2024-06-05, 21:53
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
.
Alltså vad går du på för droger? Vilka "vänner" pratar vi om här?

Vad menar du?
Jag måste tyvärr hålla dina vänner anonyma.
För deras och min egna skull. Kan bara säga såhär. Gud gav mig två ögon. Jag kan också läsa. Vidare vet du heller inte vid vilken socialtjänst jag arbetar, jag har alla dokument här framför mig as we speak.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-06-05 kl. 21:55.
2024-06-05, 21:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vad menar du?
Jag måste tyvärr hålla dina vänner anonyma.
För deras och min egna skull. Kan bara säga såhär. Gud gav mig två ögon. Jag kan också läsa. Vidare vet du heller inte vilken socialtjänst jag arbetar, jag har alla dokument här framför mig as we speak.

Du är en total mytoman precis som soc. Men visst dela med dig av något så får vi se...Jag vet att du ljuger och jag synar bluffen.

Om du hade tillgång till vad jag läst så vet du att soc bluffat.
2024-06-05, 22:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Akta dig du för en rapportering om användarnas anonymitet!

Det är nog din kompis som ska akta sig. Säger sig jobba på soc och sitter och argumenterar sådär på FB. och säger att hen känner mina "vänner", läst allt och har allt material framför sig. Värre rövarhistoria har jag nog aldrig hört.
2024-06-05, 22:08
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du är en total mytoman precis som soc. Men visst dela med dig av något så får vi se...Jag vet att du ljuger och jag synar bluffen.

Om du hade tillgång till vad jag läst så vet du att soc bluffat.

Du förstår väl själv att jag inte kan berätta något om dina vänner… hur kan du be mig hänga ut så känslig information på en plattform som flashback?… dessutom sekretess.

Citat:
Det är nog din kompis som ska akta sig. Säger sig jobba på soc och sitter och argumenterar sådär på FB. och säger att hen känner mina "vänner", läst allt och har allt material framför sig. Värre rövarhistoria har jag nog aldrig hört.

Oj hotar du en tjänsteman nu?
2024-06-05, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
... i denna tråd om en namngiven tiktokare vars barn en dag rycktes bort från sin mamma.

Hähähähä, "en dag rycktes bort från sin mamma" var det ja. Du glömde lägligt detaljer som att mamman är totalt psyksjuk, känd i hela landet för just den saken och bortsett från en väldig massa andra olämpligheter hade hon barnen att suga på hennes bröst trots att hon inte hade nån mjölk och upp till en ålder som inte kan förklaras på annat sätt än pervers.
Bara det faktum att hon gick och raggade upp en heroinist i tunnelbanan för att skaffa barn med är tillräckligt för att bägge ungarna borde omhändertagits direkt på BB.

Citat:
.

Oj, du har alltså totalt missat alla hatfulla videor ni gör på tiktok och youtube mot föräldrar som fått sina barn bortryckta?

Länka nåt?

Citat:
Hur är man funtad om man finner nöje i detta? Skrämmande. Sjukt.

Clowner och pajaser ska skrattas åt. Har alltid varit så. Normalt.
2024-06-05, 22:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du förstår väl själv att jag inte kan berätta något om dina vänner… hur kan du be mig hänga ut så känslig information på en plattform som flashback?… dessutom sekretess.
Exakt det råder strikt sekretess och den verkar du bryta mot om din rövarhistoria skulle stämma, vilket jag iof inte tror ett dugg på.

Citat:
Oj hotar du en tjänsteman nu?
Låter som tjänstefel att komma åt obehörigt material om din rövarhistoria mot all förmodan skulle vara sann.
2024-06-05, 22:18
Avslutad
Citat:

Det har jag. Typ allt du sagt här är värre rövarhistorier.

Citat:

Varför funkar det när du "synar" men inte när nån gör det mot dig? Är det för att du befinner dig i Tra-la-la-landet?
2024-06-05, 22:24
Medlem
Citat:
Om det är rövarhistorier och orimliga saker så måste föräldrar rimligtvis kunna belägga det som är felaktigt , det som förs fram som ger beslut är ingen överraskning för förälder.
2024-06-05, 22:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om det är rövarhistorier och orimliga saker så måste föräldrar rimligtvis kunna belägga det som är felaktigt , det som förs fram som ger beslut är ingen överraskning för förälder.

Problemet med LVU-mål är att i princip omvänd bevisbörda som råder. Det är så många anklagelser och påståenden att värja sig mot att föräldern kommer att drunkna i allt och framförallt aldrig hinna med att dubbelkolla att alla påståenden stämmer med alla vittnen som uttalat sig i utredningen.

Om ord står mot ord så vinner soc, eftersom soc är "experter" enligt domstolen. Den ordningen har vi i Sverige idag och det finns stora risker med det när det blir fel.
2024-06-05, 22:38
Medlem
Citat:
Vad AI skulle kunna göra redan idag är att kontrollera alla utredningar och jämföra med journalanteckningar. Eller helt enkelt skriva utredningar och analyser baserat på vad som står i journalanteckningarna. Eftersom socialsekreterare är biased och är fullproppade med en massa personligt tyckande och extrema politiska åsikter så skulle AI göra ett bättre och mer rättssäkert jobb.

IVO skulle kunna använda AI som verktyg för att i efterhand kontrollera att alla LVU-utredningar och journalanteckningar matchar och hitta fel i handläggningen och potentiellt kunna upptäcka felaktiga LVU.
Ja exakt. AI skulle lätt kunna underkänna varenda utredning för bristande utredningsmetodik. Dessutom skulle AI kunna jämföra utredningen med de inspelade samtalen med barn, föräldrar, skola, bup och andra vårdgivare. Såsmåningom tar AI över helt.
2024-06-05, 22:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja exakt. AI skulle lätt kunna underkänna varenda utredning för bristande utredningsmetodik. Dessutom skulle AI kunna jämföra utredningen med de inspelade samtalen med barn, föräldrar, skola, bup och andra vårdgivare. Såsmåningom tar AI över helt.

Du fick ju se ett exempel tidigare i tråden vad AI tyckte om er korkade ide 😂
2024-06-05, 22:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du fick ju se ett exempel tidigare i tråden vad AI tyckte om er korkade ide 😂

För att AI frågades att kritiskt granska ett påstående. Man kan göra på samma sätt med svaret från AI för omvänd effekt.

AI skulle vara väldigt användbart och göra utredningarna betydligt mer korrekta och rättssäkra och samtidigt bespara socialsekreterare en hel den dokumentationsjobb.

Tid som behövs till viktigare saker än att sitta på ett kontor och dricka kaffe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in