alla är lika dåliga" faller ju platt med ett brak.
T.ex. har Ryssland själva erkänt Ukrainas gränser. Vad jag vet har demokratiska väst aldrig försökt annektera andra länders territorium?!
Citera
2024-06-06, 12:25
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Hur kan du tolka in det i vad jag skriver?

Vi har en världsordning som tillkommit pga att vår sida är starkare än den andra sidan genom våldsutövning (krig) och genom politiska samt ekonomiska verktyg.
Vi sanktionerar och bombar dom som inte tycker eller vill samma sak som oss. (Mellanöstern, nordafrika och nu Ryssland). Jag vill givetvis tillhöra den starka sidan för min egen och min familjs skull.
Jag vill inte överge de privilegier och den livsstil jag har.
Det vill förmodligen inte du eller din familj heller. Därför har vi snart 17 NATO militärbaser i Sverige.
Svaret på din fråga om vi ska överge den är självklart nej, det ska vi inte, det är den världsordningen vi slåss för i Ukraina.
Vi är dom snälla som bombar andra för fred och frihet. Problemet är att dom som blir bombade också tycker dom slåss för fred och frihet.

Citat:
Ursprungligen postat av attog
Har jag påstått att USA har 17 bemannade baser i Sverige? Sedan när.

FN stadgarna och Folkrätten har även Ryssland skrivit på.

Det var jag som skrev 17 NATO baser. Inte du.

Va bra att dom skrivit på det pappret. Regler är till för att följas.
Vad säger FN stadgarna om Israel/Palestina och Yemen (452 bombningar sedan 2021)? Abu Graib och Guantanamo?
Citera
2024-06-06, 12:25
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Putin informerar världen hur man ska få fred i Ukraina:

Det finns ju också ett annat alternativ och det är att Putin slutar leverera vapen (och soldater) till Ukraina. Men det verkar inte vara ett alternativ han överhuvudtaget övervägt.

Varför ställer ingen journalist den frågan?
”Mr Putin, varför lämnar ni inte Ukraina i fred?
Eller ”Mr Putin, skulle ni lämna hela Ukraina, om USAs vapenstöd skulle försvinna?
Citera
2024-06-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ryzka flottan kommer öva i Karibiska havet tillsammans med Kuba och Venezuela som svar på USAs gröna ljus

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-putin-urzadza-pokaz-sily-rosjanie-zmierzaja-na-karaiby,nId,7557782
De två ryska rostburkar som sjunker i Atlanten på väg över skrivs nog av som "isbergskollision", den som strandar på någon ö där alla matroserna ber om asyl skrivs av som dimma och storm, och korvetten som sänks av Antigua & Barbudas kustbevakning (två män och ett mausergevär i en kanot) skrivs av som smygrökning eller som att framgångsrikt ha stoppat hundratals inkommande missiler med ena armen på ryggen.

Och ryssarnas stolthet Адмирал флота Советского Союза Кузнецов, blir kvar på varvet under överskådlig framtid (25 år eller så), det efterblivna ryssland har inte tillräckligt många bogserbåtar för att släpa skorven över Atlanten.
Citera
2024-06-06, 12:27
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det var jag som skrev 17 NATO baser. Inte du.

Va bra att dom skrivit på det pappret. Regler är till för att följas.
Vad säger FN stadgarna om Israel/Palestina och Yemen (452 bombningar sedan 2021)? Abu Graib och Guantanamo?

Vad tror du om Rysslands invasion av Ukraina och att Putin skulle följa de avtal han har skrivit på?
Ex 1991 och internationellt erkända gränser?
1994 Budapestavtalet?
Citera
2024-06-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Visst låter Putin annorlunda nuförtiden i sin retorik.
På ett möte med utrikeskorrespondenter
säger han att det vore galet att anfalla Nato och att Ryssland inte vill ses som en fiende,
samtidigt fortsätter dock Medvedev och många många andra sin hysteriskt galna retorik.
Spelar ryzzen Good guy-Bad guy ?
eller finns där en begynnande insikt i kreml att dom inte kan vinna.
Nej, inte alls.

Medvedev säger vad Putin inte kan som statschef och så enkelt var det. Du tror väl inte att den ryska eliten aldrig träffas, tar ett glas vin och pratar?

Givetvis vore det olyckligt med ett krig mellan Ryssland och NATO för hur skulle det avslutas mellan kärnvapenmakter? Det är bara ledare i baltstaterna som inte alls begriper att gifter och svält kommer att drabba dom med om det går åt helvete ... men så har dom bland de lägsta födelsetalen och många jobbar på andra ställen i EU.

Ut och vifta med den amerikanska flaggan nu denna dag.
Citera
2024-06-06, 12:31
Medlem
Jack.Elams avatar
På tal om Ryska fyllskallar, denna gång Lavrov

https://tass.com/politics/1671677
Citat:
TurkStream, Blue Stream pipelines targeted in attempted attacks, Lavrov reveals
The top Russian diplomat also lamented that "nobody is conducting a normal probe" into the sabotage on Russia’s Nord Stream gas pipelines, with national agencies reportedly handling this investigation

DHAKA, September 8. /TASS/. Russia has information that indicates attempts are being made to blow up the TurkStream and Blue Stream gas pipelines in the Black Sea, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said, addressing a meeting at the Russian Embassy in Bangladesh.

"Now that everybody insists that we allow them to export our grain again

Insisterar som på att Ukraina sänkte halva er flotta och resten blev ivägskrämda till Kaspiska havet? Jo nog "insisterade" Ukraina alltid.
Citera
2024-06-06, 12:31
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så nu är det propaganda att konstatera vad som är sant?

Absolut inte Jack! Du kan fortsätta sprida sanningen!

Då kan du bara konstatera vad som är sant så behöver vi inget forum. Praktiskt!
Citera
2024-06-06, 12:33
Medlem
Putin: "Ryssland och Kina är de enda som står upp för demokrati och ordning."

What a sicko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in