2024-05-26, 22:34
Medlem
plazma1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Minnesplatsen vid Nockebybron har vanndaliserats/rensats två gånger under maj, och det är inte Trafikverket som rensat.

Pappan skriver på Facebook:

Vem bär sig så svinaktigt åt?

En fastsatt, graverad minnesskylt kan knappast sitta i vägen, så det borde inte vara en pedantisk vän av ordning som tycker att sakerna utgjorde en trafikfara.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...tsen-forstord/

Det är äckliga patetiska låga människor som står i samma nivå som idioten som körde bilen full. Dessa människor kan brinna i helvetet
Citera
2024-06-04, 08:00
Medlem
Nu säljer dom huset på Ekerö
Citera
2024-06-04, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vecka13
Nu säljer dom huset på Ekerö

Allt för att smussla undan realiserbara tillgångar inför kommande skadeståndskrav.
Jag kan känna mer sympati inför kackerlackor.
Citera
2024-06-04, 20:58
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotard
Hade jag varit pappa åt den stackars pojken hade fanskapet som dödade honom inte överlevt en dag efter avtjänat straff. Finns ingen ursäkt, inga bortförklaringar, ingenting som kan mildra mitt genuina hat jag känner efter en sån här händelse. Rattfull smitare, mördare....

Hade det varit mitt barn hade jag fortsatt leva enbart för hämnden som hade varit skoningslös.

Jag undrar hur de som tvingas uppleva en sådan tragedi kan leva vidare utan att sitta och vänta tills den dag aset släpps?
Citera
2024-06-05, 13:16
Medlem
Första tanken kring den där bortrensade minnesplatsen var för mig att den var farligt placerad. På Streetview-bilden länkad nedan tycks det först inte så, men cyklister kan iofs vara rätt dumma i huvudet. Jag kan tänka mig att det blir konflikter mellan sörjande ungar och tokstressade cyklister i utförsbacke:

https://www.google.com/maps/@59.3263...5410&entry=ttu
Citera
2024-06-05, 13:34
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Första tanken kring den där bortrensade minnesplatsen var för mig att den var farligt placerad. På Streetview-bilden länkad nedan tycks det först inte så, men cyklister kan iofs vara rätt dumma i huvudet. Jag kan tänka mig att det blir konflikter mellan sörjande ungar och tokstressade cyklister i utförsbacke:

https://www.google.com/maps/@59.3263...5410&entry=ttu

Så trottoaren är en cykelbana?

I Göteborg är minnesplatsen (diskoteksbranden) med konstverk, och alltså inte bara en spontan plats gjord av anhöriga, bokstavligen på en cykelbana. Folk kan inte stå framför den och läsa namn och åldrar utan att stoppa cykeltrafiken. Obegripligt planerat av Göteborgs stad.
Citera
2024-06-05, 14:42
Medlem
ABB87s avatar
En 45-åring har kört ihjäl en motorcyklist på Ekerö. Fick mig att tänka på denna tråd. Ägaren till bilen, en hon, säger att hon misstänker vem som kört bilen men som sedan ska ha kört den utan att be om lov...
Senast redigerad av ABB87 2024-06-05 kl. 15:32.
Citera
2024-06-05, 14:45
Bannlyst
Garanterat alkisen själv som har varit framme och plockat bort.
Citera
2024-06-05, 14:46
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
En 45-åring har kört ihjäl en mopedist på Ekerö. Fick mig att tänka på denna tråd. Ägaren till bilen, en hon, säger att hon misstänker vem som kört bilen men som sedan ska ha kört den utan att be om lov...

Motorcyklist. Lägg av, MT är 41...kan det vara han? Märkligt fall med MC-krocken igår, dvs att allmänheten gjorde ett envarsgripande. Bilföraren stank sprit?
Citera
2024-06-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Så trottoaren är en cykelbana?

Längre upp vid brons öppningsbara del finns pilar som hänvisar dubbelriktad cykeltrafik. I övrigt på bron gäller samarbete mellan gående och cyklister, men storstadscyklister är ju rätt störda och egoistiska:

https://www.google.com/maps/@59.3273...5410&entry=ttu
Citera
2024-06-06, 08:25
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Båtflyktingen som körde ihjäl en ung flicka i Orsa 2018 fick väl typ 2år och 6 månader, han körde utan körkort och oförsäkrad bil. Drog till Falun och gömde sig, överlämnade sig dagen efter.

(FB) Flicka påkörd E45 i höjd med Orsa - bilen har smitit. (2018-11-23)

Det var ingen båtflykting utan en helt vanlig äcklig jävla mega-pundare
Citera
2024-06-06, 16:39
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Det var ingen båtflykting utan en helt vanlig äcklig jävla mega-pundare

Finne = båtflykting, de kom ju med färjan till Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto