2024-06-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att du väljer att enbart ta till dig fakta som passar din agenda kan inte jag göra nåt åt . Givetvis beklagar jag och har min djupaste respekt för dom som fått men för livet av covidvaccinet men jag tänker inte ljuga . Om du nån gång läst en bipacksedel så borde du ha läst texten " Kan orsaka biverkningar . Svårare än så är det inte . En fråga: Undviker du besprutad frukt i butik också? Jag vågar lova att du löper betydligt större risk att bli påkörd av en bil , eller skada dig i ditt eget kök än att få svåra biverkningar av vaccinet .

Men det finns precis noll anledning att ta det där vaccinet. Så till skillnad från vissa andra saker du nämner här behöver man inte besvära sig med att väga fördelar mot nackdelar. För potentiellt finns bara nackdelar.

Dock är jag för frihet. Folk som absolut vill få denna totalt värdelösa produkt i sig, go ahead då va. Men då ska man betala för sin snake oil själv.. Helt och hålet.
Citera
2024-06-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men det finns precis noll anledning att ta det där vaccinet. Så till skillnad från vissa andra saker du nämner här behöver man inte besvära sig med att väga fördelar mot nackdelar. För potentiellt finns bara nackdelar.

Dock är jag för frihet. Folk som absolut vill få denna totalt värdelösa produkt i sig, go ahead då va. Men då ska man betala för sin snake oil själv.. Helt och hålet.
Vägra du vaccinet om du mår bättre av det , men lura INTE i mig att det bara är nackdelar med vaccinet
Citera
2024-06-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Vad gjorde Wuhan institutet gain of function forskning på då ;-)

Man sysslar väl med vissa experiment/ritualer, som man tror handlar om virus. Men det bygger egentligen bara på massa lösa antaganden. Nåt som är genomgående för virologi.
Citera
2024-06-04, 22:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Så överdödligheten är ”flera miljoner”?

Här uppges den vara 3 miljoner i alla fall.

Covid vaccines could be partly to blame for the rise in excess deaths since the pandemic, scientists have suggested.

Researchers from The Netherlands analysed data from 47 Western countries and discovered there had been more than three million excess deaths since 2020, with the trend continuing despite the rollout of vaccines and containment measures.

https://www.telegraph.co.uk/news/2024/06/04/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths/

Verkar inge bra det där med sprutan.
Citera
2024-06-04, 23:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Fint att du håller med om det. Det är det inte alla som gör tyvärr.

Personligen skulle jag nog vara försiktig med att göra mig till talesman för avlidna, som av naturliga skäl inte kan väga in i frågan själva. Generellt så tycker jag att det är en dålig ovana att bli förolämpad å andras vägnar.

Jag kan hålla med dig så långt att det ofta är lämpligt att vara taktfull i känsliga frågor. Beroende på situation. Jag avhåller mig av det skälet nästan alltid ifrån att diskutera såna här frågor IRL, med människor som jag vet är vaccinerade och SVT-indoktrinerade. Det är onödigt att riskera väcka oro och riva upp känslor i onödan. Och det leder knappast nån vart ändå.

Men att man i alla sammanhang ska belägga sig själv med munkavle är att gå för långt. Det här är ett diskussionsforum. Här delar folk sina åsikter och lägger fram sina argument. Den som aktivt väljer att delta och sen blir indignerad och upprörd får skylla sig själv.

Faktum är att jag bara råkar tro annorlunda än du. Jag tror att dom här mRNA-sprutorna har släckt många liv och skadat många. Och jag tvivlar starkt på att sprutorna har varit till någon nytta alls. Jag har inte valt att tro så. Min slutledningsförmåga har bara lett mig hit.

Jag tror att om man blir provocerad av andra åsikter än ens egen, så kan en del av förklaringen vara att man inte har 100% koll på vilka argument som ligger till grund för ens egen ståndpunkt eller hur solida dom egentligen är. Det är iallafall min erfarenhet.

Källkritik. Det finns många som du. Som hyser misstro mot officiella nyhetsorgan. Som tror att myndigheter världen över är köpta av Big Pharma. De som litar mer på youtube doktorer.
Kanske dags att släppa Lars Bern och gänget?
Citera
2024-06-05, 17:45
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Att du väljer att enbart ta till dig fakta som passar din agenda kan inte jag göra nåt åt . Givetvis beklagar jag och har min djupaste respekt för dom som fått men för livet av covidvaccinet men jag tänker inte ljuga . Om du nån gång läst en bipacksedel så borde du ha läst texten " Kan orsaka biverkningar . Svårare än så är det inte . En fråga: Undviker du besprutad frukt i butik också? Jag vågar lova att du löper betydligt större risk att bli påkörd av en bil , eller skada dig i ditt eget kök än att få svåra biverkningar av vaccinet .
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Källkritik. Det finns många som du. Som hyser misstro mot officiella nyhetsorgan. Som tror att myndigheter världen över är köpta av Big Pharma. De som litar mer på youtube doktorer.
Kanske dags att släppa Lars Bern och gänget?

Angående det fetade så föreslår jag att ni (IMBILDEN och Azdz) blickar inåt och frågar er själva om ni möjligtvis hänfallit åt psykologisk projektion. Dvs att ni anklagar andra för det ni båda undermedvetet skäms för.

Om ni anser att det finns något jag inte känner till eller inte har beaktat så får ni gärna lägga fram dom argumenten, och ni kommer få ett sakligt svar.

Jag tog själv nyligen upp VAERS och V-Safe. Att rapportering av biverkningar i dom systemen är oroande, för att uttrycka sig milt. Fick inget svar från någon av er.

Varför ska jag källkritisera Lars Bern?? När har jag hänvisat till honom? I inlägget före ditt, INBILDEN, så informeras vi om en Telegraph-artikel med titeln:
"Covid vaccines may have helped fuel rise in excess deaths"

Den tar bland annat upp en BMJ studie över 47 västländer. Studien länkar covid-sprutorna till väldigt allvarliga biverkningar som blodproppar, hjärnblödning och stroke. Här är studien:
https://bmjpublichealth.bmj.com/content/bmjph/2/1/e000282.full.pdf

Från artikeln:
Citat:
Speaking about the potential for vaccine harm, Mr Wishart added: “The authors are correct to point out that many vaccine-related serious adverse events may have been unreported, and point to the fact that the simultaneous onset of excess mortality and Covid vaccination in Germany is worthy of further investigation on its own.

Nån av er får hjälpa mig med källkritiken här. För som jag tolkar Telegraph-artikeln så verkar det finnas rätt stora frågetecken kring hur pass säkra dom här covid-sprutorna faktiskt är.
Citera
2024-06-05, 17:49
Medlem
Citat:
Angående det fetade så föreslår jag att ni (IMBILDEN och Azdz) blickar inåt och frågar er själva om ni möjligtvis hänfallit åt psykologisk projektion. Dvs att ni anklagar andra för det ni båda undermedvetet skäms för.

Om ni anser att det finns något jag inte känner till eller inte har beaktat så får ni gärna lägga fram dom argumenten, och ni kommer få ett sakligt svar.

Jag tog själv nyligen upp VAERS och V-Safe. Att rapportering av biverkningar i dom systemen är oroande, för att uttrycka sig milt. Fick inget svar från någon av er.

Varför ska jag källkritisera Lars Bern?? När har jag hänvisat till honom? I inlägget före ditt, INBILDEN, så informeras vi om en Telegraph-artikel med titeln:
"Covid vaccines may have helped fuel rise in excess deaths"

Den tar bland annat upp en BMJ studie över 47 västländer. Studien länkar covid-sprutorna till väldigt allvarliga biverkningar som blodproppar, hjärnblödning och stroke. Här är studien:
https://bmjpublichealth.bmj.com/content/bmjph/2/1/e000282.full.pdf

Från artikeln:

Nån av er får hjälpa mig med källkritiken här. För som jag tolkar Telegraph-artikeln så verkar det finnas rätt stora frågetecken kring hur pass säkra dom här covid-sprutorna faktiskt är.
Jag ger upp. Varför är ni antivaxxare så otroligt känsliga över det faktum att även vanliga mediciner kan ge svåra biverkningar? Hela diskussionen vore så mycket lättare annars .
Citera
2024-06-05, 18:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag ger upp. Varför är ni antivaxxare så otroligt känsliga över det faktum att även vanliga mediciner kan ge svåra biverkningar? Hela diskussionen vore så mycket lättare annars .

Svaret är att de är maniska motståndare till vaccin. För dem spelar fakta ingen roll. Det spelar ingen roll att riskerna med viruset är 1000 gånger större än riskerna med vaccinet. De behöver inte göra någon risk/reward analys, för de har redan bestämt sig.
För dessa individer är youtubers med tilläggsnamnet "Dr" mer trovärdiga än världens samlade expertis på hälsomyndigheter och läkemedelsbolag för de är ju "köpta" av Big Pharma.

Det går inte att föra något meningsfullt samtal med dem. Påfallande ofta tycks de tro att det inte skulle finnas några sjukdomar som cancer, hjärt- kärlsjukdomar om alla bara åt kosttillskott med c- och d-vitamin. Även detta en "sanning" som hemlighålls av Big Pharma, men som "avslöjas" av kanaler som svensk Webb TV och Infowars som passande nog saluför dessa fantastiska tillskott också...

Dessa instanser som gärna kallar sig högerkonservativa är närmast en skam för rörelsen, för de delar tyvärr mer åsikter med afrikanska voodoo-kulturer än med modern läkarvetenskap.
Citera
2024-06-05, 20:47
Medlem
Citat:
Oj! Kan du ge exempel där någon är "känslig över det faktum att även vanliga mediciner kan ge svåra biverkningar"? Det vore kul att se. 🙂
Citera
2024-06-05, 21:01
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Menar du verkligen att det kvittar för dig om 1 av miljonen har fått allvarliga biverkningar av covidsprutan, eller om så många som 1 av 1000 fick det? Är det skit samma i din värld?

Som du uttrycker dig så verkar det lite så.
Citera
2024-06-05, 21:08
Medlem
Citat:
Menar du verkligen att det kvittar för dig om 1 av miljonen har fått allvarliga biverkningar av covidsprutan, eller om så många som 1 av 1000 fick det? Är det skit samma i din värld?

Som du uttrycker dig så verkar det lite så.
Det har jag väl ändå inte sagt?

Jag har djup respekt för dom som blev sjuka både av covidvaccinet och förra vaccinet det har jag verkligen . Du lägger ord i mun på mig om du tror det .

Problemet med er antivaxxare är att med eran logik så skulle inte mediciner och läkemedel existera överhuvudtaget eftersom ni inte ens nämner att folk drabbats hårt även av vanliga mediciner
Citera
2024-06-05, 21:47
Medlem
Citat:
Det har jag väl ändå inte sagt?

Jag har djup respekt för dom som blev sjuka både av covidvaccinet och förra vaccinet det har jag verkligen . Du lägger ord i mun på mig om du tror det .

Problemet med er antivaxxare är att med eran logik så skulle inte mediciner och läkemedel existera överhuvudtaget eftersom ni inte ens nämner att folk drabbats hårt även av vanliga mediciner

Det finns läkemedel som fungerar, men har biverkningar. Som värktabletter. Jag har själv tyvärr en del erfarenheter av det.

Men gällande alla dessa vacciner, vad tyder på att det faktiskt fungerar?

Eller mer specifikt "covid" vacciner, Det skyddar alltså mot "covid"? Och beviset för det är... vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in