2024-06-06, 01:14
  #10561
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
.
Nåt skumt med honom Skriver ganska normalt i början av sin FB-karriär och kommer tillbaka 5 år senare rakt in i denna tråd och blivit till synes helt hjärntvättad.

Kanske stämmer att han gått socionomernautbildningen under luckan han var borta?


Men vad i hela fridens namn svamlar du om nu? Kallar du mig för "han"? "5 år senare"? Du är verkligen helt väck du.
2024-06-06, 01:15
  #10562
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Men vad i hela fridens namn svamlar du om nu? Kallar du mig för "han"?

Nej inte du... Din polare i tråden som tydligen sitter på mina vänners utredning 😀
2024-06-06, 08:27
  #10563
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip

Om soc får för sig att omhänderta dina barnbarn och skriver att dina barnbarn har en olämplig hemmiljö, hur ska det motbevisas? Det står bl.a. i utredningen att när du kommer och hälsar på dem så brukar du stå på vardagsrumsbordet och dansa naken och att föräldrarna tycker att det är okej. Domstolen kommer varken tro på ditt intyg eller ditt barn för ni är ju självklart partiska. Så då tror domstolen på socialtjänstens utredning.

Vi säger att ditt barn och partnern har motbevis till andra ppståenden som soc skriver, då är det så att dpmstolen ändå oftast sätter mer tilltro till socialtjänstens påståenden än några starka bevis.

Det är precis så det går till. Är barnen omhändertagna spelar det ingen roll vad föräldrarna säger, gör eller lägger fram för bevis. Deras advokater kommer bara att rekommendera dem att sitta still i båten och vänta. En väntan som kan ta år och ibland är helt förgäves. Det värsta är att det är socialtjänstens socionomer som utan några större kunskaper om vare sig barn eller juridik har sanningsmonopol på vad som är "barnets bästa". Det är konstigt att så många svenskar inte känner till detta och hur farligt detta system är ur ett demokratiskt perspektiv. Och vad som också är konstigt är att denna tråds socfans sitter och sprider lögner om hur LVU går till och att socialtjänsten aldrig har fel. "Det är alltid något som hänt".

Ja det är klart att det alltid finns något som hänt, men är LVU verkligen nödvändigt i alla fall och finns det stöd i lagen för det egentligen? Jag menar att det här behöver granskas retroaktivt av oberoende juridiska experter. Många barn skulle sannolikt få komma hem och samhället skulle spara stora pengar på det.
2024-06-06, 08:39
  #10564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
HAHA PistolMalin hade varit en perfekt häxa i Hans och Greta.
Hon sökte roll i Pippi som spelas som sommarteater för barn i trakten där hon bor , Prussiluskan var rollen de tyckte hon kanske skulle passa som
2024-06-06, 08:48
  #10565
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är precis så det går till. Är barnen omhändertagna spelar det ingen roll vad föräldrarna säger, gör eller lägger fram för bevis. Deras advokater kommer bara att rekommendera dem att sitta still i båten och vänta. En väntan som kan ta år och ibland är helt förgäves. Det värsta är att det är socialtjänstens socionomer som utan några större kunskaper om vare sig barn eller juridik har sanningsmonopol på vad som är "barnets bästa". Det är konstigt att så många svenskar inte känner till detta och hur farligt detta system är ur ett demokratiskt perspektiv. Och vad som också är konstigt är att denna tråds socfans sitter och sprider lögner om hur LVU går till och att socialtjänsten aldrig har fel. "Det är alltid något som hänt".

Ja det är klart att det alltid finns något som hänt, men är LVU verkligen nödvändigt i alla fall och finns det stöd i lagen för det egentligen? Jag menar att det här behöver granskas retroaktivt av oberoende juridiska experter. Många barn skulle sannolikt få komma hem och samhället skulle spara stora pengar på det.


Du har liksom upprepat detta mantra nu om och om igen i tråden.
Du behöver inse att det inte är så att folk inte förstår vad du försöker säga, det framgår väldigt tydligt vad din åsikt är. Det är bara så pass enkelt att ingen tror på ditt svammel.

Svammel som enbart vilar på dina egna åsikter, dina egna påståenden utan något konkret som är verifierbart som kan backa upp det. Ironin når sitt klimax när du anklagar ALLA socialsekreterare för att argumentera på exakt samma sätt i sina utredningar som du själv gör här.

Att upprepa samma sak om och om igen och tro du ska få ett annat resultat... Var någon gubbe med vitt hår och mustasch som hade något att säga om det beteendet.
2024-06-06, 09:01
  #10566
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du har liksom upprepat detta mantra nu om och om igen i tråden.
Du behöver inse att det inte är så att folk inte förstår vad du försöker säga, det framgår väldigt tydligt vad din åsikt är. Det är bara så pass enkelt att ingen tror på ditt svammel.
Pga att somliga blivit hjärntvättade och uppvisar ett sektbeteende är alldeles uppenbart. ¨

Det tragiska fallet "Lilla hjärtat" är ett bra exempel på en masspsykos som satt svenska folk i trans och lett till krav på ännu tuffare tag mot föräldrar med kraftigt minskad rättssäkerhet som följd vid LVU-ärenden och ännu svårare att få tillbaka placerade barn.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Svammel som enbart vilar på dina egna åsikter, dina egna påståenden utan något konkret som är verifierbart som kan backa upp det. Ironin når sitt klimax när du anklagar ALLA socialsekreterare för att argumentera på exakt samma sätt i sina utredningar som du själv gör här.
Det svåra med LVU-ärenden är att det är mycket svårare att granska av utomstående pga den strikta sekretessen och att det handlar om det känsligaste vi har nämligen barn.

Det positiva är att det är föräldrarna som äger sekretessen och inte soc och därför vore det bra om fler föräldrar begärde ut allt material och lämnar det till oberoende experter och vassa journalister för extern granskning, samt delar med sig av sina utredningar i anonymiserad form så att svenska folket får nys om vad som pågår och vad för slags "bevis" och grunder soc omhändertar barn med. Tror faktiskt att många skulle bli chockade och säga: "Jag visste inte att det var så."

Jag anklagar inte socialsekreterare för någonting. Jag anklagar systemet som leder till att barn kan omhändertas på godtyckliga grunder. Det borde finnas ett betydligt bättre rättsligt skydd för föräldrar och barn mot enskilda tjänstepersoners personliga tyckande och tro.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Att upprepa samma sak om och om igen och tro du ska få ett annat resultat... Var någon gubbe med vitt hår och mustasch som hade något att säga om det beteendet.
Nej jag har inga hopp om att omvända sektmedlemmar, men kan finnas andra som läser som behöver få en mer nykter syn på hur LVU faktiskt går till och hur rättssäkerheten brister.

Vad har du själv för belägg och bevis för att systemet med tvångsomhändertaganden är ofelbart och att socialsekreterare alltid har rätt i sina analyser?

Vad är det som gör en socialsekreterare till en allsmäktig gud som vet allt om vad som händer i en familj och hur barnen har det?
__________________
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-06 kl. 09:44.
2024-06-06, 09:34
  #10567
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon sökte roll i Pippi som spelas som sommarteater för barn i trakten där hon bor , Prussiluskan var rollen de tyckte hon kanske skulle passa som

Haha oj jag vet inte det 😝
2024-06-06, 10:48
  #10568
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nu raljerar du igen. Hejdå Kurtan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Men vad i hela fridens namn svamlar du om nu? Kallar du mig för "han"? "5 år senare"? Du är verkligen helt väck du.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du har liksom upprepat detta mantra nu om och om igen i tråden.
Du behöver inse att det inte är så att folk inte förstår vad du försöker säga, det framgår väldigt tydligt vad din åsikt är. Det är bara så pass enkelt att ingen tror på ditt svammel.

Svammel som enbart vilar på dina egna åsikter, dina egna påståenden utan något konkret som är verifierbart som kan backa upp det. Ironin når sitt klimax när du anklagar ALLA socialsekreterare för att argumentera på exakt samma sätt i sina utredningar som du själv gör här.

Att upprepa samma sak om och om igen och tro du ska få ett annat resultat... Var någon gubbe med vitt hår och mustasch som hade något att säga om det beteendet.


Kurreburre är vilsen på många olika sätt. Utöver att den envetet och enögt OT-diskuterar socialtjänsten, i en tråd som specifikt riktar in sig på FU-gruppen och de desinformatörer som i olika grad nätverkar med FU, så kläcker den ur sig motsägelser.


1. Å ena sidan är evidens tydligen väldigt viktigt:
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo det är konstigt eftersom manualen (BBIC) inte är en vetenskapligt korrekt utredningsmetod.


2. Å andra sidan är evidens och pålitliga adekvata källor som bygger upp myndigheter och svenska samhällssystem totalt ointressant, Kurreburres "vänner" och vad Kurreburre sett/hört/tycker/tänker/känner väger tyngre:
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
.
Många blir helt koko av den utbildningen börjar argumenterar exakt på det sättet vi ser i denna tråd. Soc kan inte ha fel är mantrat de får lära sig. Ratar all kritik som inte är peer review:ad forskning, eller kommer från IVO eller möjligen socialstyrelsen. Den här typen av debattör känner jag igen från andra områden.


3.
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Referat med fem olika forskningsadekvata källor som avsändare:
"Det finns inget stöd för att institutionsvård är bättre än vård på hemmaplan - MEN - med genomtänkta vårdinsatser går det att nå lika bra resultat på institution som på hemmaplan, även om placeringen sker med tvångslagstiftning (Holmberg, 2022 - (Brå 2008:1; McGuire & Priestley 1995; Socialstyrelsen 2008, 2021))".

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Körsbäsplockad forskning från din sida verkar det som. En forskningsrapport säger dock inte så mycket om forskning generellt. Det borde du väl veta?



4. Samtidigt som den upprepar ett och samma påstående om och om igen om något som ingen någonsin påstått i denna tråd, eftersom tråden specifikt riktar in sig på FU-gruppen och de desinformatörer som i olika grad nätverkar med FU,:
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad har du själv för belägg och bevis för att systemet med tvångsomhändertaganden är ofelbart och att socialsekreterare alltid har rätt i sina analyser?Vad är det som gör en socialsekreterare till en allsmäktig gud som vet allt om vad som händer i en familj och hur barnen har det?



5. Förmågan att tolka text samt tänka kritiskt och analytiskt är minst sagt uppenbart obefintlig:
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det svåra med LVU-ärenden är att det är mycket svårare att granska av utomstående pga den strikta sekretessen och att det handlar om det känsligaste vi har nämligen barn. Det positiva är att det är föräldrarna som äger sekretessen och inte soc och därför vore det bra om fler föräldrar begärde ut allt material och lämnar det till oberoende experter och vassa journalister för extern granskning
__________________
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-06-06 kl. 10:53.
2024-06-06, 11:14
  #10569
Medlem
Vad har hänt med Jessica på SiblingsUnited? Hon är helt sjukt hyper på sina tiktok lives de senaste dagarna.
2024-06-06, 11:29
  #10570
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Kurreburre är vilsen på många olika sätt. Utöver att den envetet och enögt OT-diskuterar socialtjänsten, i en tråd som specifikt riktar in sig på FU-gruppen och de desinformatörer som i olika grad nätverkar med FU, så kläcker den ur sig motsägelser.


Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
1. Å ena sidan är evidens tydligen väldigt viktigt:

Kan du redogöra för vilken forskning och vetenskap som ligger till grund för BBIC som socialtjänsten använder som utredningsmetod trots att den leder till slumpvisa slutsatser i utredningarna, vilket är motsatsen till en vetenskaplig utredningsmetod?

Det finns ingenting som säger att man måste använda BBIC inom svensk socialtjänst, utan det är bara för att socialstyrelsen tycker att socialtjänsten ska följa just den manualen.



Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
2. Å andra sidan är evidens och pålitliga adekvata källor som bygger upp myndigheter och svenska samhällssystem totalt ointressant, Kurreburres "vänner" och vad Kurreburre sett/hört/tycker/tänker/känner väger tyngre:

IVO och socialstyrelsen är inte de enda adekvata källorna. Läser man vad de skriver kan man i många fall hålla med, men problemet är att socialtjänsten inte följer riktlinjerna som satts upp. De gör som de själva vill. Väljer konsekvent ut vad de vill dokumentera och inte dokumentera och vinklar allt till föräldrarnas nackdel.

Jag sitter inte och tycker och känner. Det är socialtjänsten som gör det. Jag läser kritiskt och jämför hela utredningsmaterialet och jämför mot vad som står i utredningen. Det vore bra om fler fick upp ögonen för detta rättsliga haveri, eftersom det leder till felaktiga omhändertaganden.









Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
4. Samtidigt som den upprepar ett och samma påstående om och om igen om något som ingen någonsin påstått i denna tråd, eftersom tråden specifikt riktar in sig på FU-gruppen och de desinformatörer som i olika grad nätverkar med FU,:






Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
5. Förmågan att tolka text samt tänka kritiskt och analytiskt är minst sagt uppenbart obefintlig:
Jo den är ju det och därför vore det bra om det fanns fler kritiska ögon som synar socialtjänstens katastrofalt dåliga utredningar och rena häxprocesser mot föräldrar. Men det kommer! Ju fler LVU desto mer debatt om det kommer det att bli. Inte minst när kostnaderna kommer att skena och kommunerna inte längre kommer att ha råd med det.
2024-06-06, 11:57
  #10571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
.
Nåt skumt med honom Skriver ganska normalt i början av sin FB-karriär och kommer tillbaka 5 år senare rakt in i denna tråd och blivit till synes helt hjärntvättad.

Kanske stämmer att han gått socionomernautbildningen under luckan han var borta?

Många blir helt koko av den utbildningen börjar argumenterar exakt på det sättet vi ser i denna tråd. Soc kan inte ha fel är mantrat de får lära sig.

Ratar all kritik som inte är peer review:ad forskning, eller kommer från IVO eller möjligen socialstyrelsen.

Den här typen av debattör känner jag igen från andra områden.

Både covid 19 och klimat-sektmedlemmarna håller på precis likadant.
Javisst, träffande spaning, tydligen en nedbrytande miljö på denna socionomutbildning.
2024-06-06, 12:02
  #10572
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Javisst, träffande spaning, tydligen en nedbrytande miljö på denna socionomutbildning.

Jag bytte också kön och mitt pronomen är nu de/dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in