Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Du har liksom upprepat detta mantra nu om och om igen i tråden.
Du behöver inse att det inte är så att folk inte förstår vad du försöker säga, det framgår väldigt tydligt vad din åsikt är. Det är bara så pass enkelt att ingen tror på ditt svammel.
Pga att somliga blivit hjärntvättade och uppvisar ett sektbeteende är alldeles uppenbart. ¨
Det tragiska fallet "Lilla hjärtat" är ett bra exempel på en masspsykos som satt svenska folk i trans och lett till krav på ännu tuffare tag mot föräldrar med kraftigt minskad rättssäkerhet som följd vid LVU-ärenden och ännu svårare att få tillbaka placerade barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Svammel som enbart vilar på dina egna åsikter, dina egna påståenden utan något konkret som är verifierbart som kan backa upp det. Ironin når sitt klimax när du anklagar ALLA socialsekreterare för att argumentera på exakt samma sätt i sina utredningar som du själv gör här.
Det svåra med LVU-ärenden är att det är mycket svårare att granska av utomstående pga den strikta sekretessen och att det handlar om det känsligaste vi har nämligen barn.
Det positiva är att det är föräldrarna som äger sekretessen och inte soc och därför vore det bra om fler föräldrar begärde ut allt material och lämnar det till oberoende experter och vassa journalister för extern granskning, samt delar med sig av sina utredningar i anonymiserad form så att svenska folket får nys om vad som pågår och vad för slags "bevis" och grunder soc omhändertar barn med. Tror faktiskt att många skulle bli chockade och säga: "Jag visste inte att det var så."
Jag anklagar inte socialsekreterare för någonting. Jag anklagar systemet som leder till att barn kan omhändertas på godtyckliga grunder. Det borde finnas ett betydligt bättre rättsligt skydd för föräldrar och barn mot enskilda tjänstepersoners personliga tyckande och tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Att upprepa samma sak om och om igen och tro du ska få ett annat resultat... Var någon gubbe med vitt hår och mustasch som hade något att säga om det beteendet.
Nej jag har inga hopp om att omvända sektmedlemmar, men kan finnas andra som läser som behöver få en mer nykter syn på hur LVU faktiskt går till och hur rättssäkerheten brister.
Vad har du själv för belägg och bevis för att systemet med tvångsomhändertaganden är ofelbart och att socialsekreterare alltid har rätt i sina analyser?
Vad är det som gör en socialsekreterare till en allsmäktig gud som vet allt om vad som händer i en familj och hur barnen har det?