2024-06-05, 23:25
  #10549
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Tid som behövs till viktigare saker än att sitta på ett kontor och dricka kaffe.

Flashbacka?
2024-06-05, 23:28
  #10550
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För att AI frågades att kritiskt granska ett påstående. Man kan göra på samma sätt med svaret från AI för omvänd effekt.

AI skulle vara väldigt användbart och göra utredningarna betydligt mer korrekta och rättssäkra och samtidigt bespara socialsekreterare en hel den dokumentationsjobb.

Tid som behövs till viktigare saker än att sitta på ett kontor och dricka kaffe.

Även fast man skulle kunna använda AI för att underlätta arbetet kommer INGA beslut fattas med hjälp av AI. Så vad du tror kommer bli säkrare vet jag inte.
2024-06-05, 23:39
  #10551
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Även fast man skulle kunna använda AI för att underlätta arbetet kommer INGA beslut fattas med hjälp av AI. Så vad du tror kommer bli säkrare vet jag inte.

AI kan till exempel säkerställa att journalanteckningar och läkarjournaler stämmer överens till 100% med vad som står i utredning. Att vittnens uppgifter dokumenterats korrekt, spela in röster vid möten så att ingen avgörande information missas eller medvetet plockas bort till klientens nackdel.

Det finns mängder av tillämpningar som skulle förbättra arbetssituationen och göra utredningarna mer rättssäkra och att domstol och socialnämnd får en utredning med korrekt och relevant information i, istället för grovt vinklad och fullproppat med personligt tyckande. Något som enligt grundlagen är förbjudet, men ändå ses mellan fingrarna med av domstolarna.


AI kan också användas för större granskningar av gamla utredningar och snabbt hitta fel i handläggningen, så att barn inte placerats felaktigt utan stöd i lagen.

Framförallt så skulle det bespara socialsekreterare en stor del av dokumentationsarbetet, eftersom AI kan sköta dokumentationen automatiskt. Bra för klienten som inte längre kan fultolkas.
2024-06-05, 23:42
  #10552
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
AI kan till exempel säkerställa att journalanteckningar och läkarjournaler stämmer överens till 100% med vad som står i utredning. Att vittnens uppgifter dokumenterats korrekt, spela in röster vid möten så att ingen avgörande information missas eller medvetet plockas bort till klientens nackdel.

Det finns mängder av tillämpningar som skulle förbättra arbetssituationen och göra utredningarna mer rättssäkra och att domstol och socialnämnd får en utredning med korrekt och relevant information i, istället för grovt vinklad och fullproppat med personligt tyckande. Något som enligt grundlagen är förbjudet, men ändå ses mellan fingrarna med av domstolarna.


AI kan också användas för större granskningar av gamla utredningar och snabbt hitta fel i handläggningen, så att barn inte placerats felaktigt utan stöd i lagen.

Framförallt så skulle det bespara socialsekreterare en stor del av dokumentationsarbetet, eftersom AI kan sköta dokumentationen automatiskt. Bra för klienten som inte längre kan fultolkas.

Som sagt. Underlätta arbetet. Men inget beslutfattande. Med andra ord kommer barn lvuas oavsett.
2024-06-05, 23:44
  #10553
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Som sagt. Underlätta arbetet. Men inget beslutfattande. Med andra ord kommer barn lvuas oavsett.

Jag har aldrig trott nåt annat. Men utredningarna måste bli betydligt bättre och socialtjänsten måste sluta ljuga och straffas när de ljuger med syfte att omhänderta barn på falska grunder.

Ett sätt att få stopp på fulspelet är att tvinga soc att använda AI för att förbättra utredningarnas kvalitet och göra det omöjligt att vinkla och vrida på sanningen.
2024-06-05, 23:50
  #10554
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ett sätt att få stopp på fulspelet är att tvinga soc att använda AI för att förbättra utredningarnas kvalitet och göra det omöjligt att vinkla och vrida på sanningen.

Förstår fortfarande inte vad du vill uppnå. Om det nu är så att det är stora felaktigheter i utredningarna och dokumentationerna idag är det ju till föräldrarnas fördel då dom har något att vända mot socialen och kan få tillbaka sina barn.

Nu händer ju inte det för gällande personer i denna tråd då deras inte är felaktiga till den grad att barnen ska tillbaka. Så vet inte varför du är kvar här och tjatar om generella soc-diskussioner som inget med denna tråd har att göra.
2024-06-06, 00:06
  #10555
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Förstår fortfarande inte vad du vill uppnå. Om det nu är så att det är stora felaktigheter i utredningarna och dokumentationerna idag är det ju till föräldrarnas fördel då dom har något att vända mot socialen och kan få tillbaka sina barn.

I ett demokratiskt land så finns det något som heter mänskliga rättigheter och det är en fundamental del av lagstiftningen. I den ingår att man inte på orättvisa grunder ska bli störd i sitt familjeliv och få sina barn godtyckligt omhändertagna med exempelvis rykten och hörsägen som grund. Eller pga ett personligt tyckande från en socialsekreterare.

Som upplägget ser ut idag så är det fullt möjligt för en socialsekreterare att anpassa en utredning mot LVU med grovt vinklat och lögnaktigt innehåll, helt riskfritt utan att det kan beivras. Det har hänt förr och det händer ibland att det det uppmärksammas i media att barn omhändertagits felaktigt. Dock så är det väldigt tyst om det i media i de flesta fall av någon anledning. Socialsekreteraren går alltid fri trots att hen orsakat enorma skador på människor och enorma onödiga kostnader för samhället.

Visst kan barn komma hem igen, men kom inte och påstå att det är lätt för föräldrar att få hem sina barn när soc väl fått tag i dem. Det är det inte. Och föräldrarna kan ha exakt hur mycket bevis som helst. Det spelar ingen roll. Det blir som att prata med en vägg upplever många föräldrar som råkar ut för detta.

Ska samhället omhänderta ett barn så ska det inte vara möjligt att göra det på så svaga grunder som rykten och orosanmälningar. Det är inte fakta. Barn ska absolut skyddas, men samtidigt måste de också skyddas mot godtyckliga ingrepp från staten eller kommunen.

Därför måste det bli ordning på den totala vilda västern som råder när det gäller socialtjänstens barnutredningar. Det ska inte vara möjligt att kunna vinkla, vrida och vända på sanningen, utan vid LVU borde betydligt högre krav ställas på rättssäkerheten och vara total nolltolerans mot felaktig handläggning och myndighetsutövning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nu händer ju inte det för gällande personer i denna tråd då deras inte är felaktiga till den grad att barnen ska tillbaka. Så vet inte varför du är kvar här och tjatar om generella soc-diskussioner som inget med denna tråd har att göra.
Ganska rolig tråd med soc-troll. Intressant att det finns så många som inte är intresserade av rättssäkra utredningar utan lögner och överdrifter och tror på allt som soc säger.
2024-06-06, 00:11
  #10556
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I ett demokratiskt land så finns det något som heter mänskliga rättigheter och det är en fundamental del av lagstiftningen. I den ingår att man inte på orättvisa grunder ska bli störd i sitt familjeliv och få sina barn godtyckligt omhändertagna med exempelvis rykten och hörsägen som grund. Eller pga ett personligt tyckande från en socialsekreterare.

Som upplägget ser ut idag så är det fullt möjligt för en socialsekreterare att anpassa en utredning mot LVU med grovt vinklat och lögnaktigt innehåll, helt riskfritt utan att det kan beivras. Det har hänt förr och det händer ibland att det det uppmärksammas i media att barn omhändertagits felaktigt. Dock så är det väldigt tyst om det i media i de flesta fall av någon anledning. Socialsekreteraren går alltid fri trots att hen orsakat enorma skador på människor och enorma onödiga kostnader för samhället.

Visst kan barn komma hem igen, men kom inte och påstå att det är lätt för föräldrar att få hem sina barn när soc väl fått tag i dem. Det är det inte. Och föräldrarna kan ha exakt hur mycket bevis som helst. Det spelar ingen roll. Det blir som att prata med en vägg upplever många föräldrar som råkar ut för detta.

Ska samhället omhänderta ett barn så ska det inte vara möjligt att göra det på så svaga grunder som rykten och orosanmälningar. Det är inte fakta. Barn ska absolut skyddas, men samtidigt måste de också skyddas mot godtyckliga ingrepp från staten eller kommunen.

Därför måste det bli ordning på den totala vilda västern som råder när det gäller socialtjänstens barnutredningar. Det ska inte vara möjligt att kunna vinkla, vrida och vända på sanningen, utan vid LVU borde betydligt högre krav ställas på rättssäkerheten och vara total nolltolerans mot felaktig handläggning och myndighetsutövning.

Ganska rolig tråd med soc-troll. Intressant att det finns så många som inte är intresserade av rättssäkra utredningar utan lögner och överdrifter och tror på allt som soc säger.

Nu raljerar du igen. Hejdå Kurtan.
2024-06-06, 00:20
  #10557
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Flashbacka?

Ja som din kompis verkar göra istället för att ta sitt påstådda jobb på allvar.
2024-06-06, 00:38
  #10558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Hähähähä, "en dag rycktes bort från sin mamma" var det ja.

Länka nåt?

Clowner och pajaser ska skrattas åt. Har alltid varit så. Normalt.
Du sitter här på en onsdagkväll på din mörka kammare och plockar ut lögner från domar. Det får dig säkert att må bra. Skrämmande.
2024-06-06, 01:08
  #10559
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Du sitter här på en onsdagkväll på din mörka kammare och plockar ut lögner från domar. Det får dig säkert att må bra. Skrämmande.

Nej då, jag bor i en ljus och hyfsat stor villa. Med mina barn. Jag behöver inte plocka ut nåt, det där är allmän vetskap hos alla som roas av Sofia Palms dårskap och det tog mig bara ca 40 sek att skriva det.

Gjorde det precis efter mina fina ungar äntligen somnat. I kväll läste jag Hans och Greta för dem och häxan fick heta Malin med hospitalhåret, jag visade bild på henne i telefonen och dom tyckte det var skitkul och ganska otäckt på samma gång. Perfekt kväll.
2024-06-06, 01:12
  #10560
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej

Gjorde det precis efter mina fina ungar äntligen somnat. I kväll läste jag Hans och Greta för dem och häxan fick heta Malin med hospitalhåret, jag visade bild på henne i telefonen och dom tyckte det var skitkul och ganska otäckt på samma gång. Perfekt kväll.


HAHA PistolMalin hade varit en perfekt häxa i Hans och Greta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in